مقایسه تیم‌های المپیک ایران و ترکیه!

مقایسه تیم‌های المپیک ایران و ترکیه!

طی چند روز گذشته بسیاری از سایت های خبری و شبکه های اجتماعی فضای مجازی به انتقاد از طراحی لباس اعضای تیم ورزشی ایران در المپیک پاریس پرداخته اند. بررسی ها صادقانه و منصفانه هستند. به نظر می رسد وزارت ورزش و کمیته المپیک وضعیت خوبی ندارند و نگرش مدیریتی، کفایتی و زیبایی شناسی مردان و زنان دست اندرکار کاهش یافته است. نه از آن همه تزیینات و آویزهای گزاف و گرانقیمت کاروان مغولی، نه از این لباس ها و لباس های گلدوزی شده بی شکل و شمایل کاروان ما.

من واقعا ورزشکار نیستم. پیاده روی می کنم و با همسرم مرتب به کوه می رویم اما ورزشکار حرفه ای نیستم و شکم و باسنم زیاد است. اما چیزی که می خواهم بنویسم از دیدگاه دیگری است و ربطی به اطلاعات ورزشی ندارد. می خواهم دو تیم ورزشی ایران و ترکیه را در المپیک پاریس مقایسه کنم.

اگر از من بپرسید: چرا ایران و ترکیه را از بسیاری جهات مقایسه می کنید؟ می خواهم بگویم: بین ایران و ترکیه شباهت های زیادی وجود دارد. ما 85 میلیون هستیم و ترکیه 85 میلیون. از نظر فرهنگی شباهت های زیادی داریم. با وجود اینکه ترکیه از نظر نفت و گاز در لیگ بچه پولدارهای جهان مثل ما نیست و سالانه 120 میلیارد دلار سوخت وارد می کند، اما بحران اقتصادی گسترده ای در آنجا وجود دارد و در نتیجه دلایل و دلایل زیادی وجود دارد که می توانیم این دو کشور را در یک رده و سطح مقایسه کنید:

الف) تعداد اعضای کاروان ترکیه 3 برابر ایران است

تعداد ورزشکاران کاروان ایران 40 نفر E. اما کاروان ورزشی ترکیه 102 نفر ه- کاروان ایران در 14 رشته و کاروان ترکیه در 18 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس آمار رسمی دولت ترکیه، هم اکنون 12 و نیم میلیون شهروند این کشور به طور مستمر و با توجه به مدرکی که در دوره حرفه آموزی کسب کرده اند، به طور جدی ورزش می کنند.

در ترکیه کارهای زیربنایی برای توسعه ورزش انجام شد که یکی از آنها طرح غربالگری و هدایت ورزش شش و نیم میلیون دانش آموز ترکیه ای برای شناخت مهارت های ورزشی آنها بود. نکته جالب اینجاست که آماده سازی کساباوغلو وزیر ورزش و جوانان ترکیه در سال 2022 اعلام کرد که کار جدی مربیان برای آماده سازی کاروان ورزشی برای المپیک 2024 پاریس و المپیک 2028 لس آنجلس انجام می شود ! به عبارت دیگر، ترکیه در کنار کارهای زیربنایی و افزایش بودجه بخش ورزش، چشم اندازی بلندمدت دارد.

ب) شرکت زنان در کاروان ایران و ترکیه

کاروان ایران متشکل از 29 ورزشکار زن و مرد است 11 ورزشکار زن ه- اما ماجرای کاروان المپیک ترکیه از این قرار است: 54 ورزشکار زن و 48 ورزشکار مرد! این عدد را دوباره بخوانید: 54 ورزشکار زن در ترکیب المپیک ترکیه در مقابل 11 ورزشکار زن در ترکیب ایران. این به معنای افزایش 5 برابری جایگاه زنان در جامعه ترکیه است. این در یک کشور سنتی است که در آن حوادث خشونت علیه زنان همیشه در سطح بالایی قرار دارد.

تیم والیبال زنان ترکیه که در المپیک پاریس شرکت می کند یکی از اتفاقات مهم و جالب در جامعه ترکیه است و اعضای این تیم بسیار محبوب و مشهور هستند.

ج) مقایسه در ورزش های انفرادی و تیمی

ترکیه از نظر فرهنگی و اجتماعی بسیار شبیه ایران است. ترک ها هم مثل ما تیم های زیادی در زمینه ورزش دارند و به جز والیبال بانوان که به صورت تیمی اعزام می شوند. در سایر رشته ها در ورزش های انفرادی موفق تر است و در کشتی، بوکس، دارت و کشتی حرف های زیادی دارد.

تعداد مدیران کاروان های ایران از تعداد ورزشکاران بیشتر است

به طور کلی تمایل زیادی برای سفرهای خارجی در دولت و نهادهای حاکمیتی ایران وجود دارد. از وزارت امور خارجه و کمیسیون های مجلس گرفته تا بسیاری از نهادهای مذهبی و روحانی، فرهنگ و صنعت، همه می خواهند بروند و ببینند. میگویند؛ چیه! همین اتفاق در تیم ایران در المپیک پاریس رخ داد.

تعداد کل اعضای تیم ایران در المپیک پاریس 142 نفر است که البته تنها 40 نفر از آنها ورزشکار هستند. 102 نفر باقی مانده همگی مربی و کمک مربی هستند؟ شما اینجایید

اجازه بدهید لیست رسمی کمیته ملی المپیک را مرور کنم و عناوین را خانم ها و آقایان بخوانم و بعد خدمت شما عرض کنم. سایر اعضای غیرورزشی کاروان عبارتند از:

36 مربی، کمک مربی، بدنساز، ماساژور، روانشناس و مترجم.

14 روزنامه نگار و مستندساز.

4 عضو کمیته امنیت و دفاع.

48 رئیس، مدیر، مهمان وزارت ورزش و نخبگانی که سمت مدیریتی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارند و شک ندارند حضور یا عدم حضورشان در پاریس تاثیری در نتایج مسابقات نخواهد داشت. کار ورزشکاران است، اما به کشور اهمیت می دهد. مثلاً کنجکاوم بدانم که کاروان ورزشی ایران در المپیک; نیاز به این افراد چیست: وزیر ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، معاون توسعه منابع مالی، نماینده مجلس، مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش، مسئول امور فرهنگی، مشاور رئیس حقوق بین الملل، مدیر امور بین الملل، معاون امور بین الملل، مدیر ارشد مالی، کارشناس امور بین الملل.

المپیک 2028 تهران

به عنوان یک نویسنده ورزشی اجازه بدهید از رئیس جمهور منتخب گلایه کنم. دکترهای عالی! شاید شما نمی دانید. اما شما یک فرصت طلایی را از ما گرفتید. اگر آنجا جلوی درب وزارت کشور می ایستادید و دست دخترتان را می گرفتید و به خانه برمی گشتید، جلیلی می توانست رئیس جمهور شود و با درآمد کلانی که از صادرات لباس تابستانی به روسیه به دست می آوردیم. می توانیم مشعل المپیک را از لس آنجلس کپی کنیم و در سال 2028 به تهران بیاوریم. مسعود بیگ کار را خراب کردی! حالا ما مانده ایم و دلتنگ المپیک و روسیه هستیم که به لباس تابستانی نیاز دارد.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقایسه تیم‌های المپیک ایران و ترکیه!" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقایسه تیم‌های المپیک ایران و ترکیه!"، کلیک کنید.