قلعه نویی: تیم ضعیفی در آسیا نداریم

قلعه نویی: تیم ضعیفی در آسیا نداریم

گزارش خبرگزاری تینو مدرن؛ امیر خلنویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در رقابت های جام جهانی اظهار داشت: جام ملت های آسیا فراز و نشیب های زیادی داشت و 43 روز در کنار هم خانواده بودیم. می توانستیم بیشتر مردم ایران را خوشحال کنیم اما نشد. مسابقات مقدماتی جام جهانی مهم است، زیرا جام ملت های آسیا در قطر نشان داد که تیم های ضعیفی وجود ندارد. تفاوت بین تیم هایی که قبلا وجود داشتند دیگر وجود ندارد. تیم ها سرمایه گذاری کرده اند و این آنها را به هم نزدیک کرده است.

این مقام مسیول تینو مدرن همچنین گفت: بازی ترکمنستان مقابل ازبکستان تا دقایق پایانی یک بر یک بود و در بازی دوم نیز به تساوی رسید. به همین دلیل ترکمنستان تیم ضعیفی نیست و تیم کوچکی نمی بینیم و به هر حال بازی می کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: در مورد لیست جدید جبهه صحبت می کنم، چون می دانم این سوال از جمعی از دوستان است. در این لیست تغییراتی ایجاد کردیم و چند جوان را به لیست اضافه کردیم. علاوه بر پیگیری این بازیکنان در لیگ، آنها را در تمرینات نیز زیر نظر خواهیم داشت. جوانان الهام بخش ما برای آینده هستند، اما تغییرات باید با یک لمس ملایم ایجاد شود. ما هم به دنبال تغییرات متوسط و هم نتایج خوب هستیم.

خلنویی همچنین با اشاره به آمار بازی های ایران مقابل ترکمنستان که نشان می دهد تیم یکسان نبوده است، گفت: خیلی ممنون از این سوال چون من از این آمار اطلاعی نداشتم. فوتبال در دنیا به خصوص در آسیا نزدیکتر شده است. در جام ملت های آسیا 8 تیمی که به مرحله بعد راه یافتند، 5 تیم مسابقات کافا و تورنمنت چهارجانبه اردن بودند که در آن حضور داشتیم. تیم به دنبال سرمایه گذاری است. با احترام به رقبا، تیم ضعیفی نمی بینیم. تغییرات جزیی خواهیم داشت. ما با تمام توان مقابل ترکمنستان بازی می کنیم و در شرایط مسابقه از بازیکنان جوانی که چشممان به آنهاست استفاده می کنیم.

وی درباره کیفیت بازیکنان جوان دعوت شده به تیم ملی گفت: ابتدا از افرادی مانند محمدرضا آزادی دعوت کردم تا با تماشای سردار آزمون و مهدی طارمی تجربه کسب کنند. ما در تیم های پایه فاصله داریم، مثلاً بازیکن ژاپنی که حداقل 70، 80 قهرمان در رده های ملی در بالاترین سطح دارد، متاسفانه نداریم. بنابراین با اردوهای فعلی باید بازیکنان جوان را برای حضور در کنار بزرگسالان و کسب تجربه بیاوریم. مهم این است که حقیقت فوتبال در داخل زمین است و باید با تحصیلات خوب خود را به ما ثابت کنند. جوانان به ما امید زیادی داده اند و بهتر از ما هستند و امیدوارم ما را متقاعد کنند که آنها را به اردوهای دیگر دعوت کنیم. ما هم باید نتیجه بدهیم و روند تغییرات باید معتدل باشد.

257 251

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قلعه نویی: تیم ضعیفی در آسیا نداریم" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قلعه نویی: تیم ضعیفی در آسیا نداریم"، کلیک کنید.