موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست

موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست

وزیر میراث فرهنگی به ارزان بودن بلیت موزه ها در کشور اشاره کرد و گفت: موزه ملی ایران دست کمی از موزه لوور ندارد.

به گزارش تینو مدرن، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار تینو مدرن درباره افزایش ناگهانی قیمت بلیت موزه ها در این کشور از روز اول امسال گفت: قیمت ورود به موزه ها 30 هزار تومان است. تومن موزه یک عدد نیست، در هیچ جای دنیا ورودی موزه 30 هزار تومان نیست. این هزینه صرف بهسازی و نگهداری موزه ها می شود. این میزان باید در سال های گذشته افزایش می یافت اما نشد. تعدادش زیاد نبود اما برای آژانس هایی که از قبل رزرو کرده اند تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: گروه های زیادی هستند که برای ورود به موزه ها تخفیف می گیرند. تعداد آنها کم نیست و این افزایش در زمانی اتفاق افتاد که اکنون بلیت سینما 60 تا 80 هزار تومان است.

ضرغامی گفت: سال گذشته کوشک سیادآباد 7 میلیارد تومان فقط برای آب پرداخت کرده است. رسیدگی به رودخانه دربند که از گلخانه سعدآباد می گذرد به عهده ما شده است و باید آنجا را هم تمیز کنیم. 300 پرسنل وجود دارد و 26 کاخ باید مدیریت شوند. این ارقام بالاست، افزایش قیمت بلیت بخش کوچکی از این هزینه ها را جبران می کند. این میزان در مقایسه با موزه های دیگر کشورها هنوز بسیار پایین است. البته نمی خواهیم آن را با ورودی موزه لوور که 22 یورو قیمت دارد مقایسه کنیم، اما وقتی یک نفر به موزه ملی ایران می رود این کجا و بلیط موزه های ما کجاست؟ که در این موزه چیزی کمتر از موزه لوور نداریم.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست"، کلیک کنید.