منطقه شکار ممنوع شمال استان بوشهر در شهرستان گناوه ایجاد می شود – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تینو مدرن ، کامبیز عبداللهی در دیدار با خبرنگاران شهرستان گناو به مناسبت هفته محیط زیست با گرامیداشت این هفته و سالروز رحلت امام خمینی (ره) و شهادت رییس جمهور و هییت وی: همه ساله از 16 تا 22 خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است و شعار امسال “سهم من در تداوم زندگی” است.

رییس کمیته حفاظت از محیط زیست شهرستان گناو گفت: فراخوانی مناسبت هایی همچون هفته محیط زیست با هدف حساس سازی هر چه بیشتر جامعه و عموم مردم نسبت به مشکلات زیست محیطی و تلاش برای حفاظت از مواهب الهی در طبیعت و در عین حال استفاده خوب یک نعمت است

وی با بیان اینکه با توجه به روز این هفته و با توجه به موضوع آن، برنامه های مختلفی توسط نهادهای حفاظت محیط زیست برگزار می شود، اظهار داشت: امسال برنامه های زیادی برای هفته محیط زیست در شهرستان گناوه توسط این نهاد تدارک دیده شده است. بخش و برگزاری کارگاه ضایعات برگزاری مسابقه بین کودکان و نوجوانان درباره اهمیت جنگل. هارادیدار با دوستداران محیط زیست، دوچرخه سواری یکی از سفرای محیط بان شهرستان در سراسر کشور، نظارت بر صنعت و مرکز کنترل فنی خودروها، برگزاری نشست با محیط بانان در روستای چار راستی، دیدار فرماندار با کارکنان اداری. و بازدید از آزمایشگاه و وعده موصاد در پیگیری سوالات و مشکلات، دیدار با اصحاب رسانه و دیدار با قضات پرونده های محیط زیستی با حضور رییس کل دادگستری و دادستان از مهمترین این برنامه ها است.

وی همچنین به مهم ترین فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست گناو توجه کرد و یادآور شد: با توجه به اهداف سازمان حفاظت محیط زیست، فعالیت های این اداره از جمله تشکیل کارگروه های پسماند و شناسایی زباله ها در حال انجام است. صنایع آلاینده در سطح شهر نظارت بر تاسیسات خدماتی و تولیدی، تحقیق و شناسایی استخرهای سالم و بیمار، پایش تصفیه خانه و نظارت منظم بر دفع زباله های بیمارستانی، نظارت بر تصفیه خانه های بیمارستان های گناوه و ایجاد کارگروه های مختلف می باشد. اکثر آنها فعالیت های مهم

50 جواز تاسیس و 20 پروانه بهره برداری صنعتی صادر کردند

عبداللهی همچنین گفت: اعطای جواز تاسیس و ارایه نظرات کارشناسی در مرحله بهره برداری صنعتی از وظایف مهم اداره حفاظت محیط زیست در سال گذشته 50 جواز تاسیس و 20 پروانه بهره برداری صنعتی در شهرستان گناوه صادر شده است. از کارشناسان این بخش

وی تصریح کرد: صنایع آلاینده شهرستان با توجه به میزان آلودگی، آب، هوا و خاک در هر 4 فصل و هر فصل یک بار شناسایی می شوند و اسامی آنها به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارایه می شود که این امر موجب می شود. تصمیم نهایی. . تصمیمات در مرکز استان با تشکیل گروهی از صنایع آلاینده و گزارش جرایم و پرونده های حقوقی بررسی می شود.

عبداللهی گفت: اداره محیط زیست شهرستان بر اساس وظایف خود نظارت های لازم را تا زمانی که این صنایع آلاینده به استانداردهای زیست محیطی لازم نرسند انجام می دهد و این صنایع را جزو صنایع آلاینده می داند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره به طور مستمر از واحدهای آلاینده بازدید می کنند و صاحبان صنایع باید در بازه زمانی تعیین شده رفع آلودگی را در قسمت مربوطه به محیط زیست گزارش دهند. اخذ شده و معاینات مجدد در صورت رسیدن به شرایط استاندارد از لیست صنایع آلاینده فصل آینده حذف می شوند و در صورت عدم اقدام جهت رفع آلودگی باز هم جزء صنایع آلاینده محسوب می شوند و مواجه شود. هشدار، احتیاط و تنبیه.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اگر صنایع موجود در شهرستان تمام ضوابط زیست محیطی را داشته باشند به عنوان صنایع سبز شناخته می شوند.

منطقه شکار ممنوع در شمال استان بوشهر در شهرستان گناو ایجاد شده است

پیگیری مشکلات سایت زباله

وی به وضعیت قبرستان بقایا در شهرستان گناو اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ساماندهی محل های پسماند، جلسات این گروه به صورت مستمر و در نتیجه بحث ها و برنامه برگزار شد. پیتو سلام در نهایت طرح جامع مدیریت پسماند توسط شهرداری گناو و معاونت معاونت و مشاور محیط زیست شهرداری گناو ارایه و تصویب شد و هم اکنون در مرحله نهایی تعیین بودجه و پیمانکار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه تصریح کرد: با اجرای طرح مدیریت پسماند، سایت استاندارد پسماند طبق استانداردهای زیست محیطی در گناوه احداث می شود.

وی بر نظارت و پلمب مراکز غیرمجاز تاکید کرد آوردن وی در سطح یک شهر مخروبه گفت: دستور پلمب این مراکز به اداره محیط زیست رسیده و تاکنون حدود 15 مرکز بدون مجوز پلمب شده اند و سایر موارد توسط شهرداری گناوه و کارشناسان محیط زیست در حال پیگیری است. این واحدها را به مراکز قانونی معرفی کنید.

