پیش‌بینی‌های هشدار آمیز برای پاییز ایران

به گزارش تینو مدرن، پیاده روی در باران پاییزی تجربه عاشقانه ای است که شاید در سال 1403 اتفاق نیفتاده باشد.

فارس در خبری نوشت: بر اساس پیش بینی سامانه های جهانی هواشناسی به احتمال 50 تا 70 درصد ایران در پاییز 1403 دچار خشکسالی و کاهش محسوس بارندگی می شود.

یک سوم بارندگی سالانه ایران در فصل پاییز اتفاق می افتد و خشکسالی در این فصل به معنای کاهش 100 میلیارد مترمکعبی آب ورودی به کشور است. با این آب، آکواریومی خیالی به مساحت تهران و 3 برابر ارتفاع برج آزادی پر از آب می شود.

محققان دانشگاه اصفهان در پژوهشی مدعی شدند اقتصاد بیش از 97 درصد کشاورزان این کشور به طور مستقیم تحت تاثیر وضعیت خشکسالی قرار دارد.

مهامد نیک سیرت کارشناس بحران با تاکید بر عدم پرداخت خسارات مالی کشاورزان پس از خشکسالی معتقد است اگر دولت در برآورد زیان های اقتصادی خشکسالی دقت لازم را داشته باشد و در اسرع وقت غرامت مالی پرداخت کند، معیشت کشاورزان تامین می شود. محافظت شده است. .

Untitled.png

اما کارشناس کشاورزی به نام جواد دهنوی می گوید: مدیریت پسابحان در برابر خشکسالی کافی نیست و باید قبل از کاهش ضرر و زیان کشاورزان، با تعدیل مدل های مدیریت آب و اقلیم، تاثیر خشکسالی را کاهش دهیم.

انطباق مدیریت منابع آب با شرایط خشکسالی و اعمال سیاست های حفاظتی در این زمینه مهمترین اقدام کشورهای اروپایی در مقابله با خشکسالی است که مجله دلفت اکو از آن به عنوان جادوی مدیریت نام برده است.
این اقدامات شامل تغییر مدل عملیاتی سدها و کنترل برداشت آب زیرزمینی است.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش‌بینی‌های هشدار آمیز برای پاییز ایران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش‌بینی‌های هشدار آمیز برای پاییز ایران"، کلیک کنید.