چرا باید جلوی ورود اتباع غیرقانونی را گرفت؟

چرا باید جلوی ورود اتباع غیرقانونی را گرفت؟

تینو مدرن:

حضور مهاجران «غیرقانونی» از هر ملیت و تابعیتی تهدیدی جدی برای کشورها به همراه دارد. این افراد بدون مدرک می توانند بدون نگرانی از شناسایی و دستگیری مرتکب جرم شوند. به ویژه، هیچ اطلاعاتی در مورد سوپیشین و سوابق قانونی آنها در کشور محل تولد یا کشوری که قبلاً در آن زندگی کرده‌اند، بدون هیچ مدرک هویتی وجود ندارد.

از نظر سیاسی و حقوق بشری، مهاجرت غیرقانونی فشار سیاسی بر دولت ها را برای اتخاذ سیاست های سختگیرانه تر مهاجرت و اخراج مهاجران غیرقانونی افزایش می دهد. این سوال روابط دیپلماتیک با کشور مهاجر را تحت تاثیر قرار داده و خطر شکسته شدن حسن همجواری در روابط سیاسی دو کشور را ایجاد می کند.

اما جدا از همه این نکات، نباید فراموش کرد که پس از گذشت چندین دهه از حضور مهاجران افغانستانی در ایران، با جمعیتی از مهاجران مواجه هستیم که سال هاست در ایران زندگی می کنند. در برخی موارد همسر ایرانی دارند و حتی فرزندانشان در ایران به دنیا می آیند. یعنی بسیاری از این مهاجران از نسل دوم و سوم ملیت های ایرانی هستند و با جامعه ایرانی آشنا شده اند.

بازگشت اجباری این افراد به دلیل اشتراکات اجتماعی و فرهنگی به ویژه برای نسل های جوان دشوار و تقریباً غیرممکن است. در این راستا سیاست های ایران در قبال مهاجران قانونی باید ساماندهی شود و خدمات عرفی بین المللی در ازای پرداخت مالیات و عوارض تمدید مدارک اقامتی و … ارائه شود.

اما در خصوص ورود غیرقانونی افراد به مرزهای ایران، نهادهای مسئول باید مانند سایر کشورها با کنترل ورود و خروج مهاجران، ایجاد کمپ در مرزها، شناسایی افراد بدون شناسنامه و بازگرداندن آنها، با این موضوع چندجانبه برخورد کنند. کشور مبدا آنها

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا باید جلوی ورود اتباع غیرقانونی را گرفت؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا باید جلوی ورود اتباع غیرقانونی را گرفت؟"، کلیک کنید.