مردی از جنس رجایی – تینو مدرن

مردی از جنس رجایی - تینو مدرن

علامت خادم امام رضا (ع)، شماره هشتم از شماره های ریاست جمهوری و میلاد امام رضا (ع) عناصر تکرار شونده در گفتارها و نوشته هایی است که درباره شما گفته می شود. این نشانه ها آنقدر با نام و یاد شما آمیخته شده است که اهالی فرهنگ و هنر که با آنها در ارتباط هستیم در جشن میلاد امام رضا (ع) یا شهادت شما تردید دارند.

به گزارش تینو مدرن، اهالی سینما در گفتگو با «ایران» درباره ویژگی های رییس جمهور محبوب گفتند: نشان خادمی امام رضا، شماره هشتم تقویم ریاست جمهوری و تاریخ ولادت امام رضا (ع) ع) و … عناصر مکرر در گفتارها و نوشته هایش که درباره شما می گویند، این نشانه ها آنقدر با نام و یاد شما آمیخته شده است که اهالی فرهنگ و هنر که با آنها در ارتباط هستیم، از برگزاری جشن میلاد امام تردید می کنند. رضا علیه السلام یا شهادتت. نه تسلیت، زیرا شهید اجر خوبی برای خدمات مستمندان محسوب می شود. عده ای شما را «سیدی» می خوانند و شخصیت «غریبه» را با این عنوان به عنوان یکی دیگر از عناصر تکرارشونده در گفتگوهای خود یاد می کنند. رجایی دوران در این چند ساعتی که حسرت رفتنت سنگین است بر نوشته و حرف، خاطرات زیادی برایت نقل شد و خیلی چیزها برای زمانه ناگفته. آخرین خاطره مشترک شما با اهالی فرهنگ و هنر بهانه ای است تا شخصیت های فیلم از برخورد نزدیک و نزدیک شما برایمان بگویند. ایشان عصر روز جمعه 4 اسفند به پاس لطف و سخاوت مثال زدنی شما در سفره افطاری با رییس جمهور سفره کردند. در همین روز فریم های مشترک چهره های سرشناس سینما و موسیقی از علی نصیریان و شاهین فرهت گرفته تا داریوش آرسمند و رسول صدر عاملی و… در کنار شما ضبط شد. از میان این گروه، انسیه شاهحسینی، جهانگیر الماسی و فرهاد قاهمیان در گفت و گو با روزنامه «ایران» از خاطره آن روز برایمان گفتند.

مردی از خانواده رجایی

جهانگیر الماسی: با جان و دل به مردم شریف، نجیب و نجیب ایران تسلیت می گویم. زیرا پس از مدت ها متوجه شدیم که حرکتی برای رفع برخی مشکلات و بی عدالتی ها آغاز شده و مبارزه با کاستی ها ایجاد شده است. در جلساتی که با آقای رییسی داشتیم برخی از خصوصیات ایشان در ذهن، فکر و قلب من ثبت شد. یکی از آنها فروتنی باورنکردنی اوست. رهبری بسیار متواضع و فراموش نشدنی است. من وظایف اضافی در آنها ندیدم و به هیچ وجه احساس تسلط و تسلط نداشتم. در مواجهه با برخی افراد، عده ای غرور خود را بد نشان می دهند و وجودشان به دور از نشان دادن این ویژگی بود. بی معنی هم نیست. وقتی در موقعیتی قرار می گیرید و مدام سعی می کنید اثرات و آثار آن موقعیت را با دیگران به اشتراک بگذارید و آنها را به اشتراک بگذارید، تصویر درخشانی خواهید داشت که نمونه ای در تاریخ خواهد شد. ابراهیم رییسی یکی از معدود شخصیت هایی است که در ایران بعد از انقلاب می شناسم که حضور و عملکردش ما را به سمت شناخته شده افق دانش ایرانی دعوت می کند. وقتی او را دیدم خیالم راحت شد، وقتی از نزدیک به عیادتش رفتم گفتم این مرد چقدر شبیه شهید ریچی است و الان می بینم که در واقع همان شهید رچی است. انشاالله حاصل کار صادقانه و شرافتمندانه دولت آقای رییسی به بذرهای کاشته شده شکوفا شود و الگویی برای کار و کار مستمر نیروهای مسیول شود.

