پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار تینو مدرن از اصفهان، گلامرضا اسماعیلی مدیر کل موسسه مسکن استان اصفهان به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حساب امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از این تاسیس شده است. هر موسسه دیگری در سال 2019 کشوری که اهمیت ساخت خانه را در عین حال نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی برای قانونی سازی کارهای عمرانی در سطح روستاها مورد استفاده قرار گرفت، تاکید کرد: تمام اقداماتی که این نهاد بر اساس طرح شهرک ملی دنبال می کند در حوزه مسکن است.

اسماعیلی ادامه داد: تمامی روستاهای استان اصفهان برای ساخت مدرسه یا خانه در مناطق مختلف روستایی و پیاده روسازی برنامه دارند. راه سازی برای ما کاملا روشن است.

در ادامه این جلسه محمود فقیه نیا معاون ساخت و ساز بنیاد مسکن استان اصفهان اعلام کرد: در استان اصفهان 935 روستای بالای 20 خانوار و 2562 روستای زیر 20 خانوار داریم که از این تعداد 356 روستا دارند. مردم

وی یکی از وظایف اداره گردشگری را تهیه طرح هادی دانست و تاکید کرد: برای همه روستاهای بالای 20 مسکن و برای 356 روستای زیر 20 نفر طرح هادی تهیه شده است. خانه ها. 152 پرونده تعیین و طرح مدیریت آنها تعیین تکلیف شده است

معاون عمرانی بنیاد اسکان استان اصفهان تاکید کرد: ایجاد سند برای روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از دیگر وظایف آژانس اسکان است.

فقیه نیا گفت: تیرماه سال گذشته با توجه به حرکت ملی روستاها یک هزار و 833 هکتار زمین در 169 روستا تعیین شد که از این میزان 803 هکتار برای 87 روستا در شورای استانداری و 733 هکتار مصوب شد. کمیته بنیاد مسکن اصفهان برای 51 روستا فعال است.

وی همچنین گفت: 17 هزار و 232 پلاک در سامانه راه و شهرسازی به ثبت رسیده که یک سوم تا نیمی از آن زمین ها در اختیار روستاها قرار می گیرد. در این راستا ثبت نام آغاز شده و زمین به مدت 90 سال واگذار می شود.

معاون ساخت و ساز بنیاد مسکن اصفهان تاکید کرد: سال گذشته 19 هزار و 897 تن قیر در قالب یارانه و 2 میلیون و 984 هزار متر مربع با وام ملی، استانی و داخلی در اختیار این بنیاد قرار گرفت. متر آسفالت در 348 روستا انجام شد.

تعریف 12 روستای دارای شبکه ارزشمند و 9 روستای هدف گردشگری

فقیه نیا همچنین گفت: در استان اصفهان 12 روستای ارزشمند و 9 دهکده گردشگری داریم که به منظور حفاظت از سبک زندگی سنتی مورد حفاظت ویژه قرار گرفته اند چرا که بوم گردی در این مناطق درآمد مردم را به همراه دارد. مردم روستایی

معاون عمرانی اداره کل مسکن استان اصفهان گفت: 9 روستای دیگر شناسایی و کارگروه های مربوطه تشکیل شده است که از این تعداد 2 روستا دارای بناهای ارزشمند و 7 روستای دیگر برای اهداف گردشگری شناسایی شده است.

وی ادامه داد: مصوبات اولیه مربوط به این روستاها با هماهنگی برنامه و بودجه و سازمان میراث فرهنگی انجام شده و به شورای عالی پایتخت ارسال شده و در صورت تصویب هر ساله اعتباری به آنها تعلق می گیرد. برای بهبود.

فقیه نیا تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات اداره کل استان اصفهان صدور اسناد است که در سال گذشته در چارچوب قانون الحاقی 10 هزار جلد سند با هماهنگی اداره ثبت احوال در روستاها و شهرها صادر و به مردم روستاها تحویل داده شد. و شهرها از سال 1384 تاکنون 5 هزار و 435 جلد در روستاها و 4 هزار و 573 جلد به مردم تحویل داده شده است.

تحویل 287 قطعه زمین در چارچوب قانون «جمعیت جوانان».

وی گفت: همچنین در قالب قانون «جوانان جمعیت» سال گذشته 287 قطعه زمین به جوانان با فرزندان سوم و چهارم خود در روستاها واگذار شد.

همچنین معاون خدمات مسکن شهری سازمان مسکن اصفهان با بیان اینکه این بنیاد از دو جهت در حوزه مسکن شهری فعال است، گفت: پروژه های متعددی از مسکن تینو مدرن توسط دولت های مختلف برای بنیاد به بهره برداری رسیده است. ، و در این راستا 27 هزار واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

محمد اصفهانی همچنین گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن 15 هزار واحد داریم که بخشی از آن توسط سازمان مسکن و با فرصت های دریافتی در حال ساخت است و بخشی از آن واحدها زیر مجموعه در نظر گرفته شده است. در ساخت و ساز زمین تصرف می شود، تاسیسات تعمیر می شود و خود مردم خانه می سازند.

وی همچنین گفت: در پروژه پایه ساخت هشت هزار و 95 واحد در دست ساخت داریم که در قالب 36 پروژه در شهرستان های مختلف استان اجرا شده و میانگین پیشرفت 48 درصدی در کل استان وجود دارد.

تحویل 7004 واحد زمین روستایی در قالب «گروه ساختمانی».

معاون خدمات شهری نمایندگی مسکن اصفهان گفت: هفت هزار و چهار واحد زمین با گروه های ساختمانی به مردم واگذار شده که در قالب یک، دو و سه طبقه است. 5 هزار و 173 پروژه مختلف توسط مردم در استان اصفهان ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از زمین ها در شهرهای مختلف متعلق به خود سازمان مسکن است، گفت: در سال جدید 2 هزار و 102 واحد در قالب 61 پروژه مختلف در برنامه بودجه سال جدید گنجانده شده است و گفت: بخشی از آن پروژه ها در بودجه سال 96 درج شده است. 1402. هنوز تکمیل نشده و شامل دو هزار و 591 واحد می باشد.

اصفهانی تعداد پروژه های در دست ساخت بنیاد خانه در زمین متعلق به بنیاد را 4 هزار و 693 واحد اعلام کرد و گفت: از نظر آماده سازی زمین نیز 28 مکان با فونداسیون در طرح نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی است. اکنون زمینی به مساحت 278 هکتار در حال آماده سازی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان"، کلیک کنید.