نامجومطلق: توانایی برتری در خانه ازبکستان را داریم/ بازی در خارج از ایران به نفع تیم ملی است

نامسموتلق: در ازبکستان توانایی پیروزی در خانه را داریم، بازی در خارج از ایران برای تیم ملی است.

بازیکن سابق تیم ملی ایران گفت: بازی سختی در خانه ازبکستان داریم اما می توانیم مقابل این حریف پیروز شویم.

مجید نامجاموتلق در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تینو مدرن درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران در خانه ازبکستان در مرحله نهایی رقابت های جام جهانی 2026 اظهار کرد: رشد فوتبال ازبکستان قابل توجه است. رشد تیم هایی مانند ازبکستان در سال های آینده کار را برای ما سخت تر خواهد کرد. در مورد مدل جدید صعود به جام جهانی خیالمان راحت است اما با توجه به رشد تیم های آسیایی باید جلو برویم تا از این حریفان عقب نمانیم. در غیر این صورت کار ما سخت می شود. درست است که پتانسیل بالایی داریم اما باید از استعداد بالای خود برای ارتقای کیفیت فوتبالمان استفاده کنیم.

بازی سختی در ازبکستان داریم

وی ادامه داد: ازبکستان در تمامی رده های سنی مراحل صعود را طی می کند، تیم ملی ایران نیز بازیکنان مستعدی دارد و از کادر فنی ایران بهره می برد. امیدوارم این کادر فنی بتواند به ثبات و ارتقای مربیان ایران دست یابد. بازی سختی در خانه در ازبکستان داریم اما می توانیم مقابل این حریف پیروز شویم. پیروزی در خانه تیم ملی را در صدر قرار می دهد و راه صعود را آسان تر می کند. البته ازبکستان هم با برنامه و حمایت هوادارانش به دنبال نتیجه است و این باعث جذابیت بیشتر بازی می شود. پیشرفت در این بازی گذراندن بخش قابل توجهی از صعود است.

بازی در خارج از ایران به نفع تیم ملی است

ملی پوش اسبق ایران خاطرنشان کرد: در صورت عدم موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر میزبان، بازی با قطر در کشور سوم میزبان برگزار می شود. ما ورزشگاه آزادی نداریم و بازیکنان ما در زمین های بیرونی شرایط بهتری از خود نشان می دهند. تیم ملی میزبان قرقیزستان بود که انتقادات زیادی به آن وارد شد اما در بازی بعدی مقابل امارات به دلیل کیفیت زمین بازی بسیار بهتری انجام دادیم. بنابراین بازی با قطر که خارج از ایران برگزار می شود برای تیم ملی ایران بهتر است چرا که کیفیت فنی بهتری نشان می دهیم. امیدوارم در آخرین روز سال ورزشگاه آزادی برای میزبانی بعدی تیم ملی آماده شود.

در مورد نوآوری با قلعهنویی موافقم

در مورد آنچه امیر قلناوی اعلام کرد، پس از قطعی شدن حضور تیم ملی در جام جهانی، از بازیکنان جوان استفاده می کند تا آنها را برای حضور در جام جهانی برای دیدارهای مهم تری آماده کند. ما در شرایطی هستیم که تعدادی از بازیکنان ما در آستانه بازنشستگی هستند و باید این نسل را تغییر دهیم. استفاده از بازیکنان جوان در بازی های حساس امکان پذیر نیست، اما پس از تایید توسعه باید در مسابقات آینده مورد آزمایش قرار گیرند. من قطعا با قلانوی موافقم که نوسازی باید از تیم های پایه انجام شود و تنها تیمی که توانسته اندکی در این مسیر حرکت کند تیم حسین عبدی است که در جوانان خیلی خوب بود و الان در رده جوانان است. . متأسفانه قبلاً چنین روندی نداشتیم و استعدادهای زیادی هدر رفت. امیدوارم تیم عبدی برای ساختن آینده فوتبال ما محفوظ بماند و البته این حمایت ها باید ادامه داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامجومطلق: توانایی برتری در خانه ازبکستان را داریم/ بازی در خارج از ایران به نفع تیم ملی است" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامجومطلق: توانایی برتری در خانه ازبکستان را داریم/ بازی در خارج از ایران به نفع تیم ملی است"، کلیک کنید.