چرا به صحیفه سجادیه «اُخت‌القرآن» می‌گویند/ زین‌العابدین به چه معناست؟

حوث الاسلام مافی نژاد در گفتگو با تینو مدرن;

چرا نام کتاب سجادیه «اکست القرآن» است و زین العابدین به چه معناست؟

حجت الاسلام مافی نژاد روانپزشک و مدرس دانشگاه گفت: بهترین دعا کلام اهل بیت (ع) است و ای کاش می دانستیم امروز بسیاری از مشکلات و نیازهای ما با دعای هشتم ماه مبارک رمضان برطرف می شود. امام در صحیح سجادی (ع).

هیت الاسلام مهدی مافی نژاد، روانشناس و مدرس دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری تینو مدرن، درباره شهادت امام سجاد علیه السلام درباره تفاوت نماز امام با سایر فعالیت هایی که مردم انجام می دهند. امروز به جای نماز انجام دهید: امروز دنیا به مدیتیشن روی آورده است، مانند دعای ما در مذهب شیعه که به گفته روانشناسان دنیا اینها نماز است. بر اساس کتاب DSM اختلالات روانی برگرفته از دعای هشتم سجادی.

وی با بیان اینکه ای کاش می دانستیم شیعه از همه ارزش ها برخوردار است، گفت: دعای هشتم امام سجاد علیه السلام به قدری بلند است که برای برآورده شدن حاجات و دعای خود به آن حضرت رجوع کنیم. یکی از مهمترین مشکلات گرایش به دعا برای رزق و روزی و حل مشکلات زندگی است، اما باید بدانیم که بهترین دعاها از کلام اهل بیت (ع) است.

وی همچنین گفت: امام سجاد علیه السلام با کتاب سجادیه خود به همه جهانیان ثابت کرد که اگر کلیدی برای بازکردن در باشد، دعای اهل بیت علیهم السلام است که همه درها را باز می کند. بهتر است از کلید استفاده کنید. امام سجاد 54 نوع دعا دارد که برای فطرت عبادت و ارتباط با خدا انجام می شود و هیچ ضرری ندارد. به همین دلیل است که می گویند صفیحه سجادیه «خواهر قرآن» است. صحیفه سجادیه حاوی راز و نیاز و اظهار نیاز نزد خداوند متعال نیست، بلکه دریای بی پایانی از علم و معارف اسلامی است که شامل مسائل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و برخی قوانین طبیعی و شرعی است. احکام به صورت دعا است.

درباره مشارکت امام سجاد علیه السلام و امام حسین علیه السلام و حضرت. عباس علیه السلام فرمود: امام حسین علیه السلام اباعبدالله، امام سجاد علیه السلام زین العابدین و حضرت. -صالح و اشتراک همگان چنانکه می بینید بنده هستند پس اگر عبد باشد در دنیا رستگار می شود. امام سجاد علیه السلام به عالم هستی نشان داد که اگر مردم بنده باشند سوار بر همه هستی هستند.

وی در پایان گفت: امام سجاد علیه السلام ملقب به زین العابدین به معنای زینت دادن به نمازگزاران بود، زیرا از عبادت و مناجات با پروردگارش سیر نمی شد و همیشه به دعا و نیایش می پرداخت. و سجده های طولانی او سبب لقب سجاد او شده است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا به صحیفه سجادیه «اُخت‌القرآن» می‌گویند/ زین‌العابدین به چه معناست؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا به صحیفه سجادیه «اُخت‌القرآن» می‌گویند/ زین‌العابدین به چه معناست؟"، کلیک کنید.