لایروبی مهم‌ترین رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران

لایروبی مهم‌ترین رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران

تینو مدرن/ سمنان مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای سمنان از عملیات حفاری رودخانه هبالرود خبر داد.

مرتضی صفایی در 30 مرداد ماه در مورد هبلرود که تنها رودخانه جاری استان و مهمترین منبع تامین آب شهرهای گرمسار و ارادان است، به دومین مرحله از تخریب این رودخانه اشاره کرد و گفت: این عملیات 1.7 کیلومتر است. برای مدت طولانی انجام می شود

وی گفت: عملیات تخریب هبلرود با هدف افزایش ظرفیت آب رودخانه و در ادامه عملیات سال گذشته به طول 1.5 کیلومتر در حال انجام است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد: رودخانه هبلود مهمترین رودخانه استان و یکی از رودخانه های اصلی دشت مرکزی کشور است و هر ساله شاهد سیلاب های شدید هستیم. از جمله بارگذاری جریان و رسوب.

صفایی گفت: در سال های گذشته سیلاب های با دوره بازگشت بالا افزایش یافته است و به همین دلیل با هدف افزایش ظرفیت آبدهی در شاخه اصلی این رودخانه در محدوده مزارع کشاورزی و باغات بانهکو. . شهرستان گرمسار، پروژه حفاری و افتتاح (آزادسازی املاک) این رودخانه به طول 3.2 کیلومتر مشخص شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه از سال گذشته با تامین اعتبار پروژه ملی مهندسی رودخانه آغاز شد و فاز اول آن در سال گذشته در زمینی به مساحت 1.5 کیلومتر به پایان رسید و حدود 90 هزار متر مکعب حفاری رودخانه و همچنین زمین انجام شد دستگیر و آزاد شد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: فاز دوم این پروژه در سال جاری از محل اعتبارات طرح ملی مهندسی رودخانه تامین شد و طول آن 1.7 کیلومتر است و حدود 100 هزار متر مربع زمین خاکبرداری شده است. با هدف آزادسازی 5 هکتار از اراضی، بسته شدن این رودخانه ادامه دارد.

صفایی از اجرای مستمر آزادسازی 5 هکتار از املاک خبر داد و گفت: این امر نیز با هدف افزایش ظرفیت آب رودخانه در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرایی در مجموع 70 میلیارد ریال برای غرق و افتتاح رودخانه هابلود در این منطقه هزینه شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لایروبی مهم‌ترین رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لایروبی مهم‌ترین رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران"، کلیک کنید.