سازمان جهانی بهداشت: «آبله میمونی» را می‌توان متوقف کرد

سازمان جهانی بهداشت: «آبله میمونی» را می‌توان متوقف کرد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که ویروس جدید M.pox (از میمون ها) قابل توقف و کنترل است.

به گزارش تینو مدرن، «تدروس آدهانوم گبریسوس» در دیدار با اعضای سازمان بهداشت جهانی، یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد (سازمان ملل) گفت: این سویه جدید M.

وی همچنین گفت: برای این امر نیاز به کار هماهنگ بین آژانس های بین المللی و شرکای ملی و منطقه ای، جامعه مدنی، محققان و تولیدکنندگان و کشورهای عضو است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع جهانی آن در سال 2022 تاکنون بیش از 100 هزار مورد تایید شده بیماری مایکروسافت آبله به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است، همچنین از افزایش بی سابقه موارد این بیماری در آفریقا خبر داد.

او گفت که انتقال اکنون در جمهوری دموکراتیک کنگو است، جایی که 90 درصد موارد تا سال 2024 گزارش شده است. تنها در سال جاری بیش از 16000 مورد مشکوک – از جمله 575 مورد فوت – ناشی از این بیماری در این کشور گزارش شده است.

تدروس با توضیح اینکه چگونه شیوع این ویروس به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام شد، گفت که موارد ابتلا به ویروس Clade 1b در ماه گذشته نه تنها از بوروندی، کنیا، رواندا و اوگاندا که همسایگان کنگو هستند، گزارش شده است. برای آناتولی گزارش شده است، اما تایلند و سوئد که تاکنون هیچ موردی گزارش نکرده اند، مواردی از این بیماری را ثبت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن یک برنامه هماهنگ جهانی، منطقه ای و ملی برای مقابله با ویروس M.pox تهیه کرده اند، گفت: این طرح مبتنی بر اجرای راهبردهای نظارتی و واکنشی است موارد گسترده تر بر بهبود تحقیقات و دسترسی عادلانه به مراقبت های پزشکی، کاهش انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام، و توانمندسازی جوامع برای مشارکت فعال در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری تمرکز می کنند.

به گفته کارشناسان بهداشت، فرد مبتلا به M.pox علائمی را طی 2 تا 19 روز پس از ابتلا به ویروس نشان می دهد.

به گفته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، M.pox باعث بثورات پوستی و علائمی شبیه آنفولانزا می شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سازمان جهانی بهداشت: «آبله میمونی» را می‌توان متوقف کرد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: «آبله میمونی» را می‌توان متوقف کرد"، کلیک کنید.