سفر با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت با قطار چینی / عکس

امیر مسعود عابدین_ آزمایش اخیر چین که در استان شانشی برگزار شد، برای پروژه جاه طلبانه این کشور برای رسیدن به سرعت 1000 کیلومتر در ساعت بود. این آزمایش در یک خط لوله ویژه به طول 2 کیلومتر انجام شد که دارای محیط خلاء کم است و بر یکپارچگی و عملکرد سیستم های پیچیده قطار تمرکز دارد. قطار با موفقیت توقف پایدار و ناوبری دقیق را نشان داد و مسیر حرکت آن مطابق با پیش بینی های نظری بود.

سفر با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت با قطار / عکس چینی

این پروژه بلندپروازانه هایپرلوپ، با همکاری دولت استانی شانشی و شرکت علوم و صنعت هوافضای چین، با هدف بازتعریف حمل و نقل ریلی است. به گفته رسانه های چینی، هدف نهایی این پروژه ایجاد قطارهای Maglev است که می توانند با سرعت هواپیماها روی زمین پرواز کنند. خط آزمایشی این پروژه تمام عیار که ساخت آن در آوریل 2022 آغاز شد و در نوامبر 2023 به پایان خواهد رسید، در Yanggao در نزدیکی Datong قرار دارد.

این پروژه نوآورانه فناوری های هوایی و ریلی را ادغام می کند و عصر جدیدی را در حمل و نقل زمینی با سرعت بالا آغاز می کند. قطارهای پرسرعت Maglev می‌تواند به یک جزء مهم از شبکه حمل‌ونقل چین تبدیل شود و به طور بالقوه تحولی در سفر مسافران در خوشه‌های بزرگ شهری ایجاد کند. به عنوان مثال، آنها می توانند زمان سفر بین پکن و شانگهای را به تنها 90 دقیقه کاهش دهند (که چهار ساعت و 20 دقیقه در قطار سریع السیر سری G به چهار ساعت و 30 دقیقه طول می کشد).

سفر با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت با قطار / عکس چینی

مفهوم قطار شناور “هایپرلوپ”.

مفهوم یک سیستم انتقال که در یک خط لوله کم فشار کار می کند، برای بیش از یک قرن مهندسان را مجذوب خود کرده است. با این حال، این ایلان ماسک در سال 2013 بود که این ایده را به چشم مدرن آورد.

دیدگاه ماسک که در مقاله آلفای او به تفصیل شرح داده شده است، روشی را پیشنهاد می کند که او آن را هایپرلوپ می نامد. ماسک این فناوری را «حالت پنجم حمل‌ونقل» نامید و آن را در کنار اتومبیل‌ها، قطارها، هواپیماها و کشتی‌ها قرار داد. هدف بلندپروازانه او ارائه ترانزیت سریع بین شهرهای بزرگ مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو، نیویورک و واشنگتن دی سی در کمتر از 30 دقیقه بود. ماسک پیشنهاد کرد که چنین توسعه ای می تواند با کاهش شدید زمان سفر و ایجاد دسترسی بیشتر به شهرهای دور، شیوه زندگی و کار ما را متحول کند.

علیرغم چشم اندازهای امیدوارکننده، فناوری هایپرلوپ با موانع مهمی مواجه است. در سال 2020، شرکت ماسک، Hyperloop One، اولین آزمایش خود را با مسافران انسانی انجام داد.

در حالی که برخی از منتقدان می گویند پروژه هایپرلوپ بسیار بلندپروازانه است، رسانه های چینی می گویند این مفهوم در کشورهایی مانند چین که دارای جمعیت زیاد و زیرساخت های ریلی قوی هستند مفیدتر است.

منبع: اوراسیا تایمز

58322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سفر با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت با قطار چینی / عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سفر با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت با قطار چینی / عکس"، کلیک کنید.