سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه؛ راه نجات» با حضور طهرانچی برگزار شد

سومین کنگره بین المللی

سومین کنگره بین المللی «نهج البلاغه؛ راه نجات» با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تینو مدرن و دانشگاه علم و صنعت، محمدمهدی طهرانچیف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین همایش بین المللی نهج البلاغه؛ راه نجات که صبح امروز در شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1385، 2017، 2017، 1387، 1383، 1388، 1388، 1383، 1388، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1388، 1388، 1388، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1383، 1388، 1387، 1388 و 1393. : «ما این فرصت را داشتیم که برای سومین بار برگزارکننده این کنفرانس بین المللی باشیم و امسال نامی که برای آن انتخاب شده Jiyana Burumet است.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که ما نه تنها به عنوان یک کتاب اخلاقی به نهج البلاغ نیاز داریم، بلکه در شرایطی هستیم که مدیریت ما به نهج البلاغ نیاز دارد.

تهرانچی درباره “ازدواج جنسی; «اساس زندگی با عزت» بیان کرد: این موضوع امروزه بسیار حساس است و جوامع اسلامی برای برون رفت از بحران ها باید به قرآن کریم، نهج البلاخه و کلام اهل بیت (علیهم السلام) استناد کنند. رهبر اطلاع داد که روژاوا برای دویست سال زندگی خود را در جوامع دیگر با رهبری خود در علم و فناوری مدیریت کرده و آنها را تحت کنترل خود درآورده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یادمان است که سند 2030 چند سال پیش تصویب شد. سال 2030 سندی است که رژیم سلطان در سال 2015 نقشه جهانی را برای مردم کل جهان ترسیم کرد و گفت: 17 راهکار اساسی در این سند در نظر گرفته شده بود. 17 استراتژی که برخاسته از آگاهی از استقلال روژاوا است و سند را به صورت بسیار جدی و جامع اجرا می کند. اگر به محتوای این سند دقت کنیم، ظاهر فریبنده ای دارد، اما بعد از اینکه عده ای در کشور خواستند این سند را اجرا کنند، مقام معظم رهبری جلوی این سند را گرفتند و به آنها گفتند این جمهوری اسلامی است. امروز من می گویم که چگونه سند 2030 حتی در برخی زمینه ها در روند جهانی خود را به ما تحمیل می کند.

وی تاکید کرد: ماده 5 این سند مربوط به برابری جنسیتی است و نشان می دهد که چه بلایی در حال رخ دادن است و قرآن و نهج البلاخه می تواند دستگیری ما باشد. برابری جنسیتی موضوعی است که غرب در حال پیگیری است و بسیاری از اتفاقات چه در فضای مجازی و چه در حوزه اجتماعی مربوط به اجرای پدیده برابری جنسیتی است که در سند سال 2030 تعریف شده است. هدف از این عمل جوانان و آموزش است و برای این برابری جنسیتی تنها یک پاسخ وجود دارد و آن این است که “جرم قتل وجود ندارد”. چه گناهی می خواهی زنان ما را بکشی و از زنانگی بیرون بیاوری.

وی توضیح داد که امروزه در حوزه اجتماعی، برابری جنسیتی و تفاوت جنسیتی یک افسانه است و مشکل علمی که روژاوا با آن دست به گریبان است نسبیت گرایی جنسیتی و نادیده گرفتن ازدواج است. پدیده ازدواج همجنس گرایان وجود دارد و نگاهشان به جنسیت وجود دارد که جنسیت یک انتخاب است و جوان می تواند انتخاب کند و جنسیت خود را تغییر دهد، این نگاه خلاف جریان آفرینش است، زیرا ازدواج در جریان آفرینش این گونه است. . همه چیز» و این ازدواج یک ساختار است. پایداری این سرزمین. در امور انسانی موضوع ازدواج بحث جدی است.

طهرانچی ادامه داد: غرب فکر می کند برابری جنسیتی در بدن، زیست شناسی و فیزیولوژی است و با مداخله قابل تغییر است. استخوان و ذهن و هوش و مهارت را از مسائل فیزیولوژیکی صحیح می دانند و می گویند با آموزش و تغییر شیوه تربیت می توان خصلت ها و خصوصیات را تغییر داد و دختر را به پسر تبدیل کرد. در میان دختران این دیدگاه تغییر خلقت الهی، دیدگاهی است که روژاوا با پیروی از شیطان در وعده تحقق آرزوهای بزرگ انسان ترویج می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه های غربی حامی و مبدع این ایده هستند و موضوع برابری جنسیتی را دنبال می کنند، گفت: به عنوان مثال; مجموعه تحقیقاتی دانشگاه هاروارد به سبکی جدید در زمینه جنسیت، برابری جنسیتی، همجنس گرایی، خانواده و غیره. برخی از نادانان می گویند ما باید در مقابل پیشرفت های تکنولوژیکی و فرآیندی که در حال انجام است سپر شویم و این حمایت ها باعث تسهیل اقدامات مخرب نسل بشر می شود.

