ژن پیروز برای احیاء دوباره ذخیره شده است

ژن پیروز برای احیاء دوباره ذخیره شده است

تینو مدرن:

جعفر رزاخی روز یکشنبه 22 اسفند با حضور در جلسه دستیاران حفاظت از ذخایر ژنتیکی ایران که در مرکز ملی ذخایر زیستی و ژنتیکی ایران در شهر کرج برگزار شد، حضور یافت. وی با اشاره به اینکه این مرکز از سال 86 کار خود را آغاز کرد، گفت: پس از 16 سال تلاش می توان گفت گام های محکمی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی کشور برداشته شده و البته این پایان راه نیست. تا رسیدن به اهداف پیش بینی شده در ما راه طولانی است

وی ادامه داد: این مرکز دارای چهار بانک حیوانی و انسانی، گیاهی، میکروارگانیسمی و DNA است و به زودی بانک ویروس این مجموعه افتتاح می شود.

این مقام مسیول اعلام کرد: اکنون بیش از 54 هزار نمونه در بانک های این مجتمع به ثبت رسیده و شرایط نگهداری آنها مطابق با استانداردهای جهانی است.

رضاقی دو طرح مهم را که توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی در حال پیگیری است ذکر کرد و گفت: طرح اول تولید تخمه آفتابگردان و دوم تولید گونه های پروبیوتیک برای مرغ و آبزیان است که هر دو در مرحله نهایی قرار دارند. صحنه. .

وی مرکز کشت بافت ویژه و بانک حفظ و نگهداری حیوانات در حال انقراض را از دیگر بخش های این مجموعه برشمرد و گفت: ژن برخی از گونه های در حال انقراض مانند مارمولک معروف ایرانی و خرس بلوچی در این مرکز نگهداری می شود. شرایط باید بهبود یابد.

وی توسعه این بانک ها را نیازمند همکاری همگان دانست و گفت: شعاری به نام «جمع آوری برای همه، اشتراک برای همه» را در این مرکز دنبال می کنیم. ما باید از تمام ظرفیت های موجود برای حفاظت از ذخایر زیستی کشور استفاده کنیم زیرا این ذخایر متعلق به همه مردم است.

رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با ابراز تاسف از اینکه ذخایر غنی گیاهان وحشی ایران را نداریم، تصریح کرد: متاسفانه قبل از انقلاب مجموعه های زیادی از این گیاهان جمع آوری و در کشورهای دیگر به فروش می رسید. ثبت شده اند و حتی امروز. برای دسترسی و مطالعه این نمونه ها نیاز به تماس با مراکز خارجی داریم.

وی تصریح کرد: به دنبال ایجاد بانک های زیستی در سراسر کشور هستیم تا از طریق آنها بتوانیم گونه های در خطر انقراض را بهتر شناسایی کنیم و یا اگر نمونه ای از بیماری در روستاهای دور افتاده استان وجود دارد، بتوانیم آن را در استان درمان کنیم. کوتاه ترین زمان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ژن پیروز برای احیاء دوباره ذخیره شده است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ژن پیروز برای احیاء دوباره ذخیره شده است"، کلیک کنید.