پایان عملیات جستجوی بالگرد رییس جمهور/ شهادت آیت الله رییسی و تیم همراه

پایان عملیات جستجوی بالگرد رییس جمهور/ شهادت آیت الله رییسی و تیم همراه

تلاش امدادگران برای یافتن بالگردی که رییس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و … در آن حضور داشتند. مشخص شد در این حادثه همه سرنشینان شهید شدند.

به گزارش تینو مدرن، عصر امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه سال جاری پس از بازگشت رییس جمهور و تیم همراه از مراسم افتتاح سد «قیز قالاسی» در مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، خبر رسید که تصادفی با یک هلیکوپتر باری رییس جمهور و دوستانش در اخبار رسانه ای شدند که پس از اظهارات مختلف رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر این خبر را تایید کرد و بابک محمودی به تینو مدرن گفت: پس از انتشار اخباری مبنی بر تصادف با بالگرد. هلال احمر تیم های امدادی را به محل اعزام کرده است.

پس از این حادثه و زمانی که هوای منطقه محل حادثه بسیار بد بود، همراه با بارش شدید باران و مه، صدها نفر از نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای نظامی به محل حادثه اعزام و به جستجو پرداختند. آنها هلیکوپتر را پیدا کردند و به سرعت امکانات و تجهیزات را به محل اعزام کردند و از آنها استفاده کردند. حتی برخی از کشورها مانند ترکیه، روسیه و… داوطلبانه برای شرکت در عملیات جستجو اعلام آمادگی کردند و در آن شرکت کردند.

سرانجام پس از حدود 15 ساعت جستجو در این منطقه و با وجود وجود مه، باران و تاریکی، امدادگران هلال احمر توانستند محل سقوط این بالگرد را در منطقه موسوم به “تاویل” شناسایی کنند. پس از این، تیم های امدادی و نظامی در محل حاضر شدند و فعالیت ها را آغاز کردند.

پیرهوشن کولیوند رییس هلال احمر کشورمان در گفت وگو با تینو مدرن با تایید این خبر گفت: بالگرد رییس جمهور و تیمش صبح امروز پیدا شد و تیم های اورژانس هلال احمر در حال حرکت به سمت آن هستند. موقعیت آشنا

وی همچنین حوالی ساعت 6:30 صبح امروز به تینو مدرن گزارش داد که نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیما رسیده و در موقعیت هستند. اما پس از یافتن محل بالگرد سقوط کرده، هیچ نشانه ای از زنده ماندن افراد داخل هلیکوپتر مشاهده نشد.

متاسفانه پس از دقایقی مشخص شد که آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور، حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، نماینده فقیه استان آذربایجان شرقی آیت الله آل هاشم و امام جمعه محبوب در تبریز با 10 هزار و 200 هزار و 200 هزار و 100 دقیقه باشد. ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر تیم های هواپیما به شهادت رسیدند.

این خبر کامل شد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایان عملیات جستجوی بالگرد رییس جمهور/ شهادت آیت الله رییسی و تیم همراه" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایان عملیات جستجوی بالگرد رییس جمهور/ شهادت آیت الله رییسی و تیم همراه"، کلیک کنید.