گاهی اوقات شنا کنید

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناو گفت: حداقل ماهی یک بار از عمق یک و نیم متری آب. استخر می بینم نمونه برداری توسط کارشناسان محیط زیست شهرستان انجام می شود و در آزمایشگاه اداره نظارت می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به نتایج آزمایشات انجام شده، با قرار گرفتن پرچم های آبی (منطقه سالم) و زرد (منطقه ناسالم) برای اطلاع رسانی به مردم با شهرداری گناوه ارتباط برقرار می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: شهروندان و مسافرانی که قصد شنا و استفاده از دریا را دارند از مکان های آلوده با پرچم زرد (منطقه بد) دوری کنند.

وی با توجه به اقدامات این اداره برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر به عنوان یکی از موضوعات، گفت: نظارت برای همکاری با اداره. آبفا گفته شد بخشی از پروژه فاضلاب گناوه در سال گذشته به اتمام رسیده و امسال نیز این کار ادامه دارد.

وی همچنین به مشکل پاکسازی فاضلاب گناو اشاره کرد و گفت: این سوال بارها از سوی اداره حفاظت محیط زیست مطرح و به صورت قانونی پیگیری شده است.

عبدالهی گفت: این اداره کل پیشنهاد افزایش استخرهای جمعی را داد آوردن آب فاضلاب برای کنترل حجم فاضلاب ورودی به تصفیه خانه با گسترش این حوضچه ها و انجام اقدامات لازم بر روی این آب ها تامین می شود.

منطقه شکار ممنوع در شمال استان بوشهر در شهرستان گناو ایجاد شده است

طرح احداث منطقه شکار ممنوع در مرحله نهایی است

رییس هییت حفاظت محیط زیست گناو به آخرین اقدامات برای ایجاد منطقه شکار ممنوع در شمال استان اشاره کرد و گفت: به اطلاع پیام رسان ها در شمال استان منطقه شکار ممنوع در گناو شد. . به همراه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و این پیشنهاد پذیرفته شد.

عبدالهی همچنین گفت: با حضور کارشناسان مربوطه از مکان های ساخت این محوطه در شهرستان گناو بازدید و بررسی می شود.

وی گفت: بر اساس آخرین پایش طرح ایجاد منطقه شکار ممنوع شمال استان در شهرستان گناو در حال انجام است که به زودی به پایان می رسد به طوری که منطقه این شهرستان “خیر” اعلام شده است. شکارگاه”.

ساخت خانه های دوستدار محیط زیست یکی از وظایف مهم دولت سیزدهم است

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناو به ساخت خانه های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: ساخت خانه های محیط زیستی یکی از اقدامات مهمی است که در دولت سیزدهم اجرا شد و بر اساس اعلامیه رییس جمهور شهید به اجرا درآمد. سازمان محیط زیست

وی بیان کرد: این خانه های محیطی این امکان را به مردم و دوستداران محیط زیست هر منطقه می دهد تا در محیطی مناسب و تعاملی در حفاظت از محیط زیست خود مشارکت داشته باشند.

عبدالهی خاطر همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته نخستین خانه حفاظت محیط زیست در چهار روستای شهرستان گناوه افتتاح شد و با توجه به فرآیندهای جدید، پیگیری های لازم برای ساخت خانه های محیط زیستی در سایر روستاهای متقاضی نیز پیگیری خواهد شد. .

در زمینه بهداشت است غذا گناوه تصریح کرد: جلسات متعددی با حضور نهادهای ذیربط در این خصوص برگزار شد و با همکاری و اقدامات انجام شده میزان آلودگی نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه تصریح کرد: زباله های زیادی به دلیل تعمیر انبارها ایجاد می شود که باید از سوی این افراد همکاری لازم صورت گیرد.

وی گفت: در طرح توسعه بندر گناو مکانی برای تعمیر کشتی های باری در نظر گرفته شده و با اجرای کامل طرح در آینده این مشکل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

افتتاح یک مزرعه بیولوژیکی گامی موثر در پایش خاک های آلوده به نفت است

وی گفت: آلودگی نفتی به ویژه خطوط لوله نفت در دریا یکی از معضلات مهم زیست محیطی است و با توجه به اهمیت این موضوع پایش و ارتباطات مستمر برای پایش خاک آلوده و افتتاح پروژه احیای خاک انجام شد. آلوده به نفت و ساخت مزرعه بیولوژیکیقبر» شهر گچساران یکی از اقدامات مهمی است که در سال گذشته در این منطقه انجام شده است.

وی بیان کرد: اکنون این جفت فعال است و در صورت وجود خاک نفت خیز در منطقه برای تصفیه به این میدان منتقل می شود که نقش مهمی در بازیابی خاک آلوده دارد.

رییس هییت حفاظت از محیط زیست گناو بر اهمیت نقش ارتباطات در اطلاع رسانی، ترویج و استقرار فرهنگ حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: رسانه ها و خبرنگاران شهرستان گناو همواره از همکاران موثر اداره محیط زیست بوده و می باشد. انتظار می رفت با تداوم این همکاری ها حفاظت از محیط زیست شهرستان موثرتر و گام های موثری برداشته شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "منطقه شکار ممنوع شمال استان بوشهر در شهرستان گناوه ایجاد می شود – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "منطقه شکار ممنوع شمال استان بوشهر در شهرستان گناوه ایجاد می شود – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.