سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری اعلام کرد

سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری اعلام کرد

تینو مدرن:

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت: کمیته اضطراری این سازمان امروز جلسه ای برگزار کرد و به من توصیه کرد که وضعیت این بیماری یک موضوع نگرانی بین المللی است و نمونه ای از افکار عمومی است اورژانس بهداشتی من این توصیه را پذیرفتم.

وی همچنین گفت: سازمان بهداشت جهانی متعهد است در روزها و هفته های آینده واکنش جهانی به این وضعیت را هماهنگ کرده و با هر یک از کشورهای درگیر این بیماری برای جلوگیری از شیوع آن و نجات جان مردم همکاری کند

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کمیته بهداشت اتحادیه آفریقا در پی شیوع این میمون در برخی از کشورهای این قاره، از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، وضعیت اضطراری عمومی اعلام کرد.

آدهانوم گفت: بیش از 14000 مورد بیماری میمون در سال جاری در کنگو شناسایی شده است و این امر منجر به مرگ 524 بیمار شده است. این آمار بیشتر از مجموع موارد ابتلا و مرگ و میر گزارش شده در سال گذشته است.

وی گفت: ماه گذشته حدود 90 مورد ابتلا به بیماری میمون در چهار کشور بوروندی، کنیا، رواندا و اوگاندا گزارش شد.

این میمون قبلاً در ماه می 2022 در سراسر جهان پخش شده بود و سازمان بهداشت جهانی از ژوئیه 2022 تا می 2023 وضعیت اضطراری اعلام کرد. در این مدت حدود 90000 حمله میمون مشاهده شد که حدود 140 نفر را کشت.

سرخک یک بیماری عفونی است که ویروس آن از حیوانات آلوده به انسان منتقل می شود و از طریق تماس فیزیکی نزدیک بین انسان نیز قابل انتقال است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری اعلام کرد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری اعلام کرد"، کلیک کنید.