مصطفی: به حکم قرآن دیه پدر من صد شتر هست

مصطفی: به حکم قرآن دیه پدر من صد شتر هست

او قرآنی در دست دارد و در دادگاه قانونی منتظر است، پس بلافاصله قرآن و آیات سوره مبارکه بقره و نساء و سپس ماده 297 را باز می کند. قانون مجازات اسلامی* (مصوب 1370) به تعبیر فقها در مورد میزان حقوق می گوید:مگر قرآن خدا و قانون این حکومت نگفته است; تولد یک مرد مسلمان صد شتر است، چرا جنازه پدرم را در ریال و تومن گذاشتند؟!

از جوان قد بلندی که در دهه 1980 دانشجوی حقوق بود و من چند سال پیش به عنوان کارمند حقوق با او آشنا شده بودم، او همچنان یک جوان روان پریش است که به طور نامنظم در راهروهای قانون بالا و پایین می رود. منصبی را می بیند و بعد از ده سال کسی را می بیند که جواب او را نداد.

یادم هست در آن جلسه پس از جستجوی خاطرات دوران دانشگاه از مصطفی جان پرسیدم چرا چشمانش پر از اشک شد و خشم خود را فرو برد و یتیمی خود را اینگونه تعریف کردم: دو سال پیش پلیس؟ افسران نزدیک گوروبور به خانه پدرش رفتند، می آیند، ادعا می کنند که دستور دارند، نمی دانم پدرم از چه می ترسد که از پشت بام می دود و ماموران بدون دستور وارد خانه می شوند و او را تعقیب می کنند. سقف ….

در گزارش افسر آمده بود که مظنون فراری از پشت بام همسایه ها می دوید و ناگهان از آتش ما خارج شد!!

پدرم از ترس پدرم یادش نبود که چند وقت پیش سومین خانه بعد از خانه ما را خراب کردند…

قد آنقدر زیاد بود که جمجمه و استخوان های پدر مصطفی آنقدر نازک است که جای اورژانس و احیا نیست.

همان شب پس از باز شدن پرونده مشخص می شود که دادستان و نیروی انتظامی تنها به دلیل شباهت نام ها به اشتباه به سراغ پدر مصطفی رفته اند.

دعوای حقوقی پس از چندین سال نظارت و تایید قصور مامور، طبق قاعده تسبیب* تصمیم به پرداخت دیه صادر می شود.

مصطفی که پس از مرگ پدرش دچار تاملات روانی جدی شده بود، با صدور دستور تهدید به اجرای احکام مندرج در قوانین و روایات شرعی، اعلام می کند. نوع مولود را پدر و مادرم تعیین می کنند و من به عنوان ولی امر مولود پدرم را می خواهم و شما حق ندارید مولود را به تومان و ریال تخمین بزنید.

پاسخ های متکبرانه به مصطفی که کم کم به تمسخر او می انجامید، با اصرار او باعث شد که با عدالت مبارزه کند و سپس محل کار و روان پریشی اش را ترک کند. چه چیزی باعث روان پریشی او شد؟!

وکیل-شیراز

* ماده 506 قانون مجازات اسلامی به قاعده تسبیب می پردازد: تسبیب جرمی است که در آن شخصی موجب تلف یا جرح دیگری شود…

ماده 297 قانون مجازات مصوب 1370 موارد پرداخت کامل شخص را در شش نقطه بیان می کند و ذکر می کند: قیمت هر شش فقره با توافق طرفین پرداخت می شود ولی این ماده تغییر یافته است. . در سال 1371 و در ماده 549: موارد کل حقوق همان چیزی است که در قوانین شرع تعریف شده و نرخ آن در ابتدای هر سال توسط رییس قوه قضاییه بر اساس نظر به تفصیل تعیین و اعلام می شود. از مدیریت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصطفی: به حکم قرآن دیه پدر من صد شتر هست" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصطفی: به حکم قرآن دیه پدر من صد شتر هست"، کلیک کنید.