من ِجدید! – تینو مدرن

من ِجدید! - تینو مدرن

یک … دو … سه … بالاخره صدای آقای دکتر به جوان اجازه می دهد سرش را از زیر دستگاه لیزر بزرگ بیرون بیاورد و تصویر جدیدی ببیند، معلوم نیست تا چه حد به آن مربوط است. به تصویر رویایی. موافق است.. بودن، نگاه کردن به آینه ای که از این پس به او “من جدید” را نشان می دهد. تمام تلاشش را می کند تا با دوربینی که باید شادی و هیجان لحظه را به تصویر بکشد، غم و ترس از دیدن نتیجه را پنهان می کند و با حالتی متعجب، برق شادی را در چشمان بسته اش می آورد…

به گزارش خبر تینو مدرن، این متن روزنامه ایران درباره موج معاملات گران قیمت و خطرناک زیبایی است که در ادامه می خوانید: آینه کمی اوج می گیرد، سکوت سرد این چند دقیقه هنوز تمام نشده است. پسر با تردید چشمانش را می بندد و باز می کند… پس از چند ثانیه، دکتر که از اضطراب او آگاه بود، با اطمینان شروع به روایت نتیجه می کند و ظاهراً همه را شگفت زده می کند.

عمل موفقیت آمیز 250 میلیون دلاری غیرممکن است که حالا پسر چشم قهوه ای تیره را تبدیل به پسری زیبا با چشم آبی کرده است که به قول آقای دکتر برای این دو جفت چشم اروپایی آرزوها و برنامه های زیادی دارد!

تعجب نکنید، جراحی تغییر رنگ چشم که روزگاری به عنوان یک جراحی غیرمعمول تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت، اکنون به یک جراحی عادی تبدیل شده و نه چندان عجیب که روز به روز بر متقاضیان آن افزوده می شود. نمونه آن کلیپی است که اخیرا در شبکه های اجتماعی زیاد دیده شده است. برخی از افرادی که چشمانشان تیره است و معلوم نیست چه رنگی هستند، با خوشحالی می گویند این روزها زندگی آنها را تغییر داده است. در طرف دیگر ماجرا البته تب دیگری هم سرایت کرده است، کلیپ محبوب دیگری که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده مربوط به جوانی است که روی تخت دراز کشیده است، واقعاً معلوم نیست چند روز است یا چند هفته و شاید حتی او چند ماه است که در این شرایط به سر می برد.او برای رسیدن به آرزوی قد بلند شدنش با عواقب این اقدام وحشتناک دست و پنجه نرم می کند.با پرداخت 6 سانتی متر بیش از 200 میلیون تومان! البته کامنت های منتشر شده در زیر این ویدیو از حرف های او جالب تر است; خیلی ها از او می پرسند که چرا قد 168 سانتی متری کوتاه است و برخی از او می پرسند که آیا واقعاً قد خود را 6 سانتی متر تغییر داده است؟ شایان ذکر است که اکثر طرفداران او به خوبی از عواقب و عوارض این عمل آگاه هستند و نوشته اند که چگونه خطر چنین عمل خطرناکی را تنها با 6 سانتی متر پذیرفته و ترجیح داده اند کمی قد بلندتر به نظر برسند!

جواب هر تغییری زیبایی نیست

اگر تا دیروز افراد زیادی را داشتیم که برای جراحی های زیبایی معقول مانند بینی ژست می گرفتند، در این موج جدید، افراد به قسمت های دیگری از بدن خود رفته اند که هنوز نمی توانند آنها را به عنوان عضوی از بدن خود بپذیرند! نگاهی به دو عمل (بلند کردن و تغییر رنگ چشم) که این روزها بیشتر از گذشته دیده می شود نشان می دهد که نتیجه جراحی با تصور جامعه بسیار متفاوت است. رنگ چشمی که به جای زیبایی، ترس را به مخاطب القا می کند، نشان می دهد که زیبایی لزوما پاسخگوی هر تغییری نیست.
البته توجه به تغییراتی که در میان برخی از ایرانیان مقیم خارج از کشور رخ داده و به عبارتی خارج از معیارهای القایی جامعه ایرانی است، جالب توجه است. یکی از دوستان توضیح داد که در محل کار در سوید، از هر سه زن ایرانی، دو نفر کاندیدای تغییر رنگ چشم خود برای هماهنگی با جامعه اروپایی بودند.
برخی از افراد یک شبه بلیط می خرند و سپس با تغییر اساسی به محل کار خود باز می گردند. روش های لوکس شگفت انگیز که البته هنوز توسط برخی از سازمان های جهانی مانند FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) مورد تایید قرار نگرفته و برخی پزشکان هنوز زیر بار خطر بالای چنین روش هایی نیستند.