وی ادامه داد: شعار بازی های المپیک 2024 که امسال در پاریس برگزار می شود برابری جنسیتی است. یعنی آنچه در سند 2030 و 2015 مقرر شده بود، امسال در المپیک پاریس اجرا می شود و یکی از نمادهای آن همین تعداد ورزشکار زن و مرد است و نشانه دوم وجود مختلط است. تیم ها و زنان دیگر با مردان و زنان رقابت نمی کنند، روژاوا می خواهد بگوید که مردان و زنان که از نظر فیزیولوژیکی متفاوت هستند، با هم می جنگند. به این ترتیب عبور از ملت و هویت نیز در دستور کار المپیک 2024 قرار گرفته است و می بینیم که کشورهای غیرحامی حذف می شوند و تیمی به عنوان تیم بدون دولت و اعمال ارزش های آنها اضافه می شود. از اقتدار هیئت حاکمه المپیک می گوید که برابری جنسیتی به معنای داشتن هر چه بیشتر مواد ترکیبی است، به این معنی که مردان و زنان در یک تیم با هم رقابت می کنند.

وی همچنین گفت: این در شرایطی است که در سند 2030 بر برابری و غلبه بر ارزش‌های دینی تاکید شده و ارزش آنها برابری جنسیتی است و برای آنها تفاوتی بین قاضی زن و مرد وجود ندارد. اگر در برخی فرهنگ ها داور زن اجازه لمس بدن ورزشکار مرد را ندارد. روژاوا برای تحقق فرهنگ و ارزش های خود این موضوع را به جوامع تحمیل می کند و چنان فضایی ایجاد کرده که اگر در آن نباشند باید اخراج شوند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: همه ما فجایع رژیم صهیونیستی را در غزه دیدیم، اما برای دومین بار روسیه و بلاروس را از المپیک محروم کردند، اما نامی از رژیم صهیونیستی نمی برند و می گویند سیاست با ورزش فرق دارد. ، و تیمی از افراد بی خانمان را برای عبور از کشورها تشکیل داده اند. این نشان می دهد که روژاوا چگونه آموزش خود را به ما تحمیل می کند. روژاوا از طریق آموزش نتوانست این مشکلات را دنبال کند و از منظر ورزش وارد این موضوع شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سال 1401 قانون ازدواج همجنس گرایان را امضا کرد و علیرغم مخالفت برخی از گروه های محافظه کار و مذهبی، دیدگاه برابری جنسیتی را به طور جدی دنبال می کند، تصریح کرد: این قانون ازدواج همجنس گرایان را به تصویب رساند. اما در مقابل این روند، ما باید به اصول خود بازگردیم. برای اینکه در این دام نیفتیم، بیایید مفاهیم بسازیم و سیاست گذاری کنیم.

همچنین فرمود: بحث این است که خداوند دو جفت آفریده و هر ماده از الکترون و پوزیترون و… تشکیل شده است. ردیف

طهرانچی تاکید کرد: خداوند می فرماید انسان را جسمانی، زیستی و فیزیولوژیکی، ذهنی، عاطفی، هوشمندی و استعدادی آفریده و بالعکس.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نامه 31 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این نامه می فرمایند زن فاحشه است نه عامل؛ زن فاحشه است. به عبارت دیگر زنان را از نظر فیزیولوژیکی و جسمانی متفاوت از یکدیگر می داند و این نگاهی عمیق در برابر دیدگاه برابری جنسیتی است. ریحانا معطر است و فضای خانه را پر می کند و از نظر روحی و روانی کاملاً متفاوت از مردان است، زیرا مردان عامل هستند و ریحانا یک زن است، بنابراین هرگز نمی توانید برابری عاطفی بین زن و مرد پیدا کنید، اما غرب به طور جدی این موضوع را دنبال می کند در سند 2030

