سودای تبدیل غزه به هیروشیمای جدید در سر آمریکایی ها

سودای تبدیل غزه به هیروشیمای جدید در سر آمریکایی ها

اخیرا، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی طرفدار جنگ و نزدیک به لابی های صهیونیستی، در مصاحبه با کریستن ولکر از شبکه خبری NBC گفت: «وقتی با ویرانی های پس از حمله به پرل هاربر مواجه شدیم، به این نتیجه رسیدیم که درست است. تصمیم برای پایان دادن به جنگ با بمباران هیروشیما و ناکازاکی، بنابراین، اسراییل باید هر کاری را انجام دهد تا در سمت یهودیان بماند.

به گزارش تینو مدرن، عبدالباسط انصاری در یادداشتی در شهروند نوشت: سخنانی که نشان دهنده ماهیت جنایتکار آمریکایی ها و اوج سبعیت سیاستمداران این کشور است. پس از بیان این اظهارات گراهام، بسیاری از رسانه های جهان سخنان او را تکرار کردند و از صراحت او در ارایه نسخه ای برای تبدیل غزه به هیروشیما و ناکازاکی جدید شگفت زده شدند. به اختصار به واکنش ها به سخنان گراهام و بازتاب سخنانش می پردازیم.

توقف ارسال اسلحه به اسراییل و حمایت از پشت صحنه

آمریکایی ها در دو هفته گذشته بارها بر مخالفت خود با حمله اسراییل به رفح تاکید کرده اند. علاوه بر آن مقامات آمریکایی در روزهای اخیر به دلیل استفاده این رژیم از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و نقض قوانین بشردوستانه از ارسال سلاح به اسراییل صحبت کرده اند! در غزه اعلام کردند. البته منظور از این گفته این است که تا کنون و در طول 8 ماه جنگ، 35 هزار فلسطینی توسط سلاح های آمریکایی کشته شده اند و آمریکا فقط به این موضوع توجه دارد! علاوه بر این، برنامه آمریکا برای ایجاد یک پایگاه زمینی تحت عنوان کمک رسانی به غزه توسط برخی از تحلیلگران، به عنوان چراغ سبز برای حمله اسراییل به رفح و نشان دادن کمک و کمک به غزه همزمان با بحران انسانی است ارزیابی شد. مساحت افزایش می یابد. اما اکنون یک سناتور بانفوذ آمریکایی از لزوم ارسال بمب اتمی به اسراییل و استفاده از آن توسط این رژیم در غزه صحبت می کند.

نظرات درباره سخنرانی لیندسی گراهام
جنبش حماس به سخنان گراهام به شدت واکنش نشان داد. تینو مدرن گفت: الجزیره از جنبش حماس گزارش داد که اظهارات غافلگیرکننده سناتور لیندسی گراهام مبنی بر حمله مهاجمان فاشیست به غزه با بمب اتمی، عمق فساد اخلاقی او را نشان می دهد. حماس گفت: ما این مطالبات و مواضع را که در چارچوب وفاداری به اشغالگری فاشیستی است و صاحبان آنها را در جنگ نسل کشی شریک می کند، محکوم می کنیم. نصیر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره گفت: اظهارات شنیع و نقض تمامی قواعد، ارزش ها و اصول انسانی توسط یک سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق استفاده از سلاح اتمی. بمب های رژیم صهیونیستی میزان وحشیگری را در این منطقه جنگ زده نشان می دهد. به خصوص وقتی چنین اظهاراتی از سوی سناتوری مطرح می شود که کشورش جدای از سابقه استفاده از بمب اتم، همواره مدعی است که پرچمدار حقوق بشر است و خود را واجد شرایط ارزیابی و قضاوت در مورد میزان رعایت حقوق بشر در کشورهای دیگر می داند! “

پوشش رسانه ای از وحشیگری سناتور آمریکایی
بسیاری از رسانه های مطرح جهان سخنان گراهام در مورد حمله اتمی به غزه را گزارش کردند، هرچند در رسانه های غربی انتقاد آشکاری علیه وی وجود نداشت. NBC که مصاحبه فوق را با گراهام انجام داده است در مقاله ای در وب سایت خود نوشت: «سناتور لیندسی گراهام روز یکشنبه جنگ اسراییل علیه حماس را با تصمیم آمریکا برای انداختن بمب اتمی به ژاپن در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد. گراهام که از حامیان سرسخت اسراییل است، زمانی که از جو بایدن، رییس جمهور این کشور انتقاد کرد، چندین بار از این عبارت استفاده کرد که تهدید کرده است در صورت آغاز عملیات نظامی در رفح، برخی از تسلیحات را از اسراییل دریغ خواهد کرد. ایندیپندنت درباره صحبت های گراهام گفت: این اولین بار نیست که آقای گراهام نظر جنجالی خود را در مورد مناقشه خاورمیانه به اشتراک می گذارد. وی پیش از این از رییس جمهور آمریکا خواسته بود بخشی از ایران را از نقشه حذف کند. دیلی میل به انتقاد گراهام از بایدن و برنی سندرز به دلیل حمایت از توقف ارسال تسلیحات به اسراییل اشاره می کند: «مشکل من با سلاح هایی نیست که اسراییل استفاده می کند… این ایده که آمریکا هیچ سلاحی ارسال نمی کند. این کمک مالی توسط یک سناتور ایالات متحده ترویج می شود[سندرز] بارها و بارها، در حالی که یهودیان توسط گروه های اسلامی کشته می شوند، حزب جمهوری خواه بی شرمانه در کنار اسراییل است».

ناامیدی
سخنان گراهام باید مورد تاکید و محکومیت رسانه های کشورهای اسلامی قرار گیرد و دیپلمات های کشورهای مسلمان به ویژه ایران در این مورد بحث کنند و نظرات آمریکایی ها را در کشورهای منطقه نمایندگی کنند. بیان این سخنان یک مقام آمریکایی را نباید به راحتی فراموش کرد زیرا منطق ضرورت را نشان می دهد! که آمریکا از آن برای جنایت بمباران اتمی ژاپن استفاده کرد، می تواند توسط سیاستمداران مقصر آمریکایی علیه سایر کشورها نیز استفاده شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سودای تبدیل غزه به هیروشیمای جدید در سر آمریکایی ها" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سودای تبدیل غزه به هیروشیمای جدید در سر آمریکایی ها"، کلیک کنید.