فعالیت 35 دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد

سروری مجد بیان کرد؛

فعالیت 35 دفتر روابط بین ادیان در دفاتر یکپارچه دانشگاه آزاد

قایم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال 1397 تاکنون 35 دفتر وفاق دینی در دفاتر واحد این دانشگاه فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تینو مدرن، در نشست کارشناسی تقریب مذاهب با حضور علی سروری مجد دستیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی، مصیب دوری معاون مشاور و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی دبیر دانشگاه، دبیر تقریب مذاهب اسلامی کشور، افشین خانی زاده، رییس دانشگاه آزاد استان کرماشان، حجت الاسلام امین معظمی گودرزی، رییس هییت رهبری دانشگاه آزاد. کرماشان، محسن کرمی، رییس دفتر روابط بین ادیان دانشگاه آزاد کرمانشاه، استاد عبدالرحمن مرادی، امام اهل سنت کرماشان، حجت الاسلام محرابی، رییس هییت عالی رهبری دانشگاه های استان کرماشان. رییس شوراهای استان، دبیر کانون دانشجویی مهدوی و کریم، جمعی از بانوان پیشکسوت در امور دینی و فرهنگی، مدیر کل تبلیغات استان حجت الاسلام میرزایی، رییس اداره ارتباطات بسیج بسیج استان محمد الماسی رییس هییت مذهبی و فرهنگی مدیریت مرکز استان، حجت الاسلام عبدی رییس شورای هماهنگی توسعه استان، امام جمعه موقت کرماشان، حاج احمد محمدی رییس شورای فرهنگ اجتماعی استان کرماشان و حاج احمد محمدی رییس شورای فرهنگ اجتماعی استان کرمانشاه در جمع تعدادی از فرهیختگان، علما و اساتید دانشگاه در سالن اجتماعات شهید فهری زاده برگزار شد. دانشکده علوم پزشکی، واحد کرماشان.

گانی زاده با قدردانی از حضور جمعی از علما و مسیولین در همایش ویژه تقریب مذاهب گفت: دیدیم علیرغم حضور مذاهب مختلف در کرماشان، ارتباط خوبی بین حوزه های مختلف شیعه و شیعه وجود دارد. اهل سنت و همه با جان و دل پشتیبان نظام هستند و اهداف والای آن همچنان پابرجاست، در سالهای دفاع مقدس همه با قدرت و توان و پای انقلاب و نظام اسلامی خود از مرزها و مرزها دفاع کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دفتر رویکرد به شعایر واحد واستان کرمانشاه در جوار دفتر مقام معظم رهبری همواره جلساتی را با حضور اندیشمندان شیعه و سنی برگزار می کند. مشکل رویکرد بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است لذا این دفتر از نظر رویکرد ماهیت مثبت خود را دارد و امیدوارم شاهد باشیم که اسلام در تمام دنیا بیشتر دیده شود و عدالت اسلامی در دنیا حاکم شود. کل جهان.

نشست تخصصی تقریب مذاهب در دانشکده علوم پزشکی واحد کرماشان برگزار شد.

سروری مجید نیز با ابراز خوشحالی از حضور در همایش ویژه تقریب مذاهب در استان کرمانشاه اعلام کرد: الحمدلله حاضران در جلسه همگی شخصیت های صمیمی و متفکری هستند و از این بابت خوشحالم. درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در امر رویکرد باید بگویم. دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 40 سال است که با یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار دانشجو در سراسر کشور، 50 هزار معلم ثابت و کاردانی و 20 هزار کارمند و 276 واحد و مرکز دانشگاهی در عرصه آموزش عالی خدمت می کند. دارای 7 میلیون فارغ التحصیل است که در تمامی اجزای نظام و در سمت های مختلف خدمت می کنند و علاوه بر آموزش عالی، 150 هزار دانش آموز در 800 مدرسه سما تحصیل می کنند.

قایم مقام دانشگاه آزاد تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی با شناختی که از واحدهای متحد و استان های مرزی به دست آوردیم، خطر نفوذ افکار بیگانه که به شیعه و سنی رحم نمی کنند، بود. مشاهده گردید. که نمونه آن را در پدیده داعش دیدیم، متوجه شدیم که یکی از اقشار آسیب پذیر ما جوانان هستند، در صورتی که نخبگان جامعه، علما، اساتید دانشگاه و دانشجویان افکار بیگانه را بشناسند و به آن باور داشته باشند. هدف آنها این است که بین شیعه و سنی با هدف ایجاد درگیری بین امت اسلامی اختلاف نظر وجود داشته باشد، ما باید فرزندان خود را آموزش دهیم و القا کنیم که اهداف دشمن ظالم را بدانند.

وی تصریح کرد: از سال 1397 دفاتر اطلاع رسانی اسلامی را ابتدا در خراسان رضوی، سپس در سیستان، گلستان و سایر استان های مرزی ایجاد کردیم و اتفاقات سال 1401 نشان داد که این دفاتر اطلاع رسانی چقدر در دانشگاه موثر هستند و با وجود این دفاتر، فقط مانند دوران غزه، با هدف حمایت از مظلومان، فارغ از مذهب، وقایع با افتخار پدید آمد. هییت های علمیه تخصصی واحد تهران با حضور اساتید مذاهب مختلف و چقدر این جلسه در دفاع از مردم غزه مفید بود و این رویکرد اهمیت خود را از سال 2018 تا کنون، 5 سال، 35 ما نشان داده است. دفاتر رویکرد دینی در دانشگاه آزاد اسلامی دفاتر واحدی وجود دارد و شاهدیم که حضور این دفاتر در استان های تهران، البرز و فارس نیز به دلیل نامحدود بودن حایز اهمیت است، لذا با دعوت از علما و اساتید، جامعه اسلامی دانشگاه آزاد به کانون آشتی ادیان و پایگاه گفت وگو تبدیل می شود.

نشست تخصصی تقریب مذاهب در دانشکده علوم پزشکی واحد کرماشان برگزار شد.

سروری مجید تصریح کرد: همچنین با کمک انجمن جهانی الکریم و دانشگاه معارف اسلامی شورای رهبری ایجاد کرده ایم و اساتید موبرز به ریاست دکتر دکتر در این شورا عضویت دارند. الکریم و فعالیت دفاتر و در استان کرماشان زیر نظر دکتر. دکتر. استان ها کتاب های مذهبی خود را منتشر کنند همچنین شورای ادیان در مواجهه با عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد که دانشگاه ها و مدارس دیگر از دانشگاه آزاد الگو بگیرند.

حجت الاسلام امین معظمی گودرزی نیز در این دیدار اظهار داشت: خداوند بزرگ و رسول اسلام از ما امت اسلامی می خواهد که همه اختلافات را کنار بگذاریم و دست بازوی قوی او را بگیریم تا بتوانیم راه سعادت را طی کنیم. . همچنین می گویند کندن قبر گذشته بی فایده است، زیرا ما یک دشمن داریم که نمی خواهد هیچ یک از ما آرام بگیرد.

نشست تخصصی تقریب مذاهب در دانشکده علوم پزشکی واحد کرماشان برگزار شد.

مدیر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی و به ویژه دفتر تقریب مذاهب و به ویژه دکتر دکتر قدردانی می کنم. نمونه های بارز در کشور وجود دارد که با وجود تفاوت ها و مذاهب، انواع این استان نمونه و شناخته شده است و در چندین استان شاهد هستیم که با وجود همه تنوع فرهنگی و مذهبی اقلیم، مردم با مهربانی در کنار هم زندگی می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت 35 دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت 35 دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد"، کلیک کنید.