پاسخ به انتقادهای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌های پایه

پاسخ به انتقادهای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌های پایه

معاون مالی و سرمایه گذاری ریاست جمهوری و همچنین مدیر کل تسویه غیرمستقیم سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر پرداخت دیتا داروخانه ها از بیمه های پایه که در روزهای اخیر از سوی برخی فعالان حوزه دارویی کشور مطرح شده است. منطقه کردستان. سازمان تامین اجتماعی خواستار نگاهی همه جانبه به زنجیره تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر در کشور شد و به دور از نگاه های یکجانبه و مغرضانه در این حوزه و روند حقوق و مطالبات و وظایف این سازمان و حوزه دارو توضیح داد.

به گزارش تینو مدرن، مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری ضمن تشکر از داروسازان و داروسازان، پنجم شهریور ماه روز داروسازی در سال 1402 و کمک های مالی سازمان هدفمندسازی کمک ها را گرامی داشت. در مجموع بیش از 70 هزار میلیارد تومان بوده که 30 هزار میلیارد تومان آن سهم داروخانه ها بوده است. از 30 هزار میلیارد تومانی که به داروخانه ها داده شده، 13 هزار میلیارد تومان آن سهم سازمان تامین اجتماعی و مابقی مربوط به وظایف مالی سازمان برنامه و بودجه است که میزان کمک ارزی دولت توسط سازمان برنامه و بودجه محاسبه می شود. دولت سازمان تامین اجتماعی بر اساس مدارک دریافتی، هدف از واریز کمک به حساب داروخانه را به سازمان اعلام می کند.

وی همچنین گفت: علاوه بر 900 میلیارد تومانی که در روزهای گذشته بابت مطالبات داروخانه ها در فروردین ماه واریز شد، 1300 میلیارد تومان نیز بابت مطالبات داروخانه های دانشگاهی و غیردانشگاهی نیروی دریایی واریز شد. طبق اسناد اردیبهشت ماه گذشته 21 هزار میلیارد تومان به مراکز سازمان تامین اجتماعی داده اند. به حساب داروخانه های طرف قرارداد واریز شد. با توجه به پرداخت های انجام شده مطالبات داروخانه های پیمانکار تا پایان فروردین ماه 1403 هم سهم سازمان و پول دارو و هم سهم سازمان از مطالبات فروردین ماه داروخانه های دریایی. پرداخت شده اند. و در تلاش هستیم تا مابقی مطالبات مراکز طرفین قرارداد خصوصی و دانشگاهی را در اسرع وقت پرداخت کنیم.

60 درصد درخواست‌های داروخانه‌ها منوط به تعهد سازمان به هدف‌گذاری کمک‌ها است

خفاری با اشاره به اینکه 60 درصد از مبلغی که به عنوان وام سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها اعلام شده مربوط به سهم سازمان برنامه و بودجه در اجرای طرح داروور است و گفت: امسال نیز در صورت تعهد طرح داده شده است. و سازمان بودجه درگیر پرداخت به موقع سهم مربوط به تعهدات مالی شد، وضعیت نقدینگی داروخانه ها به وضعیت فعلی نرسید. البته سازمان تامین اجتماعی در درک سازمان برنامه و بودجه قول داده است که اگر سازمان برنامه و بودجه هر ماه 1000 میلیارد تومان برای تامین اجتماعی پرداخت کند، این سازمان 2000 میلیارد تومان از منابع خود تامین و 60 پرداخت خواهد کرد. درصد مدارک ارسالی

بی نظمی در پرداخت سهم حوزه مواد مخدر از محل سکونت 21 همتی در تیرماه تامین اجتماعی با مراکز توافقی.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی از افزایش سهم بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها در دوران بحران نقدینگی در چرخه تولید و توزیع دارو گلایه کرد و گفت: از 21 هزار میلیارد تومانی که وجود دارد. که در ماه گذشته در اختیار طرفین قرارداد و به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت، بخشی از این پول بابت وام دانشگاه‌ها به مراکز توزیع دارو در چرخه دارویی کشور بازگردانده شد، اما این امر نشد. اتفاق بیفتد بودن از سوی دیگر باید دانست سازمان تامین اجتماعی علاوه بر پرداخت مطالبات درمانی ماهانه باید حدود 53 هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت مستمری ها تامین کند که این کار خطیری است. در واقع پولی به حساب سازمان واریز نمی شود و هر پولی که به حساب سازمان واریز شود یا به مستمری بگیران پرداخت می شود یا به کارمندان.

وی ادامه داد: این سازمان سازمانی با ورودی و محصول خاص است که باید هزینه های خدمات و وظایف را از منابع خود تامین کند. لازم به ذکر است که نهاد تامین اجتماعی در زمینه مسئولیت ها مشکلی ندارد، اما در زمینه مهارت آموزی مشکل دارد و در صورت انجام به موقع وظایف دولت و کارفرمایان، مشکل آن است. سازمان حل خواهد شد. اگر قرار است مشکل نقدینگی در سیستم تولید و توزیع داروی کشور حل شود، این زنجیره ها باید همه با هم به درستی کار کنند و نمی توان با تمرکز بر یک بخش، مشکلات سایر بخش ها را نادیده گرفت.

از محل پرداخت وام های دولتی به سازمان جهت پرداخت درخواست های مراکز طرفین قرارداد

وی همچنین گفت: در بودجه امسال 130 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بیمه دولت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که اگر بخشی از این پول در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد، مشکل سازمان وجود دارد. بدهی می تواند خطاب به طرف های متعاهد از جمله داروخانه ها باشد. حتی سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام آمادگی کرده است تا میزان درخواست های طرفین قرارداد را به سازمان برنامه و بودجه گزارش دهد تا مستقیماً از منابع پیش بینی شده در بودجه و از طریق سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری شود. حساب این مراکز و بدهی دولت به موسسه یعنی.

