ماهی مرکب جهنمی هنگام شکار فسیل شد

به گزارش آنلاین، این سگ جهنمی هنگام بلعیدن آخرین وعده غذایی خود در دام مرگ افتاد و کارشناسان معتقدند هنگام شکار به انتهای جاده رسیده است.

فسیل این کوسه جهنمی در سال 2022 توسط محققان آلمانی در لوکزامبورگ کشف شد. این فسیل در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت و نه تنها از جهنمبند بلکه از طعمه های آن نیز محافظت می کرد.

به گفته دانشمندان، این حشره جهنمی هنگام شکار به سمت آب های بدون اکسیژن دریا کشیده شده است.

تصویر جانور جهنمی در حین شکار فسیل شد

به این ترتیب کوسه جهنمی آخرین فرصت خود را برای غذا خوردن نخورد و زمانی که آخرین طعمه خود را در دستانش گرفت فسیل شد.

در این فسیل، جزییات بسیار ظریفی از بافت نرم دیده می شود که فرصتی بی نظیر را در اختیار محققان قرار می دهد.

به گفته محققان، پس از مرگ، سرباره جهنمی به سرعت به اعماق سقوط کرد و شن اجازه نداد بدن او فرو بریزد.

تصویر جانور جهنمی در حین شکار فسیل شد

به دلیل شکل و رنگ عجیب بدنش به آن حشره جهنمی می گویند. نام علمی لاتین آن (Vampyroteuthis infernalis) به معنای “سنجاب خون آشام از جهنم” است. این جانور از دسته سرپایان و زیر راسته Coleoidea است.

این موجودات کمیاب را فقط در اعماق تاریک دریا می توان یافت. آنها از معدود حیواناتی هستند که می توانند گرما و اکسیژن کم اعماق را تحمل کنند.

منبع: سان

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماهی مرکب جهنمی هنگام شکار فسیل شد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماهی مرکب جهنمی هنگام شکار فسیل شد"، کلیک کنید.