موشک‌های هسته‌ای آمریکا از راه رسیدند!

به گزارش خبرگزاری تینو مدرن، زمان طولانی سفر به مریخ نتیجه استفاده از سوخت شیمیایی سنتی برای موشک است. حال بیایید تصور کنیم که انرژی هسته ای حرارتی با استفاده از شکافت هسته ای جایگزین پیشرانه شیمیایی فعلی موشک ها شود و روزی فرا می رسد که موشک ها می توانند در نیمی از زمان از زمین به مریخ برسند!

شکافت هسته‌ای فرآیندی است که در آن یک اتم سنگین مانند اورانیوم به دو اتم سبک‌تر تقسیم می‌شود که طی آن مقدار باورنکردنی انرژی آزاد می‌شود. تا امروز از فناوری شکافت هسته ای برای تامین انرژی زیردریایی ها استفاده می شد و امروزه این فناوری می تواند جایگزین سریعتر و قدرتمندتری برای پیشرانه شیمیایی موشک های ناسا باشد.

ناسا و آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده به طور مشترک فناوری نیروی محرکه حرارتی هسته ای را توسعه می دهند. آنها قصد دارند تا سال 2027 یک نمونه اولیه از این موتور حرارتی بسازند و حتی یک موشک با آن به فضا پرتاب کنند.

اما این فناوری هنوز در حال توسعه است. سیستم های متداول توسعه شیمیایی از یک واکنش شیمیایی شامل یک افزودنی ملایم مانند هیدروژن و یک اکسیدان استفاده می کنند. هنگامی که این دو با هم ترکیب می شوند، مشتعل می شوند و باعث می شوند که سوخت خیلی سریع از نازل خارج شود و موشک را به حرکت درآورد.

موشک های هسته ای رسید / عکس

این سیستم ها به هیچ نوع احتراق نیاز ندارند، اما موشک های هدایت شونده با سیستم های پیشران شیمیایی باید اکسیژن را به فضا حمل کنند که می تواند آنها را سنگین کند. برخلاف سیستم‌های رانش شیمیایی، سیستم‌های رانش حرارتی هسته‌ای بر واکنش‌های شکافت هسته‌ای متکی هستند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موشک‌های هسته‌ای آمریکا از راه رسیدند!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موشک‌های هسته‌ای آمریکا از راه رسیدند!"، کلیک کنید.