مطالبات دوگانه تامین اجتماعی و دانشگاه و داروخانه

غفاری همچنین گفت: از سوی دیگر باید دانست که سازمان تامین اجتماعی و شرکت های دارویی این نهاد نیز درخواست هایی از دانشگاه ها و داروخانه ها دارند که معمولا در رسانه ها اهمیتی به آن داده نمی شود و تنها به بدهی این سازمان می پردازند. از داروخانه ها دوباره سازمان تامین اجتماعی جزئی از نظام سلامت کشور بوده و در موفقیت ها و دستاوردهای آن سهم دارد و در رفع مشکلات این حوزه جدی است، لذا انتظار می رود سهم این سازمان از هر نظر عادلانه مورد توجه قرار گیرد. زمین

به گفته وی، تا چند سال پیش تاخیر در پرداخت وام تامین اجتماعی طرفین قرارداد به بیش از یک سال می رسید و در این مدت با وجود همه مشکلات، این تاخیرها به سه تا چهار کاهش یافته است. ماهانه و اگر دولت و کارفرمایان به تعهدات خود به موقع و کامل عمل کنند و مطالبات این نهاد به وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی داده شود، مشکل مهارت آموزی نیز حل می شود.

لزوم توزیع عادلانه منابع سلامت

مدیرکل راه حل های غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: همه فعالان و فعالان حوزه سلامت؛ نگاه به مردم و دغدغه کشور دارند و قطعا در حوزه خدمات رسانی مشکلی وجود ندارد. سال گذشته 2500 میلیارد تومان بابت هزینه پرستاری به یک شرکت بیمه دادند بدون اینکه حتی یک ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهند. از سوی دیگر تمام منابعی که یک سازمان بیمه گر برای انجام وظایف خود نیاز دارد از سوی دولت تامین می شود اما در مورد سازمان تامین اجتماعی; آنچه در بودجه کشور در خصوص پرداخت مطالبات قانونی این سازمان تصویب شده بود، با گذشت شش ماه از سال نیز اجرایی نشده است. همچنین درخواست هایی از سوی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان وجود دارد و انتظار می رود به این درخواست ها رسیدگی شود.

تامین اجتماعی بزرگترین تولید کننده دارو در کشور است

به گزارش تینو مدرن، مصطفی سوری، معاون مالی و سرمایه گذاری این نهاد با اشاره به اینکه تامین اجتماعی اولین خریدار خدمات سلامت در کشور و دومین تولیدکننده خدمات سلامت است، گفت: سازمان تامین اجتماعی در این کشور در عین حال بزرگترین تولید کننده دارو و بازیگر اصلی در زمینه تولید دارو و فرآورده و همچنین توزیع دارو در کشور است و با توجه به پارامترهای فعالیت خود در این زمینه نیز بر اقتصاد و اقتصاد تاثیر می گذارد. شرایط اقتصادی در این حوزه

مطالبه ۲۲ هزار میلیارد تومانی شرکت های دارویی برای تامین اجتماعی از داروخانه ها

سوری همچنین گفت: 27 شرکت تولید کننده مواد اولیه دارویی، تولید فرآورده های نهایی و توزیع دارو و فرآورده های دارویی که در معاونت مالی سازمان تامین اجتماعی فعال هستند، مهمترین تامین کنندگان داروی دانشگاه های علوم پزشکی و داروخانه های خصوصی هستند. کشور در افکار عمومی و رسانه ها تنها وام های بیمه پایه داروخانه ها و دانشگاه های علوم پزشکی متوقف شده است. در حال حاضر شرکت‌های دارویی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌های خصوصی 22 هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی مطالبه می‌کنند که متاسفانه همواره این بخش از مشکلات چرخه دارویی کشور را نادیده گرفته‌اند.

معاون مالی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: منظور از این اعداد این است که شرکت های داروسازی تامین اجتماعی 22 هزار میلیارد تومان دارو و فرآورده های دارویی را بدون دریافت وجه به داروخانه های دانشگاهی و خصوصی تحویل داده اند. اگر این منابع در فصل پاییز و زمستان که معمولاً نیاز به دارو افزایش می‌یابد، به‌موقع به چرخه تولید در شرکت‌های تولیدی بازگردانده نشود، تأثیر منفی بر تأمین نیاز دارویی کشور خواهد داشت و ممکن است کمبودهایی ایجاد شود. احساس کرد

سوری همچنین گفت: در 40 روز گذشته بیش از 21 هزار میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی در قالب مطالبات از مراکز پیمانکاری دولتی و خصوصی به حوزه سلامت پرداخت شده است که بر اساس توافقات انجام شده بخشی از این مطالبات. باید پول در چرخه تولید مصرف می شد که اگر دارو برگردانده شود، یک ریال هم به این چرخه برنگشته است و معلوم نیست این منابع کجا خرج شده است.

وی همچنین گفت: سیستم تامین و توزیع دارو یک چرخه به هم پیوسته است و برای عملکرد سالم این چرخه باید همه اجزای آن سالم باشد و صرفاً بدهی بیمه به داروخانه ها در نظر گرفتن معقول نیست. دانشگاه های علوم پزشکی و داروسازی باید توجه ویژه ای به شرکت های تولیدی تامین اجتماعی داشته باشند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخ به انتقادهای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌های پایه" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخ به انتقادهای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌های پایه"، کلیک کنید.