فیلم را با تلفن همراه متصل خود تماشا کنید

انسیه شاهحسینی: چهار سال قبل از شروع ریاست جمهوری آقای رییسی، پیگیر افکار، رفتار و گفتار ایشان بودم. من چهار سال صبر کردم و مطمین بودم که به حق خود و رهبری ایشان بر جمهوری اسلامی خواهیم رسید. شبی که این اتفاق افتاد آنقدر خدا را شکر کردم که بالاخره محقق شد. هر چه از او بگوییم کم گفته ایم و هر چه بگوییم اغراق است، زیرا در این دوره همه مردم ایران ویژگی های خاص او را درک کردند. از تدبیر و مهربانی آنها گرفته تا تلاش های خستگی ناپذیرشان که مثال زدنی است. تنها در شخصیت هایی مانند حاج قاسم سلیمانی و رهبری و چند شخصیت تاریخی، تلاش مستمر او در شبانه روز دیده می شود. اگرچه ویژگی هایی که افراد خودشان فهمیده اند نیازی به گفتن یا تکرار ندارند. شانس آوردم که هر بار از اهالی فرهنگ و هنر دعوت می کردند از من پذیرایی می کردند. دو سال پیش یکی از سخنرانان افطاری بودم که در صحن ریاست جمهوری برگزار شد و درباره شهدا و سخنان حضرت علی علیه السلام صحبت کردم. بعد از مراسم روضه خوانی با عشق صحبت کردند و گفتند کاش بیشتر درباره شهدا صحبت می کردید. به سینمای دفاع مقدس اشاره کردم و گفتند نگران نباشید همه چیز درست می شود و البته تاکید کردند و به درستی گفتند که هیچکس به اندازه سینماگران دفاع مقدس نمی تواند در این حوزه کمک کند. آنها با مهربانی گفتند شما هستید که بسازید و به مدیران تکیه کنید. من در آخرین افطار با اهالی فرهنگ و هنر سخنرانی نکردم. اما نوبت ما بود که با ما افطار کنند. معمولاً هر جا که صندلی خالی بود می نشستند و از نشستن در مکانی که مخصوص آنها بود اجتناب می کردند. وقتی مرا دیدند با صدایی صمیمانه گفتند: خانم خوبی، خوبی؟ حرف آنها قلبم را به درد آورد. درباره آخرین فیلمم به آنها گفتم و از آنها خواستم در صورت امکان آن را ببینند. آقای اسماعیلی قول داد که یک نسخه از فیلم را برایشان ارسال کند. بعد از گفتن موساد وزیر فرهنگ به رییس جمهور گفتم با موبایلش فیلم را با دقت ببیند. به شوخی گفتند من به سینما و فیلم دیدن احترام می گذارم و موبایلم همیشه هنگام تماشای فیلم خاموش است، مطمین باشید حق با من است. بعد سوال کارم مطرح می شود و گفتم درباره محور مقاومت فیلم می سازم. با مهربانی گفتند انشاءالله و مرا تشویق به این کار کردند. یکی از ویژگی های آقای رییسی این بود که با همه هم سطح بود. در گفت و گو با چاپخانه، همسرش و در گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، دانا و باهوش، اما در همان حد لطیف خواهد بود. در این دو روز به این فکر می کنم که چه خوشبختی را از دست داده ایم. هر چند افرادی مثل آقای رییسی را داریم و امیدوارم به موقع در جای خود باشند. امیدوارم مردم مراقب باشند و در انتخابات بعدی فردی را انتخاب کنند که این راه را بدون وقفه ادامه دهد. البته ملتی که در این شب پر از بیم و هراس دیدم، مطمینم این دست ها به آسمان بلند شده، ناامید نخواهند شد و در انتخابات به موافق آقای رییسی رای خواهند داد. به امید خدا فردی را برای ادامه راه او انتخاب خواهیم کرد. علیرغم غم و اندوه ما از از دست دادن چنین شخصیتی، از یک طرف، خوشحالم که آقای رییس جمهور بالاخره مزد تلاش، پاکی و عشق به خدمت عمومی را دریافت کرد و بهترین سرنوشت را به دست آورد. شهادت در شامگاهی که همه مردم آزادیخواه جهان در کنار ملت ایران برایش دعا کردند.

وفاداری به پروردگار خوب خدا

فرهاد قاهمیان: رحلت حضرت سید الله را به همه ملت ایران تسلیت عرض می کنم. همه شاهد هستیم که در این سه سال تلاش های رییس جمهور ابراهیم رییسی در مسیر اجرای برنامه هایی بود که در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده شده بود. رابطه آنها برای ما اهل فرهنگ و هنر فراموش نشدنی است. اخلاص او در همه محافل مثال زدنی است و این ویژگی فقط برای دیدار با اهل فرهنگ و هنر نبود. پیگیری مشکلات و حل مسایل جامعه هنری اخلاق و رفتار درستی است که به عنوان رییس جمهور منتخب به جا گذاشتند. همه این علایم را مستقیماً در جلساتی که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می کردیم و در نظارت ها و اطلاعاتی که از استانداردهای آنها می گرفتیم دریافت کردیم. ما هرگز صفات خوب این استاد بزرگوار را فراموش نمی کنیم. بر اساس تصمیمات کانون جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر امام رضا(ع)، اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه برگزار نمی شود و عصر یکشنبه با حضور هنرمندان گردهمایی برگزار می شود. . ایشان را یاد می کنند و برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری را تسلیت می گویند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مردی از جنس رجایی – تینو مدرن" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مردی از جنس رجایی – تینو مدرن"، کلیک کنید.