سهم‌خواهی به کابینه وفاق ملی آسیب می‌زند

مقدم در گفتگو با تینو مدرن:

تفرقه به کابینه وحدت ملی آسیب می زند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از این پس رئیس جمهور تحت فشار قرار نگیرد و دولت او را در توزیع سهام مشارکت دهد، گفت: تقسیم ضرر بزرگی است که اگر دولت گرفتار آن شود نمی توانند. منافع ملی را به بهترین نحو تامین کند.

کارشناس مسائل سیاسی «بیژن مخدم» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تینو مدرن، تشکیل حکومت وحدت ملی را یک ضرورت دانست و گفت: باید از سلایق سیاسی در دولت استفاده شود و چون با توجه به اختلاف سلیقه سیاسی، نباید اجازه ورود افراد ماهر و حرفه ای به کابینه را بدهند. ملاک اصلی تشکیل کابینه وحدت ملی، تعهد و اعتماد مردم به نظام، اقتدار قانونی و منافع ملی کشور است و هرکس به این سه اصل معتقد باشد باید در دولت به کار گرفته شود. کابینه وحدت ملی

وی همچنین گفت: زمانی که کابینه وحدت ملی تشکیل شود، می تواند از نظرات مختلف بهره مند شده، کارآمدی را در حکومت ایجاد کند و رضایت عمومی و جمعی را کسب کند. در کابینه وحدت ملی هدف دستیابی به منافع ملی است نه دستیابی به منافع سیاسی و حزبی و من معتقدم که آقای مزیکیان در تلاش است تا کابینه وحدت ملی را عالمانه و با احتیاط تشکیل دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کابینه دولت چهاردهم خالی از انتقاد نیست، اما باید به انتخاب رئیس جمهور و تصمیمی که نمایندگان در آینده خواهند گرفت، احترام گذاشت و گفت: نام هر حزب سیاسی می تواند باشد. داده شده است. در لیست ارائه شده توسط آقای رئیس جمهور در این کابینه یافت می شود. البته ممکن است برخی از وزرای پیشنهادی رای لازم را کسب نکنند و مجلس به آنها اعتماد نکند، اما حداقل رئیس جمهور اولین قدم را برای تحقق وعده وحدت ملی برداشت.

مقدم ادامه داد: از این پس نباید به رئیس جمهور فشار بیاوریم و از طرفی دولت را درگیر مطالبه سهام نکنیم. اشتراک گذاری آسیب بزرگی است که اگر دولت وارد آن شود نمی تواند منافع ملی را به خوبی تامین کند. برخی افراد و احزاب سیاسی انتظار داشتند که رئیس جمهور سهم بیشتری در دولت داشته باشد، اما قطعاً شرایط کشور به گونه ای است که نیازی به سهم یابی به ویژه در کشوری که نظام حزبی وجود ندارد، کار اصلی باشد. منافع، دیدگاه ها و احزاب فعلی کشور را به عقب برده و منافع ملی را تضعیف کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید در راهی که تعیین کرده است قدم بردارد گفت: ملاک اصلی دولت چهاردهم کارآمدی باشد نه چیز دیگر. اگر بر اساس اجماع ملی یک دولت کارآمد ایجاد شود، مشکلات اقتصادی و زندگی حل می شود و می توان سیاست خارجی متوازن را اجرا کرد. باید یک صدا از کشور بیرون بیاید و این هدف حکومت وحدت ملی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مردم طعم شیرین خدمت را بچشند، اختلاف طبقاتی کاهش یابد، زندگی برای مردم آسان شود و از همه مهمتر همدلی در کشور گسترش یابد. اینها وظایف خاص حکومت وحدت ملی است. همه مولفه های نظام باید به دولت کمک کنند و مجلس نیز در این زمینه با دولت همکاری کند و از سوی دیگر احزاب نیز دست از تخریب دولت بردارند چرا که تجربه ثابت کرده است که تخریب دولت است. برابری ناامیدی و تفرقه است.

مخدم با اشاره به اینکه ریاست جمهوری یک شغل تشریفاتی نیست گفت: قانون اساسی وظایف زیادی را برای ریاست جمهوری مشخص کرده است و رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و به این امر به عنوان یک کار بزرگ نگاه می شود. رئیس جمهور جدید و وزرای او باید همیشه در میان مردم و جامعه باشند و مدیریت از راه دور دیگر راه حل نیست. برای رسیدن به توازن و وفاق ملی، محبوبیت دولت و رئیس جمهور پیش نیاز است و آقای مزکیان و کابینه ایشان باید به این موضوع توجه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اختلاف نظر طبیعی است، اما آن مشکلات نباید در جامعه مطرح شود، بلکه باید در کابینه وزرا یا قوا حل شود. مردم علاقه ای به تماشا و شنیدن استدلال ندارند. مردم از دولت و سایر نهادها انتظار خدمت صادقانه دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سهم‌خواهی به کابینه وفاق ملی آسیب می‌زند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سهم‌خواهی به کابینه وفاق ملی آسیب می‌زند"، کلیک کنید.