ماهی مرکب غول پیکر با تخم هایی در دست در دام دوربین ها افتاد/ فیلم

ماهی مرکب غول پیکر با تخم هایی در دست در دام دوربین ها افتاد/ فیلم

به گزارش خبرگزاری تینو مدرن، در اعماق تاریک آب، جایی که نور خورشید به آن نمی رسد، یک وسیله نقلیه از راه دور نوعی سفالوپود را مشاهده کرد که کمتر کسی در زندگی می تواند آن را ببیند. این ماهی مرکب در حالی که یک خوشه تخم مرغ را محکم در آغوش گرفته بود در دوربین شکار شد.

این صحنه یکی از عجیب ترین صحنه های ثبت شده توسط دوربین هاست. برخی از زنبورها به این روش تخم می گذارند. اما شگفت انگیزترین چیز این بود که این تخم ها به طور طبیعی رشد کردند. آنها تقریباً دو برابر بزرگتر از تخم مرغ های دیگر ماهی مرکب بودند که پرورش داده شده بودند.

استیون هادوک، دانشمند دریایی از موسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری (MBARI) می گوید: “آب های سیاره بهترین مکان برای زندگی هستند؛ دنیایی ناشناخته با فضای زیادی برای کشف.”

برخورد غیرمنتظره ما با یک تخم مرغ غول پیکر در اتاق کنترل کشتی توجه همه را به خود جلب کرد.

این کشف در حالی انجام شد که استراتژی تولیدمثلی بسیاری از ماهی مرکب هنوز یک راز است. حتی در اعماق اقیانوس نیز این راز تا به امروز فاش نشده است.

با وسایل نقلیه سنجش از دور، محققان شروع به یادگیری بیشتر در مورد اقیانوس کرده اند. محققان در حال کنترل این وسیله نقلیه از راه دور از روی یک کشتی روی سطح هستند و اکنون تعدادی ماهی مرکب را در اعماق دریا پیدا کرده اند که صدها تخم را حمل می کنند.

آخرین مشاهده این ماهی مرکب خاص و بچه هایش در سفر به خلیج کالیفرنیا در سال 2015 بود. ROV Doc Ricketts در یکی از غواصی های خود با هیولایی روبرو شد که در عمق 2566 متری شناور بود. اکثر آنها دارای جعبه های تخم مرغ کوچکتری هستند که تخمین زده می شود تا 3000 تخم در یک زمان را در خود جای دهند. محققان تخمین زدند که ماهی مرکب تنها چند تخم، شاید 30 یا 40 عدد، حمل می کرد و طول هر تخم بزرگ حدود 11.7 میلی متر بود.

احتمالاً از خانواده گوناتیدها یا ماهی مرکب شانه ای است.

البته ظلم بیشتر احتمال اینکه برخی تا بزرگسالی زنده بمانند و بچه دار شوند را افزایش می دهد. اما شرایط در یک تالاب دریایی آرام تر و قابل پیش بینی تر از آب های آزاد است، جایی که در دسترس بودن غذا یا شکارچیان دیگر نگرانی اصلی برای این گونه های دریایی نیست.

منبع: sciencealert

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماهی مرکب غول پیکر با تخم هایی در دست در دام دوربین ها افتاد/ فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماهی مرکب غول پیکر با تخم هایی در دست در دام دوربین ها افتاد/ فیلم"، کلیک کنید.