مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

تینو مدرن/ خراسان رضوی نتایج مطالعه حاضر نشان داد که خطر ابتلا به زوال عقل ممکن است با خوردن برخی از غذاهای رایج افزایش یابد.

به گزارش هلث، نتایج تحقیقات جدید ارتباطی بین سطوح بالای قند خون و زوال شناختی پیدا کرده است و دیابت با کاهش عملکرد مغز مرتبط است که می تواند منجر به زوال عقل شود.

نتایج این مطالعه که در ژانویه منتشر شد نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که اختلال شناختی (CI) نشان دادند، سطح قند خون بالاتری داشتند و وضعیت بیماری خود را مدیریت ضعیفی داشتند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) گزارش می دهد که زوال عقل بیش از 900000 نفر (یک نفر از هر 11 نفر بالای 65 سال) را در بریتانیا تحت تاثیر قرار می دهد. زوال عقل اصطلاحی است برای گروهی از شرایطی که بر مغز تاثیر می گذارد که آلزایمر شایع ترین شکل آن است.

بسیاری از علایم خفیف هستند و شامل از دست دادن حافظه، مشکل در تمرکز، اختلال در قضاوت، مشکل در انجام وظایف و نوسانات خلقی هستند، اما یکی از علایم هشدار دهنده غیرعادی میل به غذاهای شیرین است.

سطح قند خون بالا نه تنها در افراد مبتلا به دیابت مشاهده می شود، بلکه در افراد بدون دیابت پس از مصرف غذاهای شیرین افزایش می یابد و به این معنی نیست که در صورت هوس خوردن شیرینی، زوال عقل دارید، بلکه بیشتر از آنها حمایت می کند. قند. قند را تقویت کنید

برای رسیدن به این نتیجه، دانشمندان 350 شرکت کننده میانسال بیمارستان را مورد مطالعه قرار دادند که همگی مبتلا به دیابت نوع 2 بودند. هدف شناسایی عوامل خطرزای زوال شناختی در بیمارانی بود که این کار را انجام دادند و نکردند.

نتایج نشان داد که 9/38 درصد از افراد 58 ساله در مراحل مختلف زوال شناختی را نشان دادند. عوامل خطر مستقلی که در این شرکت کنندگان برای اختلال شناختی یافت می شود شامل سن، سطح قند خون، دور کمر بالا، شاخص توده بدنی (BMI) یا سطوح وزن و همچنین مدیریت نامناسب وضعیت است.

افراد مبتلا به اختلال شناختی نیز در طی سه ماه پس از معاینه، اپیزودهای هیپوگلیسمی را تجربه کردند، در حالی که بیماری عروق مغزی (CVD) که بر جریان خون به مغز تاثیر می گذارد، نیز یک عامل خطر بود.

برعکس، افرادی که مدیریت وزن، الگوهای غذایی قوی دیابتی، یا رژیم غذایی سالم برای مدیریت شرایط خود را نشان دادند، از زوال شناختی محافظت بیشتری داشتند.

محققان دریافتند افرادی که دیابت خود را کمتر کنترل می کنند و کمتر به پزشک مراجعه می کنند، بیشتر در بیمارستان ها و اورژانس ها بستری می شوند.

این یافته ها نشان می دهد که اندازه دور کمر همراه با شاخص توده بدنی بالا ممکن است پیش بینی کننده خوبی برای زوال شناختی باشد، اگرچه کارشناسان می گویند تحقیقات بیشتری لازم است.

علایم هشدار دهنده اولیه زوال عقل که باید مراقب آنها بود اگرچه متفاوت هستند، علایم اولیه زوال عقل عبارتند از:

• مشکلات حافظه، به ویژه یادآوری رویدادهای اخیر.

• افزایش پیچیدگی.

• کاهش تمرکز.

• تغییر در شخصیت یا رفتار.

• سکوت و انزوا یا افسردگی و

• از دست دادن توانایی انجام وظایف روزانه.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ منتشر شد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟"، کلیک کنید.