وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله

وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله

سخنگوی اورژانس کشور از ابتدای امسال تاکنون 38 زمین لرزه به بزرگی بیش از 4 ریشتر را تجربه کرده و گفت: این زمین لرزه ها 4 فوتی بوده و 176 نفر مجروح شده اند.

بابک یکتاپرست در گفت وگو با تینو مدرن وی در خصوص تعداد زمین لرزه های رخ داده در کشور از ابتدای سال 1403 تا 14 مرداد گفت: از اول فروردین ماه امسال تا 14 مردادماه 38 زمین لرزه به بزرگی چهار ریشتر رخ داده است. در کشور اتفاق افتاد.

نوبیری به مهم ترین زمین لرزه ها نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین زمین لرزه، زلزله 5 ریشتری کاشمر در استان خراسان رضوی بود که نهم خردادماه رخ داد و بر اثر آن 171 نفر مجروح و 4 نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: زمین لرزه 5 ریشتری گلباف استان کرمان که 5 تیرماه به وقوع پیوست، شدید بود اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

یکتاپرست گفت: در مجموع در این مدت 12 عمل جراحی مربوط به جراحات ناشی از زلزله توسط اورژانس به نتیجه رسید که ناشی از ترس و فرار بوده است.

این میانجی به علت فوت چهار مصدوم این زلزله اشاره کرد و گفت: 2 نفر بر اثر سقوط مین جان خود را از دست دادند و 2 نفر نیز از ترس جان خود را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: 157 نفر بر اثر ترس و فرار مصدوم شدند و تنها یک نفر زیر آوار ماند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله"، کلیک کنید.