پیش بینی فعالیت های میکروبی خاک در اقلیم آینده

پیش بینی فعالیت های میکروبی خاک در اقلیم آینده

تینو مدرن/ خراسان رضوی بر اساس تحقیقات جدید مرکز میکروبیولوژی و علوم سیستم های محیطی در دانشگاه وین، اتریش، خاک های گرم دارای تنوع میکروبی فعال تری هستند.

با توجه به Phys، نتایج این مطالعه نشان دهنده تغییر مهمی در درک ما از چگونگی تاثیر فعالیت میکروبی در خاک بر چرخه جهانی کربن و مکانیسم های بازخورد احتمالی در آب و هوا است. تا به حال، دانشمندان فکر می کردند که دمای بالاتر زمین رشد میکروب ها را تسریع می کند و در نتیجه باعث افزایش انتشار کربن در جو می شود. با این حال، این افزایش در انتشار کربن در واقع به دلیل فعال شدن باکتری هایی است که قبلاً غیرفعال بودند.

آندریاس ریشتر، محقق ارشد این مطالعه و استاد مرکز علوم میکروبیولوژی و سیستم های محیطی، می گوید: خاک بزرگترین مخزن کربن آلی روی زمین است. میکروارگانیسم ها بی صدا چرخه جهانی کربن را تعیین می کنند و این ماده آلی را تجزیه می کنند و دی اکسید کربن آزاد می کنند.

با افزایش دما (فرضیه ای که تحت تغییرات آب و هوایی پذیرفته شده است)، تصور می شود که جوامع میکروبی دی اکسید کربن بیشتری آزاد می کنند و تغییرات آب و هوایی را در فرآیندی به نام بازخورد کربن خاک-اقلیم تسریع می کنند.

ریشتر توضیح داد: «برای دهه ها، دانشمندان تصور می کردند که این پاسخ ناشی از افزایش نرخ رشد گونه های میکروبی در آب و هوای گرم تر است. در این مطالعه، محققان از یک علفزار زیر قطب شمال در ایسلند بازدید کردند که بیش از نیم قرن گرمایش زمین گرمایی را تجربه کرده است و باعث گرمتر شدن خاک نسبت به مناطق اطراف شده است.

این گروه تحقیقاتی با جمع آوری نمونه های خاک و استفاده از روش های پیشرفته آنالیز ایزوتوپی، گونه های باکتریایی فعال را شناسایی و سرعت رشد آنها را در دمای محیط و دمای بالا، 6 درجه سانتی گراد بالاتر، مقایسه کردند.

دنیس متزه، دانشجوی دکترا، گفت: “ما دریافتیم که بیش از 50 سال گرم شدن مداوم خاک باعث افزایش رشد میکروبی در سطوح محیطی شد، اما جالب است که نرخ رشد میکروبی در خاک های گرمتر در مقایسه با دمای معمولی مشاهده نشد.” تفاوت اصلی در تنوع باکتری است. خاک های گرمتر دارای مجموعه متنوعی از گونه های میکروبی فعال هستند.

کریستینا کایزر، دانشیار این مرکز افزود: درک پیچیدگی های واکنش میکروبیوم خاک به تغییرات آب و هوایی یک چالش مهم است و اغلب آن را به یک جعبه سیاه در مدل سازی آب و هوا تبدیل می کند.

این یافته جدید فراتر از تمرکز سنتی بر رشد انبوه جامعه میکروبی است و منجر به پیش بینی دقیق تر رفتار میکروبی و اثرات بعدی بر چرخه کربن در فرضیه آب و هوایی در حال تکامل می شود.

بینش های به دست آمده از این مطالعه، پاسخ های میکروبی متنوعی را به گرم شدن نشان می دهد و برای پیش بینی تاثیر میکروبیوم خاک بر دینامیک کربن آینده حیاتی است.

نتایج این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی فعالیت های میکروبی خاک در اقلیم آینده" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی فعالیت های میکروبی خاک در اقلیم آینده"، کلیک کنید.