فرسودگی دیجیتال چیست؟ – تینو مدرن

فرسودگی دیجیتال چیست؟ - تینو مدرن

«فرسودگی دیجیتالی» امروزه بیش از هر زمان دیگری رایج است و احتمال دارد میزان آن به دلیل تعطیلی سال‌های گذشته (با تأثیر همه‌گیری کووید) افزایش یابد، که اغلب منجر به محو شدن مرز بین فردی و شخصی می‌شود. شخصی . زندگی حرفه ای.

به گزارش تینو مدرن، از ایتنا، موارد خستگی و فرسودگی ناشی از تماس مداوم و کار با فناوری حکایت از یک مشکل جدی سلامتی دارد. بار مداوم ارتباط، نیاز به پاسخ فوری به پیام‌ها و آبشار گسترده اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی یک مشکل جدی است و این رفتار غیرارادی آسیب جدی به سلامت روان و عاطفی وارد می‌کند.

«فرسودگی دیجیتالی» امروزه بیش از هر زمان دیگری رایج است و احتمال دارد میزان آن به دلیل تعطیلی سال‌های گذشته (با تأثیر همه‌گیری کووید) افزایش یابد، که اغلب منجر به محو شدن مرز بین فردی و شخصی می‌شود. شخصی . زندگی حرفه ای.

کناره گیری ذهنی و عاطفی

اصطلاح «فرسودگی دیجیتالی» به فرسودگی ذهنی و عاطفی ناشی از صرف زمان زیاد در دستگاه‌های دیجیتال و فعالیت‌های آنلاین اشاره دارد که شامل حالت‌های خستگی، اضطراب و احساس درگیری بیش از حد یا سرگردانی است. همچنین باعث مشکلات فیزیکی مانند درد قفسه سینه و بیماری می شود.

به عنوان مثال، در طول یک روز کاری معمولی، زمانی که ما بین کارها در چندین دستگاه دستکاری می کنیم، مغز ما سیل اطلاعات استرس زا را دریافت می کند و باعث می شود احساس کنیم در حالت “اضطراری” هستیم که باعث افزایش آدرنالین می شود. ما همیشه «آنلاین» هستیم، چه شرکت در کنفرانس‌های آنلاین، پاسخ به ایمیل‌ها و متن‌ها، یا دنبال کردن آخرین اخبار در صنایع مربوطه در رسانه‌های اجتماعی. بیرون آمدن از این مارپیچ در زمان ما دشوارتر شده است، زیرا جهان به هم پیوسته تر شده است.

اعتیاد به دوپامین

آیا تا به حال شده است که تلفن همراه خود را به طور خودکار روشن کنید، روی یک برنامه کلیک کنید و ناگهان متوجه شوید که ساعت ها بدون فکر در حال پیمایش هستید بدون اینکه متوجه شوید زمان گذشته است؟ خوب است بدانید که تنها نیستید!
طبق نظرسنجی موسسه بهداشت مک کینزی در سال 2023، بیش از یک سوم از شرکت کنندگان Gen Z بیش از دو ساعت را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند، اما Millennials هنوز با 32 درصد اظهار داشته اند که حداقل یک بار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند یا بیشتر، این تعامل مداوم با رسانه های اجتماعی، تقاضای ما را برای دوپامین، انتقال دهنده عصبی مرتبط با لذت و پاداش، افزایش می دهد.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok، Instagram و Facebook طوری طراحی شده‌اند که به‌عنوان «کارخانه‌های دوپامین» عمل کنند، جایی که لایک‌ها، اعلان‌ها و هشدارها برای محتوای جدید با هدف فعال کردن حس انتظار و پاداشی که ما را به صفحاتی که برای چسبیدن به آن‌ها طراحی شده‌اند، هدایت می‌کنند.

“حلقه دوپامین”؛ ما با استفاده از رسانه های اجتماعی احساس لذت می کنیم، که باعث می شود بیشتر بخواهیم، ​​و در نتیجه ما را به سمت این رفتار اجباری سوق می دهد، که چشمان ما را برای همیشه به صفحه نمایش دستگاه هایمان می چسباند!

همانطور که تینو مدرن لمبکه در کتاب پرفروش خود، ملت دوپامین توضیح می دهد، این پلتفرم ها به نیاز ذاتی ما برای ارتباط با دیگران کمک می کنند، اما مسیرهای دوپامین را دستکاری می کنند تا این میل را به یک عادت ناسالم تبدیل کند.

اقداماتی برای کاهش زمان استفاده از تلفن

1- مرزها را مشخص کنید

تعیین محدودیت‌های شخصی سختگیرانه برای استفاده از تلفن همراه روشی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد کارساز باشد، چه این که تلفن خود را در یک اتاق دیگر در شب رها کنید و از یک ساعت زنگ دار قدیمی برای بیدار کردن شما در صبح استفاده کنید یا زمان‌های مشخصی را برای نشان دادن تلفن همراه تنظیم کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی استفاده کنید (شاید کمتر از 30 دقیقه یا یک ساعت). ممنوعیت های مکرر کلید کاهش میزان هرزنامه هایی است که با آن ها تعامل دارید.

2- نوع محتوایی را که می خواهید دنبال کنید انتخاب کنید

به این فکر کنید که چه کسی شما را دنبال می کند، چه کسانی را دنبال می کنید، و چه محتوا و الگوریتم های افرادی را به شما توصیه می کنند. واقعاً به شما بستگی ندارد که به خاطر بسپارید، همچنین می‌توانید به صورت دستی لیست دوستان نزدیک خود را در اینستاگرام انتخاب کنید و انتخاب کنید که با چه کسی یا چه کسی محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرسودگی دیجیتال چیست؟ – تینو مدرن" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرسودگی دیجیتال چیست؟ – تینو مدرن"، کلیک کنید.