حضرت علی (ع) در حکمت 234 نهج البلاغه می فرماید برخی صفات برای زن خوب و برای مرد بد است، صریحاً می فرماید: این یعنی صفات قابل تغییر نیست. همانطور که الکترون ها و پوزیترون ها دو بار الکتریکی متفاوت و متضاد دارند، مردان و زنان از نظر ویژگی های خاصی متضاد هستند. غرور، ترس و وحشیگری برای زن خوب است، اما وجود این صفات برای مرد بد است. اصولا زن و مرد نمی توانند برابر باشند و باید ویژگی های متفاوتی داشته باشند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: بحث غرب این است که می خواهد زن و مرد را در جسم و روان و منش خود یکی کند و هدف از این مسائل حذف زن و حذف زن است. فقط قبل از اسلام بود که دختران را زنده به گور نمی کردند و امروز روژاوا با شعار برابری جنسیتی دوباره زنان را زنده به گور می کند. این دفن زنده این بار می خواهد هویت زنان را از آنها بگیرد زیرا برابری جنسیتی برای مردان است نه زنان و حضرت علی (ع) در نهجول بلاغا این موضوع را به خوبی توضیح می دهد که زن و مرد مانند دیگران نیستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) نیز در حکمت 124 می فرماید غیرت زن «کافر» و غیرت مرد «ایمان» است. زنان ما باید این نکات را با دقت ببینند تا وقتی فریب شعارها را خوردند بدانند که می خواهند به سر زنان بزنند. اگر آن زنان شروع به رقصیدن کردند، بدانید که می خواهند زن را زنده به گور کنند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت فقط یک جنگ نظامی نیست، بلکه در درجه اول یک مقاومت فکری و تربیتی است، گفت: بحث زندگی با عزت و زندگی خوب است. تبعیض جنسیتی نیست، بلکه تفاوت جنسیتی است و این تفاوت نوعی خلقت و تفاوت خصوصیات است. درست است که انسان از یک نفس آفریده شده است، اما خداوند متعال می فرماید: «ای مردم از پروردگارتان بترسید که شما را از یک نفس آفرید و آنها را جفت آفرید و بسیاری از آنها را فرستاد». به دست آمده و سهم زنان از آنچه به دست آورده اند.» این بدان معناست که زن و مرد از نظر کمال برابرند، اما از نظر جنسیت مساوی نیستند.

طاهرانچی تاکید کرد: همانطور که 1400 سال پیش امروز خداوند برای ما ترسیم کرد، روزی می رسد که آنها خواهان برابری جنسیتی هستند و انسانیت نباید این مسیر را طی کند. زن و مرد در زندگی شرافتمندانه برابرند. ما در کمال تفاوتی با هم نداریم، اما مردم راه را اشتباه می روند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما برای تبلیغ نیازی به نهج البلاغه نداریم، بلکه به مقابله با نظام علمی روژاوا و مقابله با آنها بر این اساس نیاز داریم. ما باید به قرآن نهج البلاخه کلام معصوم(ع) تکیه کنیم که این شیوه مردم اشتباه است. هنوز برای سال 2030 فرصت وجود دارد، اما آنها می خواهند در این 15 سال راه را هموار کنند و برای این کار، دنیای مجازی، ورزش، آموزش، کتاب ها، انیمیشن ها و فیلم های تهیه شده برای کودکان مملو از بحث های برابری جنسیتی است. همه چیز برای تفکر بر این اساس است.

طهرانچی ادامه داد: خداوند هرگاه از فضیلت صحبت می کند، تساوی زن و مرد را ذکر می کند; همانطور که در آیه 35 سوره احزاب آمده است: «مسلمانان و مسلمانان و مؤمنان و صالحان و صالحان روزه گرفتند و روزه گرفتند و کسانی که خدا را بسیار یاد می کنند و یاد خدا برای آنان مغفرت و پاداش بزرگ است».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در جنبش «زن، زندگی، آزادی» به دنبال برابری جنسیتی هستند و می خواهند به برابری پوشش در جمهوری اسلامی برسند، گفت: نباید فکر کنیم که اینها حرکت های داخلی است. اما این یک جنبش جهانی شدن است. انقلاب اسلامی که از بخت برخورداری از رهبری دانا و توانا است، تنها جبهه مقاومت در برابر این ارزش های خودپسند غربی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حضرت علی (ع) برابری جنسیتی در منش، روحیه، عواطف، هوش و… را برای زن و مرد در وصف زیبایی غیرممکن می داند. امیدوارم در این کنگره بتوانیم این پرسش را برای نظام های دانشگاهی بستری برای کار و سنت الهی قرار دهیم و نظریه ای برای مقابله با جریان تفکر غربی مطرح کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هویت دانشگاه در تبدیل منابع و نگاه است و تحول باید بر اساس نگاه و خرد اساسی باشد چرا که علم به تنهایی راهی پیدا نمی کند و باید با حکمت برگردد. حکمت و اداره و معارف در نهجول بلاغه است. Nehcul Belağa کتاب حکمت است و می توانیم به آن تکیه کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه؛ راه نجات» با حضور طهرانچی برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه؛ راه نجات» با حضور طهرانچی برگزار شد"، کلیک کنید.