نوآوری و سازگاری در بحران آب وهوا

تینو مدرن/ خراسان رضوی بر اساس گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد با عنوان نوآوری و سازگاری در بحران آب و هوا، 6 فناوری برای سازگاری با اقلیم حیاتی هستند.

به گفته ویفوروم، موارد مورد بحث شامل هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین، نظارت زمینی، محاسبات پیشرفته، اینترنت اشیاء و واقعیت مجازی و افزوده است که به عنوان مثال، سیستم های هشدار اولیه با نظارت زمینی و هواپیماهای بدون سرنشین می توانند جان مردم را نجات دهند. . کمک به زندگی مردم در بلایای هوایی.

در گزارش جدیدی با عنوان نوآوری و انطباق در بحران آب و هوا، فناوری برای شرایط جدید، مجمع جهانی اقتصاد به شش فناوری اساسی و دیجیتالی می پردازد که می توانند نقش “ماموریت حیاتی” در سازگاری با آب و هوای جهانی داشته باشند.

در اینجا فقط چند راه وجود دارد که فناوری امروزی سازگار با آب و هوا است.

هوش مصنوعی برای سازگاری با آب و هوا

مدل های آب وهوا که بسیار پیچیده تر و دقیق تر هستند با هوش مصنوعی در حال توسعه هستند. برای مثال، هوش مصنوعی داده های دمای سطح دریا را به مدل های اقیانوس اضافه کرده است که محققان انسانی قادر به انجام آن نبودند. این امر درک جامعه علمی از سرعت جریان های اقیانوسی را بهبود بخشیده است. دیگر پیشرفت ها در سازگاری با آب و هوا با استفاده از هوش مصنوعی شامل سیستم های فاضلاب هوشمند است که از سیل در هنگام باران های شدید جلوگیری می کند و محصولات مقاوم در برابر خشکسالی را حفظ می کند.

هواپیماهای بدون سرنشین برای سازگاری با آب و هوا

هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که می توانند به دوربین های پیشرفته مجهز شده و مسافت های زیادی را طی کنند. آنها همچنین می توانند تجهیزات پیچیده ای مانند حسگرها را برای تشخیص ناهنجاری ها و سیستم های موقعیت یابی جغرافیایی برای ردیابی یک مکان بسیار دقیق حمل کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین می توانند با جمع آوری داده های بصری در مورد خطرات و اثرات آب و هوا، به سازمان ها کمک کنند تا با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند. به عنوان مثال، بخش تجاری ممکن است از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر منابع آب استفاده کند. پهپادها همچنین می توانند در موقعیت های جستجو و نجات پس از یک فاجعه هوایی کمک کنند.

نوآوری و سازگاری در بحران آب و هوا

پایش خاک برای انطباق با آب و هوا

رصد زمین از ماهواره ها و سایر فناوری های سنجش از دور یا تکنیک های مبتنی بر فضا مانند ایستگاه های هواشناسی برای جمع آوری اطلاعات درباره تغییرات زمین استفاده می کند. به عنوان مثال، ماهواره های ESA دانش جدیدی را در مورد آب و هوای زمین، از جمله ذوب شدن یخ ها و منابع آب شیرین، فاش کرده اند. رصد زمین همچنین برای سیستم های هشدار اولیه در سناریوی سازگاری با آب و هوا، برای مثال با شناسایی طوفان ها قبل از وقوع، حیاتی است.

محاسبات پیشرفته برای سازگاری با آب و هوا

محاسبات پیشرفته شامل استفاده از کامپیوترهای بسیار قدرتمند با دقت و سرعت بیشتر است. اینها شامل ابر رایانه ها و رایانه های کوانتومی است که از ذرات زیراتمی مانند فوتون ها برای انجام بسیاری از محاسبات به طور همزمان استفاده می کنند. انبوهی از داده های ماهواره ای به دانشمندان کمک می کند تا راه های جدیدی برای مدیریت منابع سیاره ایجاد کنند.

انتظار می رود محاسبات کوانتومی مدل سازی آب و هوا و سازگاری با آب و هوا را بهبود بخشد زیرا می تواند فرآیندهای اساسی برای پیش بینی آب و هوا، مانند دینامیک سیالات را که برای رایانه های سنتی دشوار است، پیش بینی کند.

اینترنت اشیا برای سازگاری با آب و هوا

اینترنت اشیا دنیایی از دستگاه های متصل است که با یکدیگر صحبت می کنند. اینها ممکن است حسگرها یا دستگاه های دستی باشند که داده ها و سیستم های نظارتی را به اشتراک می گذارند.

فناوری اینترنت اشیا برای جمع آوری و به اشتراک گذاری انواع جدیدی از داده ها، مانند تغییرات در کیفیت هوا و دما، استفاده می شود. برای مثال، حسگرهایی که آتش سوزی جنگل ها را تشخیص می دهند، می توانند هشدارهای تلفن همراه را به مردم منطقه آسیب دیده ارسال کنند. ابر رایانه ها نیز به طور فزاینده ای برای کمک به مدل سازی آب و هوا در دسترس هستند.

نوآوری و سازگاری در بحران آب و هوا

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای انطباق با آب و هوا

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) فن آوری هایی هستند که تجربه های همهجانبه ای را ارایه می کنند که ویژگی های دیجیتال را در محیط های فیزیکی ترکیب می کنند یا از سخت افزاری مانند هدست برای غوطه ور کردن کامل کاربران استفاده می کنند.

AR و VR به طور فزاینده ای برای تغییر طرز فکر ما در مورد کنش و سازگاری آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، هدست های واقعیت مجازی می توانند با شبیه سازی اثرات تغییرات آب و هوایی، دنیایی با اثرات آب و هوایی مانند تغییر الگوهای آب و هوا و از دست دادن تنوع زیستی را به کاربران نشان دهند.

تاثیرات تغییرات آب و هوایی از نظر دامنه و شدت در حال افزایش است. حدود نیمی از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که در برابر این اثرات آسیب پذیر هستند. تقریباً هر بخش از اقتصاد جهانی در سطحی از خطر آب و هوا قرار دارد.
سازگاری با اقلیم فرآیند تنظیم سیستم های اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی، از جمله آمادگی و واکنش به بحران در برابر حوادث شدید مانند سیل و آتش سوزی جنگل ها است.
طیف وسیعی از فناوری های مبتنی بر داده و دیجیتال، که همگی با هوش مصنوعی همسو هستند، به عنوان ابزارهای حیاتی برای سازگاری با آب و هوا در حال ظهور هستند. استفاده از فناوری برای انطباق نه تنها یک استراتژی کاهش ریسک است، بلکه منبعی از مزیت رقابتی است.

منبع

https://www.weforum.org

https://www.ibm.comt

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نوآوری و سازگاری در بحران آب وهوا" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نوآوری و سازگاری در بحران آب وهوا"، کلیک کنید.