نام امیر عبداللهیان جایگزین مبارز مصری شد

نام امیر عبداللهیان جایگزین مبارز مصری شد

به گزارش تینو مدرن؛ در جلسه امروز شورای شهر تهران علاوه بر نامگذاری دو تقاطع به نام شهید ابراهیم رییسی (جاده زنبور عسل در مناطق 15 و 16 حدفاصل میدان بهمن تا میدان بسیچ به طول 7.5 کیلومتر و شرق خیابان پاستور حدفاصل خیابان کارگر سورانی و ولیعصر در منطقه 11، خیابان کوشکه در منطقه 12، حدفاصل خیابان سی تیر و خیابان فردوسی «شهید امیر عبداللهیان» نامگذاری شدند.

ایلانا در خبر خود نوشت: این شرایطی است که در سال های 2011 و 2015 دو بار تلاش برای تغییر نام خیابان کوشک مصری صورت گرفت. در شورای سوم بحث تغییر نام خیابان عبدالحمید کوشک مصری مطرح شد و مسعود آباد دبیر وقت هییت نامگذاری شورا گفت: با توجه به اینکه در زمینه سابقه این مصری اختلافاتی وجود داشت. مجاهد لذا از وزارت امور خارجه سوال شد و وزارت کشور اعلام کرد که سابقه ای از این مجاهد وجود ندارد.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگ اجتماعی شورا به بیانیه وزارت امور خارجه درباره تاریخچه کوشک مصری پاسخ داد و اظهار داشت: این مجاهد فلسطینی بسیار معروف است و چنین سخنی را نشان می دهد. بی اطلاعی از وزارت امور خارجه ما

بر اساس اعلام کمیته نامگذاری، نام این خیابان باید خلیج فارس باشد که حبیب کاشانی با ابراز ناراحتی گفت: اخیرا خیابانی را به نام خلیج فارس نامگذاری کرده ایم و نمی توانیم 40 خیابان به این نام داشته باشیم.

گلمرضا انصاری در شورای چهارم خواستار تغییر نام خیابان کوشک مصری به نام دکتر دکتر شد. وی در 8 اسفند در شورای شهر گفت: 8 اسفند، خاطره حماسه تاریخی مردم ایران در برابر استعمار کهن انگلیس است. یاد محمد مصدق در تاریخ ایران جاودانه است و باید خیابانی در شهر تهران به نام او نامگذاری شود. در این شرایط که در آستانه رویداد تاریخی ملی شدن صنعت نفت هستیم، نامگذاری خیابان یا میدانی به نام محمد مصدق ضروری است. پیشنهاد من این است که نام «کوشک مصری» که در مجموعه وزارت امور خارجه است به نام دکتر.

اما این پیشنهاد مورد قبول اعضای شورای شهر قرار نگرفت.

رسانه های ایرانی درباره این مبارز مصری نوشتند که عبدالحمید کوشک، مفسر، خطیب و عالم مصری معروف به «یکتاز منبر» که یکی از خطیبان مشهور جهان عرب و اسلام است، عمر خود را صرف تبلیغ و خطاب به مردم کرد. توضیح دادن قرآن به زبان ساده مهم ترین اثر او در زمینه قرآن را باید مجموعه 10 جلدی «در فرید تفسیر» دانست که به دلیل زبان ساده و جامع با استقبال گسترده کشورهای عربی و جهان اسلام مواجه شد.

در سال 1965 به دلیل انتقاد از سیاست های جمال عبدالنصیر دستگیر شد و 2 سال و نیم در زندان به سر برد، اما پس از آزادی از سال 1351 از حضور در مسجد عین الحیات منع نشد، خطبه های او به تدریج مورد پسند بسیاری قرار گرفت. نمازگزاران به نماز جماعت او پیوستند. وی از سال 1976 به ویژه پس از پایان قرارداد کمپ دیوید و قرارداد با اسراییل، به شدت از سادات و دولت او انتقاد کرد و دولت را به خیانت به اسلام متهم کرد.

عبدالحمید کشک در سال 1981 پس از سخنرانی خشونت آمیز سادات در 5 سپتامبر 1981 در مجلس مصر و حمله او به منتقدان، به ویژه مذهبی خود، زندانی و در سال 1982 آزاد شد، اما دیگر اجازه تبلیغ و تدریس در مساجد را نداشت. او آن را ندید و در این مدت با شکنجه های سختی روبه رو شد که با وجود سن و سال و نابینایی، آثار آن سال ها بر او باقی ماند.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نام امیر عبداللهیان جایگزین مبارز مصری شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نام امیر عبداللهیان جایگزین مبارز مصری شد"، کلیک کنید.