آنها سعی می کنند کودکان را استاندارد کنند

دوران تلاش برای دستیابی به استانداردهای زیبایی القایی، البته به پایین ترین حد خود رسیده است. والدینی که شاید حتی بلند قد هم به حساب نیایند این روزها دست به هر کاری می زنند تا فرزندانشان را از این کمبود نجات دهند! نمونه های زیادی از آن را در اطراف خود دیده اید. والدینی که به هر دری می زنند تا فرزندانشان چند سانت بلندتر دیده شوند.
نمونه اش خانم رستمی است که با شنیدن صدای دکتر مبنی بر بسته شدن صفحات رشد فرزندش به انواع داروها و روش ها متوسل شد تا دخترش را کمی قد بلندتر نشان دهد! البته در تمام این مراحل از سلامت جسمی و روحی دخترش غافل بوده است. دختری که از 7 سالگی تحت درمان بوده و اکنون نسبت به همسالانش اندام های قابل توجهی دارد، باید دوباره هورمون درمانی انجام دهد. دختر شادی که اکنون به فردی افسرده و گوشه گیر تبدیل شده است که مدام قد خود را با دیگرانی مقایسه می کند که معتقد است در سرنوشت او «قد بلند» نوشته شده است. دختری که همیشه از خودش می پرسد چطور می تواند این موهای پرپشت روی شانه هایش را از چشم همسالانش پنهان کند و چرا باید در این سال ها درد سوزنی را تحمل کند که تمام زیبایی صورتش را با جوش های درشت پوشانده است! و البته پاسخ به این سوالات از دید والدینی که خود را دلسوز می نامند جالب است… «فدا از این تلاش ما تشکر خواهد کرد!»

افزایش قد؟

جراحی بزرگ کردن سینه در محدوده جراحی پلاستیک نیست و بنابراین ارتوپد باید در مورد جراحی تصمیم بگیرد.
این امر به این نکته اشاره دارد که اصولاً جراحی افزایش قد از نظر ما جزء اعمال زیبایی و اصلاح عیوب نیست که باید به خوبی انجام شود. دکتر محمد رضی، متخصص ارتوپد، درباره میزان جراحی افزایش قد که بخشی از موج زیبایی است که اخیراً رواج یافته است، به «ایران» می گوید: «در ایران اغلب با عوارض این گونه جراحی ها و آسیب هایی مواجه هستیم که. ما با بیماران مواجه هستیم و پرونده هایی که در نظام پزشکی باز شده و پزشک معالج تشکیل شده است. این در حالی است که از نظر ارتوپدی تنها در موارد خاص مانند کوتولگی یا بیماری «آکوندروپلازی» یعنی زمانی که فرد نمی تواند روی صندلی بنشیند یا به دلیل کوتاهی نمی تواند از پله ها بالا برود، این جراحی ها انجام می شود. فقط قابل انجام است با تمهیدات خاصی انجام می شود.عوارض این جراحی در افراد سالم و عادی به قدری زیاد است که به هیچ وجه توسط ارتوپدی توصیه نمی شود. متاسفانه اکثر افرادی که به دنبال این نوع جراحی هستند، مردان و زنان جوان سالمی هستند که ممکن است در مواجهه با عوارض آن حتی خود را بکشند. به همین دلیل است که ما آن را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.”
او البته دقیقا نمی داند سالانه چند عمل افزایش قد در ایران انجام می شود، اما درباره جراحان ارتوپدی که این جراحی های خطرناک را انجام می دهند، می گوید: «افراد بسیار کمی این کار را انجام می دهند. زیرا طبق نظر انجمن ارتوپدی ایران که تنها موسسه پزشکی ذیصلاح است، انجام این عمل جراحی مجاز نمی باشد مگر در موارد خاصی مانند جداسازی اعضای بدن در صورت تصادف یا کوتاه شدن پای او از بدو تولد.
این پزشک تاکید می کند: این جراحی قانونی نیست، اما این جراحی باید زمانی انجام شود که بین دو ساق پا نابرابری وجود داشته باشد، یعنی فرد سالمی که دو پایش سالم و مساوی باشد و بین دو پا تفاوت وجود داشته باشد. انجام شود مثلاً دو پا، بیشتر از دو سانتی متر.» خیر، این جراحی غیرضروری تلقی می شود و عوارض زیادی دارد که اغلب منجر به ناتوانی می شود.
به گفته وی، اخلاق پزشکی ارتوپدی توصیه می کند که جراحی افزایش قد در سراسر جهان تنها در مواقع ضروری انجام شود. این نوع جراحی هزینه های زیادی را به بیماران تحمیل می کند و در نهایت به نتیجه مطلوب می رسد
متاسفانه اکثریت مردم ما عقده حقارت دارند و به همین دلیل همیشه چهره خود را تغییر می دهند. خیلی از دخترهای ما و اخیراً پسرهای ما اعتماد به نفس ندارند و چون به خودشان اعتماد ندارند به جراحی زیبایی مراجعه می کنند و اغلب با نقص هایی مواجه می شوند اما فکر می کنند زیباتر شده اند. مطمین شوید که جراحان ارتوپد مناسب این نوع جراحی ها را انجام نمی دهند.»

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "من ِجدید! – تینو مدرن" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "من ِجدید! – تینو مدرن"، کلیک کنید.