چطور موز سالم را از ناسالم تشخیص دهیم؟

چطور موز سالم را از ناسالم تشخیص دهیم؟

تینو مدرن:

فراموش نکنید که علاوه بر ظاهر موز، باید به بوی آن نیز توجه کنید. موز در چنین حالت بدون استفاده معمولا بوی مخمر، کپک، کپک زدگی و کپک زدگی می دهد که نشان می دهد میوه پوسیده است و اصلا نباید استفاده شود.

مردم کشورهای بزرگ موز زیادی می خورند. می توان گفت هر کدام از آنها سالانه حدود 90 عدد موز می خورند. بنابراین، موز میوه ای محبوب در بین مردم است که سرشار از پتاسیم و ویتامین C است، اما اگر موز رسیده یا بیش از حد رسیده باشد، ممکن است احساس خوبی نداشته باشد.

موز یکی از مغذی ترین میوه ها است، اما هنگام مصرف این میوه باید از سالم بودن آن مطمین شوید. شما می توانید یک موز بیمار را با ظاهر یا بوی خاص تشخیص دهید.

یک موز ممکن است در عرض چند روز تبدیل به یک میوه مضر شود. اگر موز سبز خریداری کرده اید، ممکن است 3 تا 4 روز طول بکشد تا موز برسد، اما گاهی اوقات موز بیش از حد ذخیره می شود. به طور کلی، سه تا چهار روز زمان مناسبی برای مصرف موز است. هرچه رسیده تر باشد، میزان قند آن بیشتر است، اما موز بیش از حد رسیده کیفیت چندانی ندارد.

موزی که چنین بویی دارد غیرقابل خوردن است

فراموش نکنید که علاوه بر ظاهر موز، باید به بوی آن نیز توجه کنید. موز در چنین حالت بدون استفاده معمولا بوی مخمر، کپک، کپک زدگی و کپک زدگی می دهد که نشان می دهد میوه پوسیده است و به هیچ وجه نباید استفاده شود.

علایم مختلف میوه موز را بررسی کنید

یک هفته پس از رسیدن، می توانید موز را کاملاً استفاده کنید، به شرطی که هیچ یک از ویژگی های زیر را نداشته باشد:

پوست سیاه یا سیاه داخل میوه که می تواند نشانه عفونت قارچی باشد

در قسمت بیرونی موز قالب تشکیل می شود و مایع از داخل موز جاری می شود

داخل موز بسیار نرم و پوسته پوسته است

اگر میوه شما هر یک از این مشکلات را دارد، هرگز نباید از آن استفاده کنید و باید بلافاصله دور ریخته شود.

موز قهوه ای نشانه بدی نیست

فقط به این دلیل که موز قهوه ای شده است یا بیرون آن لکه هایی دارد، به این معنی نیست که آن را دور بیندازید و از آن استفاده نکنید. موزهایی که هنوز کاملاً نرسیده اند نشاسته بیشتری دارند که می تواند هضم آن را کمی سخت تر کند. پس بهتر است کمی صبر کنید تا موز برسد و سپس از آن استفاده کنید. بنابراین داشتن یک لکه قهوه ای کوچک روی موز مشکلی نخواهد داشت.

منبع: سلامت نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چطور موز سالم را از ناسالم تشخیص دهیم؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چطور موز سالم را از ناسالم تشخیص دهیم؟"، کلیک کنید.