هشدار درخصوص احتمال وقوع حریق در مراتع اصفهان

در خصوص احتمال آتش سوزی در مراتع اصفهان هشدار داده شد
عکس تزئینی است

تینو مدرن/اصفهان مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان اصفهان نسبت به احتمال آتش سوزی در مراتع و سایر گیاهان هشدار داد و توجه را به افزایش دما در روزهای آینده جلب کرد.

منصور شیشه ساز وی در گفت وگو با تینو مدرن تاکید کرد: در روزهای آینده 2 یا 3 درجه افزایش هوا خواهیم داشت. در کنار این افزایش دما، وزش باد شدید و حرکت کانون های گرد و غبار خطرناک است. به همین دلیل به مردم هشدار می دهیم که احتمال آتش سوزی در مراتع و گیاهان وجود دارد.
وی بر اهمیت حفاظت و رعایت اصول ایمنی، نظارت و پایش مستمر مراتع و گیاهان برای جلوگیری از آتش سوزی تاکید کرد و یادآور شد: بر اساس مشاهدات میدانی، در آتش سوزی امروز شنبه (18 تیرماه) مراتع پشتکو در شهرستان فریدونشهر، 4 هکتار زمین کشاورزی مراتع روستای مصر در آتش سوخت. این آتش سوزی پس از 2 ساعت با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، امدادگران شهرستان و دهیاری ها و شوراهای منطقه مهار شد.
این مسئول استان اصفهان با اشاره به وقوع 5 مورد آتش سوزی در مراتع و مراتع از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در سلسله حوادث مذکور 17 و 70 مرتع آن استان در غرب آسیب دیدند. برای پیشگیری از این گونه آتش سوزی ها، آموزش محیط بانان، عشایر، گردشگران و ساکنان مناطق مجاور این منابع طبیعی ضروری است.
زیرفاروش درباره اهمیت دریافت آموزش ها نیز گفت: تامین امکانات کنترل آتش و آموزش کافی تیم های آتش نشانی بومی ضروری است. شایان ذکر است جهت پیشگیری و یا وقوع آتش سوزی تماس با سامانه امداد جنگل ها و مراتع از طریق شماره های 139 و 1504 ضروری و کمک کننده است.
شیماموکل همچنین گفت: در استان اصفهان 6 میلیون و 300 هزار هکتار مراتع و 414 هزار هکتار جنگل طبیعی و مصنوعی وجود دارد. اما طبق تحقیقات انجام شده ۲ میلیون هکتار از این مراتع در مناطق غرب و جنوب استان بیش از سایر نقاط در معرض آتش سوزی قرار دارند. این مراتع در کمربند آتش می سوزند. در واقع این کمربند در منطقه زاگرس و ارتفاعات کویر قرار دارد. شرایط اقلیمی گرم و خشک، بادهای گرم فصلی، خشکسالی محصولات یکساله و عوامل دامی و انسانی این منطقه را آسیب پذیر کرده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی استانداری اصفهان بر اهمیت نقش و یکپارچگی مردم در عرصه مراتع و جنگل ها تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از آتش سوزی در طبیعت از بطری های آب معدنی، اقلام براق و کثیف، کنسروها و کمپوت خودداری شود. گرفته شود. آن را روی زمین بگذارید و کنار جاده نگذارید.
شیماچکر ادامه داد: جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی در مزارع، باغات و بقایای گیاهی چه در شهرها و چه در روستاها، حذف گیاهان خشک در اراضی باغات و باغات و اعمال مدیریت بقایای گیاهی از دیگر موارد مهم است. نباید از آن غفلت کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان با هدف پیشگیری و کنترل آتش سوزی خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروه تخصصی با پایش مستمر عرصه های طبیعی، تهیه نقشه مناطق خطرناک، تهیه تجهیزات اطفای حریق و سازمان. از 70 تیم متخصص طبیعت. یگان حفاظت منابع و 200 تیم محلی به عنوان بخشی از فعالیت های استان اصفهان در موضوع مورد بحث، آموزش ایمنی آتش نشانی را ارائه می دهند.
این مقام استانی ادامه داد: هماهنگی با شهرداری ها برای حمایت از عملیات اطفای حریق، تشکیل تیم های گشت و نظارت، کشف و رسیدگی قانونی به تخلفات با نظارت نهادهای قضایی، توزیع سیلندر گاز مایع، اجاق گاز، پنل خورشیدی و سوخت. به عشایر و دامداران بخشی دیگر از اقدامات استان است که با هدف پیشگیری از آتش سوزی و قطع درختان و مراتع استان به نتیجه رسید.
وی در خصوص نیاز و اهمیت مراتع و مراتع گفت: مراتع بر تولید دام، حفاظت از تنوع گیاهان و جانوران، تعدیل اقلیم و جلوگیری از سیلاب و فرسایش بادی تأثیر می گذارد. بنابراین نباید در حفاظت از آنها سهل انگاری کرد. ضرورت حفاظت از مراتع و زیستگاه ها موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.
این تاجر شیشه همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته 100 هکتار از مراتع استان براثر 40 آتش سوزی آسیب دیده است، گفت: برای پیشگیری و مهار آتش سوزی لازم است سازمان منابع طبیعی و اقلیم کشور نسبت به این موضوع اقدام کند. یک هشدار قرار دهید یک بالگرد با سبد آبپاش در استان کند است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: زمانی که سازمان منابع طبیعی و اقلیم کشور برای احداث 2 ایستگاه آتش نشانی ثابت در شهرهای سمیرم و چادگان اعتبار می دهد باید به منظور احیای آسیب دیده اختصاص یابد. مراتع و تهیه مواد آتش نشانی انجام می دهند تجهیزات اطفای حریق که با توجه به وضعیت استان و ارتفاعات صعب العبور در مناطق غربی و جنوبی کار و تلاش می کند.
پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار درخصوص احتمال وقوع حریق در مراتع اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار درخصوص احتمال وقوع حریق در مراتع اصفهان"، کلیک کنید.