واکنش وزارت بهداشت به آمار افسردگی ایرانی ها در فضای مجازی

واکنش وزارت بهداشت به آمار افسردگی ایرانی ها در فضای مجازی

تینو مدرن:

حامد مصلحی در نشست خبری «فجار سلامت» که ظهر امروز شنبه چهاردهم بهمن ماه در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره میزان افسردگی در ایران گفت: آمار و ارقام مختلف مربوط به میزان افسردگی در ایران است. جوامع در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.. در این زمینه باید بگویم که آمار و ارقام مربوط به میزان افسردگی ایرانیان منتشر شده در شبکه های اجتماعی صحیح نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار ابتلا به افسردگی از طریق وزارت بهداشت گزارش می شود گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد در آینده نزدیک آمار مربوط به افسردگی را منتشر کند. برآوردهای اولیه نشان می دهد که کمتر از 20 درصد ایرانیان از افسردگی رنج می برند.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا بر موضوع ارایه خدمات سلامت روان تمرکز کرده اند، گفت: این موضوع را در وزارت بهداشت نیز مد نظر قرار داده ایم. دسترسی به خدمات بهداشت روان مهم است. در حال حاضر 3300 روانشناس در مراکز خدمات روان درمانی مشغول به کار هستند.

مصلحی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای ساخت مراکز «سراک» اقدام کرده است، اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز سراک به صورت رایگان به مردم ارایه می شود. در حال حاضر 100 مرکز سیراک در کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اعلام اینکه ایمان دینی می تواند از خودکشی جلوگیری کند، گفت: بررسی نتایج آزمون روانی انجام شده توسط وزارت بهداشت نشان می دهد که ایمان دینی می تواند از خودکشی جلوگیری کند. متاسفانه عملکرد رسانه ها در زمینه خودکشی مناسب نیست. رسانه ها باعث افزایش خودکشی در جامعه می شوند. زمانی که ماجرای مرحوم کیومرث پوراحمد بر سر زبان ها افتاد، روزنامه های کشور در صفحه اول خود به این موضوع با عنوان «مردند» پرداختند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش وزارت بهداشت به آمار افسردگی ایرانی ها در فضای مجازی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش وزارت بهداشت به آمار افسردگی ایرانی ها در فضای مجازی"، کلیک کنید.