ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتالی با کمترین دوز اشعه دریافتی

ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتال با کمترین دوز تابش دریافتی

محققان یکی از شرکت های علمی ایران موفق به طراحی و ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتال شدند. این دستگاه دارای بالاترین قدرت و قدرت تصویربرداری و کمترین دوز تابش بوده و می تواند تمامی نیازهای بخش ICU، CCU و اورژانس را برطرف کند.

مجید عرب معاون شرکت علمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن در خصوص دستگاه رادیولوژی دیجیتال گفت: این دستگاه تشخیصی بیشتر برای بیمارانی استفاده می شود که نمی توانند به رادیولوژی مراجعه کنند. بخشی، بنابراین دستگاه را به تخت بیمار می برند. تعویض این دستگاه بسیار آسان است. قدرت چرخش بالایی دارد و می تواند با سرعت کم یا زیاد به جلو و عقب حرکت کند.

این محقق افزود: در ساخت این دستگاه از بیش از 700 قطعه مهمات استفاده شده است. تجهیزات رادیولوژی دیجیتال دارای مزایایی نظیر بالاترین کیفیت تصویر، موتوریزه شدن کامل، چرخش 360 بازو و لوله، موقعیت یابی راحت و کنترل حرکات دستگاه از روی پوشش لوله، بالاترین قدرت و قدرت برای عکس برداری و کمترین دوز تابش می باشد. و می تواند تمام نیازهای بخش های ICU، CCU و اورژانس را برطرف کند.

وی تصریح کرد: این تجهیزات قبلا از اروپا، ژاپن و آمریکا به ایران می آمد. همچنین به دلیل اعمال تحریم ها برای آوردن آنها با مشکل مواجه شدیم. قیمت دستگاه های خارجی 50 هزار یورو است اما اکنون با ساخت این دستگاه با همین کیفیت، 10 هزار و 12 هزار یورو کار برای جوانان ایجاد می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما در چند سال گذشته برای اجرای این پروژه تامین مواد اولیه است. برای گرفتن مجوز هم مشکل داشتیم، چون وسیله پزشکی است، بنابراین باید از وزارت ایمنی، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی مجوز می گرفتیم و مراحل مجوز گرفتن از هر کدام را می گرفتیم. . آنها روزگار سختی داشتند ما باید تست های مختلفی انجام می دادیم.

عرب گفت: بخشی دیگر از مشکلات ما مربوط به ترکیب کشور است. فردی که علم و سرمایه خود را برای ساخت این دستگاه گذاشته است با فردی که کار شورا را انجام می دهد متفاوت است. شرکتی که با 20 نفر کار مونتاژ می کند با شرکتی که 150 کارشناس در زمینه فیزیک، الکترونیک، مکانیک و IT دارد، بسیار متفاوت است. این شرکت با ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از خروج نخبگان جلوگیری می کند و پول می آورد.

وی همچنین گفت: انتظار داریم روند بروکراسی اداری کاهش یابد. به عنوان مثال سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت به جای دریافت مجوز صفر تا صد از وزارت بهداشت و طی مراحل صفر تا صد تایید اتمی باید نیازهای خود را در چارچوب مجوز تعریف کنند. سازمان انرژی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتالی با کمترین دوز اشعه دریافتی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتالی با کمترین دوز اشعه دریافتی"، کلیک کنید.