وزارت علوم نیازمند وزیری است که دارای روحیه تعامل باشد/ باید اختیارات وزارت علوم برگردانده شود/ سیمایی صراف گزینه مناسبی برای وزارت علوم است

الهه جفرزاده: ابتدای هفته جاری لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم طبق اصل 130 قانون اساسی از سوی رئیس جمهور به مجلس ارسال شد تا راه قانونی تشکیل کابینه و رای اعتماد طی شود. در این میان نام «حصین سیمای سراف» به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مطرح شده و وی منتظر اعتماد نمایندگان شورای اسلامی است.

سیمای صراف از ابتدا یکی از وزرای پیشنهادی برای پزشکان بود/با دخالت نهادها بخشی از اختیارات از وزارت علوم گرفته شد.

حسین سیمای صراف

سیمای سراف هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دروس مختلف در رشته حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را تدریس می کند. وی همچنین وکیل اصلی دادگاه و داوری اتاق بازرگانی ایران است. وی در سال 1392 به عنوان پژوهشگر عالی دانشگاه انتخاب شد و در سال چهارم در کتاب ابواب کلام اول شد. از دیگر سوابق وی می توان به معاونت خدمات حقوقی و مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده وزارت عطاف اشاره کرد. در منطقه کردستان کمیسیون ملی یونسکو

در همین رابطه محمود نیلی احمدآبادی، رئیس سابق دانشگاه تهران و استاد تمام گروه مهندسی متالورژی و مواد دانشکده فنی این دانشگاه در گفت و گو با تینو مدرن گفت: آشنایی من با دکتر زمانی که ایشان معاونت پارلمانی – حقوقی وزارت علوم و دبیر آن بودند، هیئت دولتی بودند و من شخصا شاهد ارتباط آقای سیمای سراف با دانشگاه ها بودم، ایشان به این نهاد کمک کردند و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دادند. تا جایی که در جلسات حضور داشتم، می دانم که نام ایشان از ابتدا در لیست وزرای پیشنهادی وزارت علوم قرار داشت».

سیمای صراف از ابتدا یکی از وزرای پیشنهادی برای پزشکان بود/با دخالت نهادها بخشی از اختیارات از وزارت علوم گرفته شد.

محمود نیلی احمدآبادی

مداخله تجهیزات و اعزام نیروها و آژانس ها. مشکلات اصلی وزارت علوم

رئیس سابق دانشگاه تهران با اشاره به چالش های اصلی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته دستگاه های مختلفی وارد کار وزارت علوم شده و در کار وزارت علوم دخالت می کنند. که بخشی از اختیارات و امکانات وزارت علوم را گرفته است. متاسفانه این مداخلات همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، آیین نامه هایی در زمینه تحصیل، کار و… نوشته شده که گاه مناسب نیست. همچنین به وزارت علوم حق پذیرش دانشجو در این دانشکده داده شد. بنابراین اکنون وزارت علوم به وزیری نیاز دارد که دارای روحیه ارتباطی باشد و در این زمینه مهارت داشته باشد تا بتواند نیروهای از دست رفته را به وزارت بازگرداند، نحوه برخورد با دانشگاه ها را بداند و مدیرانی را انتخاب کند که قابل اعتماد باشد. جامعه دانشگاهی.”

وی در ادامه سخنان خود گفت: از این دست مشکلات در وزارت علوم زیاد است و اولین قدم این است که بر این مشکلات فائق آییم. اگر زمان و فرصت برای رسیدگی به این موارد و حل مشکلات وجود دارد، وزیر منتخب نیز باید برای توسعه علم و فناوری کشور تلاش کند».

حسن نیت مجلس در تایید صلاحیت؛ روش اصلی انتصاب وزرا/ «سیمای صراف گزینه مناسبی برای وزارت علوم است»

احمدآبادی معتقد است: «وزیر جدید باید راهکارهایی ارائه دهد که زنجیره‌های دانشگاه‌ها را باز کند تا این نهاد بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و با اصلاحات و اصلاحات به وزارتخانه کمک کند. زیرا توسعه کشور بدون مشارکت دانشگاه ها غیر ممکن است.

وی در خصوص تصمیم مجلس برای دریافت رای اعتماد به سیمای سراف می گوید: البته مجلس و نمایندگان آن برای دریافت رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باید سوابق فرد مورد نظر را بررسی کنند، اما به عنوان یک قانون، این اقدام باید با حسن نیت انجام شود و امیدوارم سنگ پرتاب نکنید.

اینتریم می گوید: «طبق اطلاع دکتر. سیمای صراف نظر مثبتی به کار ایشان دارم و فکر می کنم در شرایط فعلی گزینه خوبی برای تصدی پست وزارت علوم است و در صورت تایید مهارت ایشان امیدوارم در این زمینه موفق باشد. “

بیشتر بخوانید:

17 وزیر تاریخ انقلاب اسلامی; از دانشجویان ستاره دار تا اولین استیضاح دولت یازدهم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا امروز/ مهمترین تحولات جامعه زنان در ۷ دولت گذشته چه بوده است؟

آموزش و پرورش کشور 46 سال است که در دست 24 وزیر است. از پدر آموزش و پرورش ایران تا سرکوب اعتراض معلمان و مخالفت با کنکور.

47232

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزارت علوم نیازمند وزیری است که دارای روحیه تعامل باشد/ باید اختیارات وزارت علوم برگردانده شود/ سیمایی صراف گزینه مناسبی برای وزارت علوم است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزارت علوم نیازمند وزیری است که دارای روحیه تعامل باشد/ باید اختیارات وزارت علوم برگردانده شود/ سیمایی صراف گزینه مناسبی برای وزارت علوم است"، کلیک کنید.