پاسخ مجله تایم به یک پرسش: هر چند وقت یک بار باید تلفن همراه را تمیز کرد؟

پاسخ مجله تایم به یک پرسش: هر چند وقت یک بار باید تلفن همراه را تمیز کرد؟

به گزارش تینو مدرن، امیلی توت مارتین، دانشیار اپیدمیولوژی دانشگاه میشیگان می گوید: منطقی نیست که بگوییم باکتری های عمومی افراد سالم که روی سطح گوشی زندگی می کنند ما را بیمار می کند. ”

به گفته وی، میکروب ها در اطراف ما وجود دارند، اما از آنجایی که هنگام غذا خوردن به گوشی خود دست می زنیم، باید در استفاده از آن ها دقت بیشتری داشته باشیم.

فیلیپ تیرنو، استاد بالینی میکروبیولوژی و آسیب شناسی در نیویورک می گوید: میکروب های بیماری زا، از جمله آنهایی که باعث مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و سایر عفونت ها می شوند، فقط با ورود به بدن شما را بیمار می کنند. آنها به دستان شما می چسبند و باعث بیماری می شوند و سپس وارد غذایی می شوند که در دهان می گذارید. آنها همچنین می توانند از طریق لمس گوش، بینی و زخم های پوستی مانند خراش و بریدگی وارد بدن شوند. او می گوید که تلفن همراه این زیر ارگانیسم ها (میکروارگانیسم ها) را مستقیماً وارد بدن می کند.

ترینو می گوید: «با فرض اینکه بریدگی یا خراش ندارید، قبل از غذا خوردن، دست های خود را بدون توجه به اینکه چقدر کثیف هستند، کاملاً با آب و صابون بشویید. اما اگر بلافاصله پس از شستن دست هایتان، تلفن میکروبی را بردارید، مثل اینکه در خواربارفروشی از آن استفاده کرده اید، بلافاصله در معرض خطر هستید.»

به گفته وی، هرچه افراد بیشتر به یک سطح دست بزنند، خطر آلودگی و بیماری افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر میله های قطار شهری را لمس کنید و سپس گوشی خود را لمس کنید، میکروب های دست فردی که همان نوار را لمس کرده است به تلفن همراه شما منتقل می شود.

هر چند وقت یکبار باید تلفن همراه را تمیز کنیم؟

به گزارش تایم، تمیز کردن تلفن همراه بستگی به این دارد که کجا بوده اید و چه کار کرده اید. اگر هنگام غذا خوردن از گوشی خود استفاده نمی کنید، نیازی نیست هر روز آن را تمیز کنید. اما اگر به طور مرتب و در حین غذا از تلفن همراه خود استفاده می کنید، تمیز کردن روزانه با دستمال مرطوب ضروری است. تیرنو می گوید: «من روزی دو بار گوشیم را تمیز می کنم، یک بار صبح و یک بار عصر.

اگر از یک قاب پلاستیکی تلفن همراه استفاده می کنید، تمیز کردن آن به طور منظم مهم است زیرا باکتری ها راحت تر از قطعات فلزی، شیشه ای یا پلاستیکی به آن می چسبند. همچنین از آنجایی که لبه گوشی و قاب به هم می رسند، باکتری های بیشتری را نسبت به سطح گوشی جذب می کنند، بنابراین در هنگام تمیز کردن گوشی به سوراخ ها بیشتر توجه کنید.

اگر نگران آسیب دیدن گوشی خود هستید، اپل و سازندگان آن توصیه می کنند قبل از تمیز کردن گوشی را خاموش کنید و مراقب باشید مایعات وارد درزهای گوشی و محفظه شارژ آن شوند. مراقب باشید که مواد ضدعفونی کننده را مستقیماً روی دستگاه اسپری نکنید، بلکه آن را روی یک حوله یا پارچه تمیز بریزید و سپس گوشی را پاک کنید.

4747

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخ مجله تایم به یک پرسش: هر چند وقت یک بار باید تلفن همراه را تمیز کرد؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخ مجله تایم به یک پرسش: هر چند وقت یک بار باید تلفن همراه را تمیز کرد؟"، کلیک کنید.