نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران

نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران

تینو مدرن:

سازمان جهانی هواشناسی وضعیت آب و هوای قاره آسیا و برخی رویدادهای شدید جوی ایران در سال 2023 را ارزیابی کرده است.

از جمله حوادث شدید ذکر شده در این گزارش می توان به سیل آستارا، خشک شدن دریاچه هامون، طوفان گرد و غبار جنوب شرق و پیامدهای باد لوار، برخی از سختی های آن اشاره کرد.

در بخشی دیگر از این گزارش به کمتر بارندگی در اکثر مناطق ایران از حد نرمال اشاره شده و گفته شده که کمبود بارندگی باعث سومین خشکسالی متوالی و گسترده در کشور شده است.

در این گزارش به خشک شدن دره هامون و وقوع طوفان گرد و غبار در منطقه اشاره شده است: در اواسط شهریور ماه طوفان گرد و غبار چندین نقطه از جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان را درنوردید و سلامتی را به همراه داشت. خطرات .

در ادامه گزارش: در جنوب شرق ایران از 18 تا 25 شهریور وزش باد شدید باعث طوفان گرد و خاک شد، تعدادی مصدوم و در بیمارستان بستری شدند.

بادهای کم و گرد و غبار ناشی از خشک شدن دره هامون، این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و اثرات نامطلوبی بر سلامتی، تعطیلی مدارس، خطرات ترافیکی و خسارت به محصولات ایجاد کرده است.

در ادامه در بخشی از این گزارش به سیل آستارا اشاره شد و گفته شد: بارندگی 220 میلی متری باران در 12 ساعت باعث جاری شدن سیل شده و خسارات زیادی نیز دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران"، کلیک کنید.