نقش خانه های هلال در زمان طلایی حوادث/ راه اندازی 8 هزار خانه هلال در کشور

نقش خانه های هلال در زمان طلایی حوادث/ راه اندازی 8 هزار خانه هلال در کشور

مدیر کل توسعه دفاتر هلال به نقش پررنگ خانه های هلال در دوران طلایی بلایا اشاره کرد و گفت: با اجرای اقدامات امدادی می توان در کمترین زمان ممکن به آسیب دیدگان بحران کمک کرد.

عباس احدپور در گفت وگو با تینو مدرن وی به تعریف و هدف از ساخت خانه های هلال اشاره کرد و گفت: خانه های هلال مراکز داوطلبانه ای هستند که متعلق به اهالی هلال احمر هستند و با ساختمان ها، سازه ها و فعالیت های داوطلبانه در سطح شهرها و روستاها ساخته می شوند. در درجه اول در مناطق دارای فاجعه

وی درباره علت ساخت خانه های حلال نیز گفت: بر اساس ماده 11 مصوبه اولین جلسه شورای عالی اداره قیران در سال 1393 و بر اساس ماده 77 قانون پنج ساله در خصوص افزایش خانه های محلی. . مقاومت مردم، پیشگیری و ساخت خانه های حلال در سطح کشور انجام شد. هدف اصلی این مراکز آموزش همگان است که بر عهده مردم هلال است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از جزء به کل برویم، یعنی از روستاها شروع کنیم و بعد به شهرها برسیم.

احدپور به مفهوم مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: اکنون شاهد بازگشت برخی از شهرنشینان به روستاها در دوران بازنشستگی هستیم. این موضوع باعث می شود این افراد با تحصیلات خاص، دانش و تجربه شهرسازی به روستا برگردند. بنابراین باید تجهیزات خوبی برای این افراد در روستاها فراهم شود تا در بحران ها از آنها استفاده شود.

وی همچنین گفت: در زمان هر بحرانی 10 تا 15 دقیقه اول زمان طلایی در بحران ها است که در صورت آموزش افراد می توانند اولین گام ها را قبل از ورود نیروهای امدادی بردارند.

مدیر کل توسعه خانه های هلال ادامه داد: آموزش های ما در این خانه ها انجام می شود و روستاییان نیز می توانند برای حفظ جان مردم از وسایل اولیه و ساده مانند چاقو، قیچی و … استفاده کنند. و نهادهای موثر و آموزش دیده مداخله در بحران.

احدپور گفت: در خانه های هلال افراد به صورت رایگان آموزش می بینند تا در بحران ها به خود و دیگران کمک کنند. مدیریت این مراکز با هلال احمر است اما همه می توانند در جهت تامین تجهیزات و امکانات به مراکز کمک کنند.

اهداف ایجاد خانه های حلال چیست؟

وی همچنین به اهداف ساخت خانه های هلال اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین هدف افزایش مقاومت محلی برای مردم توسط مردم است. همچنین ایجاد محیطی برای مشارکت واقعی مردم در فعالیت های اجتماعی و کمک رسانی از اهداف ما است که در این مراکز صورت می گیرد.

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال درباره هدف سوم خانه های هلال ادامه داد: محله بودن از دیگر اهداف ماست. به عنوان مثال، اقدامات بر اساس هر نوع محله و با توجه به تعداد خانواده های ساکن و نوع خطرات موجود در منطقه طبقه بندی می شوند.

وی تصریح کرد: شهرها و روستاها بر اساس سطح تصادفات دسته بندی و رتبه بندی شدند. وی همچنین گفت: هدف چهارم ما تقویت سرمایه اجتماعی است. ما هلال احمر ثروتمندترین افراد جامعه هستیم چون ثروت ما مردم هستند. مثلاً در سیل اخیر مشهد و سیستان و بلوچستان به جز نیروهای امدادی و نیروهای امدادی که باید همه جا حضور داشته باشند. مردم محلی و اعضای خانواده هلال سر کار بودند و نقش بسزایی داشتند.

مدیر کل توسعه خانه های هلال درباره رهبری خانه های هلال نیز گفت: مطمین ترین، مهربان ترین، امین ترین و در واقع بهترین فرد محله به عنوان سرپرست این خانه ها انتخاب می شود و خانه های هلال اداره می شود. توسط خود مردم محلی افراد در این مراکز آموزش های اولیه را می بینند و در صورت داشتن نیاز، تمایل و توانایی به افراد آموزش های تخصصی نیز داده می شود.

احدپور گفت: نظارت از دیگر کارهای خانه های هلال است و در صورت بروز مشکل این افراد بومی در اسرع وقت به نیروهای امدادی اطلاع می دهند و طبق آموزش هایی که دیده اند تا رسیدن نیروها اقدامات اولیه را انجام می دهند. .

وی به اهمیت ارزیابی در تصادفات اشاره کرد و گفت: ارزشیابی در هر نوع حادثه بسیار مهم است; رویداد چیست؟ عرض آن چقدر است؟ وضعیت چقدر جدی است؟ وضعیت راه ها و مراکز بهداشتی درمانی چگونه است؟ چند نفر مجروح شدند؟ در ارزیابی چند خانه یا ساختمان تخریب شده و… حالا در این شرایط گاهی از محل استقرار سربازان تا محل حادثه اتفاقات زیادی می تواند بیفتد. خب معلوم نیست چه مشکلاتی پیش آمده است، بنابراین معمولا نیروها در زمان طلایی نمی رسند و با تاخیر مواجه هستیم، اما خانه های ماه در اینجا به عنوان نیروهای ارزیابی استفاده می شود، آن گزارش ها سریع ترین ارسال را دارند. مرکز فرماندهی.

احدپور بیان کرد: این افراد بلافاصله نیروهای امدادی را از اتفاقات مطلع می کنند و چون در موقعیت و محیط یکسانی قرار دارند می توانند اطلاعات دقیق و دقیقی را در اختیار نیروهای امدادی قرار دهند که باعث تسریع در روند امداد و نجات می شود. آنها همچنین می توانند دقیقاً تعیین کنند که اینفلوینسرها در آن لحظه به چه چیزی نیاز دارند.

8 هزار خانه حلال در کشور ایجاد شد

وی با بیان اینکه در 9 سال گذشته حدود 8 هزار خانه حلال در کشور ساخته شده است، تصریح کرد: وی همچنین گفت: با توجه به اینکه 37 هزار روستایی در کشور داریم، هدف ما ساخت 37 هزار خانه حلال است که هلال احمر به تنهایی به آن نمی رسد اما مردم به همراه بخشداری ها از فرماندار، بخشدار. ، بخشدار، دهیار. ، شهرداری و حتی سمن ها می توانند در این امر نقش موثری داشته باشند تا بتوانیم در پنج سال آینده به هدف خود برسیم.

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال درباره تجهیزات پزشکی در این خانه ها نیز گفت: همچنین بانک سپرده تجهیزات پزشکی مانند ویلچر و واکر مورد نیاز سالمندان در خانه های هلال وجود دارد که در مجموع پشتیبانی و ارایه می شود. توسط آنها خیرین همان شهر و روستا.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش خانه های هلال در زمان طلایی حوادث/ راه اندازی 8 هزار خانه هلال در کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش خانه های هلال در زمان طلایی حوادث/ راه اندازی 8 هزار خانه هلال در کشور"، کلیک کنید.