عبور خط دوم مترو اصفهان از زیرگذر میدان امام علی / گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی اصفهان است

عبور خط دوم مترو اصفهان از زیرگذر میدان امام علی / گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی اصفهان است

تینو مدرن/اصفهان شهردار اصفهان گفت: قرار بود خط دوم مترو از میدان نقش جهان عبور کند اما به دلیل مخالفت میراث فرهنگی و توافق با این نهاد، این پروژه از طریق متروی میدان امام علی (ع) به پایان رسید. میراث اجازه عبور خط دوم مترو از میدان امام علی را داد.

علی قاسم زاده امروز چهارشنبه 30 شهریور در نشست خبری با موضوع تفسیر پروژه ها، رویدادها و برنامه های اصلی مدیریت شهری اصفهان با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال 1403 بالغ بر 34 هزار میلیارد بوده و تلاش می شود تا به این منفعت برسد، اظهار داشت: بودجه شهرداری در سال 1403 بالغ بر 34 هزار میلیارد بوده است. مدلی که در شهرداری ساخته شد 70 درصد این بودجه برای ساخت و ساز است، 60 درصد بودجه عمرانی صرف ورود و خروج می شود و در مجموع 1470 پروژه عمرانی در بودجه سال 91 پیش بینی شده است. که پروژه های شاخصی هستند و شهر را تحت تاثیر قرار می دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و 47 پروژه 609 پروژه در حال اجراست، ادامه داد: 552 پروژه با تاخیر کمتر از 5 درصد و طبق برنامه زمان بندی در حال پیشرفت و 164 پروژه در حال اجراست. برای 1.47 پروژه طراحی شده و 49 پروژه تملک می شود، زیرا از نوع نجات است. 30 پروژه در حال اجراست، 27 پروژه تکمیل و اجرا شده و 41 پروژه هنوز شروع نشده است.

قاسم زاده همچنین گفت: تلاش می کنیم امکان استفاده از این شرکت ها را در خواهرخواندگان تسهیل کنیم چرا که این توانایی در حوزه خدمات شهری نیز وجود دارد.

وی همچنین گفت: برای تامین بودجه سال 1404 راه علمی تحت عنوان عدالت محلی داریم و در دولت جدید به فکر ساخت خانه های فرعی به ویژه در حوزه حمل و نقل و راه آهن شهری هستیم. سوال آب که یک مشکل حیاتی است. در واقع ذهن حاکم بر مدیریت شهری و درک بالای مردم در حفاظت از شهر موجب پیگیری عدالت شهرسازی شده است.

استاندار اصفهان درباره اینکه قراردادها و اطلاعات مربوط به شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده است، گفت: علاوه بر این سامانه، سامانه اطلاع رسانی نیز برای گزارش تخلفات در شهرداری آماده شده است.

وی همچنین گفت: اصفهان اولین شهری خواهد بود که دارای دو شبکه آب یکی برای آب شرب و دیگری برای فاضلاب خواهد بود.

قاسم زاده با بیان اینکه در دوره مدیریت شهری دو مطالعه علمی در مورد استقرار شهر اصفهان انجام دادیم که طرح تحقیقاتی اولیه برای یافتن فرونشست بود، گفت: اکنون دقیقاً می دانیم که در چه مناطقی فرونشست وجود دارد و همانطور که گفتند. ، ما نباید نگران باشیم. تا محور مسجد سید نگرانی زیادی برای فرونشست وجود ندارد اما هر چه به سمت شمال شهر پیش می رویم میزان فرونشست بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعه دوم در خصوص اقدامات و مداخلاتی بود که بتواند خسارات ناشی از فرونشست را کاهش دهد، گفت: خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافته ایم که البته جز جریان پیوسته رودخانه زاینده و بریدن بسترهای زیرزمینی به طور موثر هیچ کدام از آنها به دست نیامده است. و برای کاهش مقدار آب حیاتی است. خطر سقوط

شهردار اصفهان یادآور شد: گذر مترو از میدان امام علی (ع) (میدان عتیق) با توجه به پایان مراحل قانونی هم اکنون در دست ساخت مترو است.

وی گفت: در این منطقه پروژه عمرانی داشتیم اما با نشانه هایی از محوطه های تاریخی مواجه شدیم و آن پروژه از معاونت عمران به دفتر بهسازی و نوسازی شهرداری تحویل شد. سپس دانشگاه هنر وارد گفتگو شد و تیم جستجو تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه پس از توقف پروژه گذرگاه، مشکلاتی برای ساکنان آن منطقه به وجود آمد، گفت: البته در ارتباط با دادستانی خواستار بازگشت این دروازه به حالت قبل شدند. گذرگاه کمرزرین بخشی از هویت تاریخی ماست و به دنبال این هستیم که دریچه باز شود و محور تاریخی حفظ شود.

استاندار اصفهان در پاسخ به خبرنگار تینو مدرن، اظهار کرد: در چند روز گذشته مجوز تخریب مسجد کازرونی به کمیته حراست داده شده است و باید هر چه سریعتر مجوز مرمت برای تخریب و حفاری آن صادر شود. متاسفانه دره به طور کامل تخریب شده است. در واقع در پایان ارتباطی که با استان داشتیم، این مسئولیت بر عهده میراث فرهنگی گذاشته شد و قرار شد اگر میراث فرهنگی میراثی بودن بنای تاریخی را تایید کرد، مجوز تخریب ندهیم. . میراث فرهنگی جزئی بودن این بنا را تایید نمی کند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عبور خط دوم مترو اصفهان از زیرگذر میدان امام علی / گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی اصفهان است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عبور خط دوم مترو اصفهان از زیرگذر میدان امام علی / گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی اصفهان است"، کلیک کنید.