پاپ فرانسیس: حال دموکراسی بد است

پاپ فرانسیس: حال دموکراسی بد است

رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (یکشنبه) با بیان اینکه حال دموکراسی بد است، به سیاستمداران تاکید کرد تا پوپولیسم را کنار گذاشته و با هم به منظور ایجاد جوامعی قوی‌تر و مقابله با بی‌تفاوتی رای‌دهندگان همکاری کنند.

به گزارش تینو مدرن، پاپ فرانسیس، رهبر ۸۷ ساله کاتولیک‌های جهان در شهر «تریست» در شمال شرقی ایتالیاست که چهارمین سفر او در این کشور در کمتر از ۲ ماه گذشته محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر در داخل ایتالیا در حالی انجام شده که پاپ فرانسیس برای سفری ۱۲ روزه به سراسر آسیا در ماه سپتامبر آماده می‌شود که طولانی‌ترین سفر وی محسوب خواهد شد.

پاپ همچنین گفت که بسیاری از مردم احساس می‌کنند از دموکراسی محروم شده‌اند و فقرا و ضعیفان به حال خود رها شده‌اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه افزود: «مشخص است که حال و وضع دموکراسی در جهان خوب نیست. یک دموکراسی سالم باید از تفاله ایدئولوژی دوری کند و از حزب‌گرایی دور شود و به جای آن گفت‌وگوی معنادار را پذیرا شود.»

وی با تاکید بر آسیب‌های ناشی از فساد و بی‌قانونی‌های سیاسی ادامه داد: «فریب راه‌حل‌های آسان را نخوریم. بیایید در عوض به منافع عمومی علاقه‌مند باشیم. آموزش اهمیت ارزش‌های دموکراتیک به کودکان مهم است. بی‌تفاوتی سرطان دموکراسی است.»

رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است در سپتامبر به اندونزی، پاپوآ گینه‌نو، تیمور شرقی و سنگاپور برود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاپ فرانسیس: حال دموکراسی بد است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاپ فرانسیس: حال دموکراسی بد است"، کلیک کنید.