طالبی:هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد/ موسیمانه نباید به سرنوشت استراماچونی و ساپینتو دچار شود

در گفتگو با تینو مدرن

طالبی: هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد، موسیمان نمی تواند سرنوشت استراماچونی و ساپینتو باشد.

سرمربی سابق استقلال گفت: حاضرم قسم بخورم تیم های ما طبق برنامه به مصاف حریفان آسیایی می روند.

ابراهیم طالبی در گفت وگو با خبرگزاری تینو مدرن با بیان اینکه در سومین بازی تیم استقلال دومین شکست خود را در لیگ برتر متحمل شد، اظهار کرد: نه تنها استقلال، هیچ یک از تیم های ایرانی برای بازی های آسیایی برنامه ای ندارند. استقلال با الغرافه بازی می کند همان طور که با السعد قطر و النصر عربستان بازی می کند. فقط در یک بازی شانس با شماست و برنده می شود، در یک بازی توپ ها به گونه ای می چرخند که نتیجه می شود. در آخرین بازی مقابل النصر به دلیل بحرانی که پس از شکست سنگین 3 بر صفر مقابل ذوب آهن در خانه رخ داد، انتظار بازی بدتری را داشتم، اما عملکرد تیم بسیار بهتر بود و درخشش سیدحسین حسینی. نیز مفید بود برای جلوگیری از نتیجه بدتر

تیم های بزرگ برنامه ها را طراحی می کنند

وی همچنین گفت: خواه ناخواه بازی های بهتری را مقابل تیم های آسیایی ندیدیم اما بازی مقابل کریستیانو رونالدو باعث برد تیم شد اما چون برنامه نداشت تسلیم شد. دست های شانس و اقبال که به شانس ختم شد. ثروت همیشه مهربان نیست. تیم های موفق و بزرگ چیزی به سرنوشت نمی گذارند. آنها آنقدر برنامه و نقشه دارند که اگر طرح اول و دوم شکست بخورد، در برنامه سوم و بعدی موفق خواهند شد. تیم های بزرگ بر اساس برآورد خود از قدرت تیم مقابل برنامه ریزی می کنند. هر چه حریف قوی تر باشد برنامه ریزی بیشتری می کند و بازیکنان تیم در تمرین یاد می گیرند که در هر لحظه از بازی باید استراتژی، ریتم و شکل بازی را تغییر دهند تا در نهایت نتیجه بگیرند.

استقلال باید تیمی باشد که برای موفقیت برنامه داشته باشد

سرمربی سابق جمهوری تاکید کرد: حاضرم قسم بخورم که تیم های ما بر اساس سرنوشت به مصاف حریفان آسیا خواهند رفت. نتایج به دست آمده نیز عملکرد آنها را نشان می دهد. به علاوه با توجه به رقبا می توان مشخص کرد که چقدر خود را به دست سرنوشت سپرده اند. مثلا در روز بازی با ذوب آهن امروز چند موقعیت خوب را از دست دادند، بعد از زدن گل اول به دروازه حریف ضربه زدند اما چون برنامه نداشتند دو گل زدند و باختند. 3-0 در خانه. فوتبال بهتر از این نتیجه نمی دهد. برنامه یا “طرح مسابقه” به این معنی است که تیم برای هر بازی یک استراتژی دارد. در فوتبال ما چهار مرحله داریم یا توپ را در اختیار داریم یا توپ حریف است یا توپ را از دست می دهیم یا حریف توپ را می دهد. تیم برنده باید برای هر چهار مرحله برنامه داشته باشد. استقلال باید تیمی باشد که برای موفقیت برنامه داشته باشد. همه تیم های ما در استقلال، پرسپولیس و سپاهان گواه این موضوع هستند.

مدیران باشگاه استقلال فکر می کنند این فصل از دست رفته است

طالبی درباره پیتسو موسیمانه مربی جدید کشور گفت: مربیان ایرانی شناختی از دنیا ندارند بنابراین مربی خارجی باید زمان کافی برای اجرای ایده های خود داشته باشد. او را عجله نکنید و بگذارید بسازد. موسیمن سابقه خط دفاعی دارد و می تواند در استقلال موفق تر باشد. مربی بزرگتر از او می توانست بیاورد، اما حالا این مربی آمده، اگر حمایت نکند و اجازه مربیگری نداشته باشد، در انقلاب موفق نمی شود. وقتی موسیمانه می آید یعنی به او ایمان دارند پس بگذار آرام قدم بردارد و ایمانش را در عمل نشان دهد. اگر مدیران باشگاه استقلال فکر می کنند این فصل از دست رفته است، باید به او فرصت دهند تا برای فصل آینده آماده شود. او قطعاً در فصل آینده تیم بسیار خوبی خواهد ساخت. علم موسیمانه از همه مربیان ایرانی بالاتر است و حرف دارد. این مربی آفریقای جنوبی در فوتبال فلسفه دارد، همه پیشکسوتان و هواداران باید با تمام وجود از او حمایت کنند تا داستان استراماچونی، شفر و حتی ساپینتو تکرار نشود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طالبی:هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد/ موسیمانه نباید به سرنوشت استراماچونی و ساپینتو دچار شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طالبی:هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد/ موسیمانه نباید به سرنوشت استراماچونی و ساپینتو دچار شود"، کلیک کنید.