سیل در نیجریه ۴۹ کشته و هزاران آواره برجای گذاشت

سیل در نیجریه ۴۹ کشته و هزاران آواره برجای گذاشت

آژانس ملی مدیریت اضطراری نیجریه (NEMA) گزارش داده است که دست کم 49 نفر جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر آواره شده اند به دلیل باران های شدید که باعث جاری شدن سیل در شمال شرق این کشور شده است.

به گزارش تینو مدرن، «مانزو ازکیل» سخنگوی سازمان ملی مدیریت اضطراری نیجریه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که سه ایالت شمال شرق این کشور به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفته و 41 هزار و 344 نفر آواره شده اند. .

در سال 2022، نیجریه بدترین سیل خود را در یک دهه گذشته تجربه کرد که منجر به کشته شدن بیش از 600 نفر، آواره شدن نزدیک به 1.4 میلیون نفر و تخریب 440000 هکتار از زمین های کشاورزی شد.

ازکیل به رویترز گفت: «ما به تازگی وارد اوج فصل بارندگی به ویژه در شمال کشور شده ایم و وضعیت بسیار جدی است.

به گزارش الجزیره، سیل همچنین مزارع کشاورزی را تخریب کرده و حدود 693 هکتار از اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.

باران های شدید بر بخش کشاورزی فشار وارد کرده است و کشاورزان به دلیل حملات مکرر ستیزه جویان از مزارع خود در شمال شرق کشور فرار کرده اند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیل در نیجریه ۴۹ کشته و هزاران آواره برجای گذاشت" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیل در نیجریه ۴۹ کشته و هزاران آواره برجای گذاشت"، کلیک کنید.