ساخت بندسار به عنوان دانش بومی استفاده از سیلاب در سیستان و بلوچستان

ساخت بندسار به عنوان دانش بومی استفاده از سیلاب در سیستان و بلوچستان

تینو مدرن/ سیستان و بلوچستان وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه سدها و سدها به عنوان دانش بومی استفاده از سیلاب در استان سیستان و بلوچستان وظیفه ویژه و راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در این منطقه است.

محمدعلی نیکبه شامگاه چهارشنبه در مرکز مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیل طی روزهای گذشته در سیستان و بلوچستان خسارات زیادی به بخش های کشاورزی این استان به ویژه شهرستان های دشتیاری، چابهار و کنارک وارد کرده است. . این تلفات در اثر بارندگی در مزارع کشاورزی، محصولات کشاورزی، کانال ها، راه های دسترسی به مزارع، رودخانه ها و سدها بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اصرار رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور به اینجانب موظف شد تا جهت بررسی دقیق خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی این استان به استان سیستان و بلوچستان سفر کنم. به برآوردهای اولیه تاکنون بیش از 800 میلیارد تن بارندگی به بخش های مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خسارات این بخش هنوز به پایان نرسیده است چرا که در برخی نقاط به دلیل شدت خسارت ها بررسی دقیق انجام نشد.

نیکبخت تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن میزان خسارات و تلفات دو وظیفه مهم را برای حل مشکلات مردم آسیب دیده در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار داده است. اقلام اساسی و مواد غذایی مردم از جمله آرد، در صورت نیاز، برنج، روغن و شکر نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در فاز بعدی بهره برداری و احیای زیرمجموعه های اراضی کشاورزی این استان در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: خوشبختانه همکاران ما در بخش های کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های اطراف استان سیستان و بلوچستان کار نوسازی قنوات را انجام داده اند و در صورت وجود شرایط این روند انجام خواهد شد. در سایر نقاط این منطقه نیز. .

نیکبخت گفت: همچنین 200 تن دام و تجهیزات دامداری در مناطق سیل زده این استان توزیع شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

وی به اهمیت سدها و سدها در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سدسازی سازوکاری مبتنی بر دانش و درایت بومیان این استان و یکی از روش های علمی است که شرایط اقلیمی از آن استفاده می شود. منطقه ای که یک مدل استراتژیک است و برای مدیریت منابع آب و مدیریت آب و همچنین برای کشاورزی پایدار تلقی می شود.

وزیر کشاورزی گفت: مردم این کشور می توانند با ساخت و احداث سدهای خاکی در جهت حفاظت از منابع پایدار اقلیم، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و تولید محصولات کشاورزی پایدار اقدامات مثبتی انجام دهند. بندسر) که به عنوان یک وظیفه ویژه، راهبرد و اصل اساسی با مشارکت مردم و دولت به ویژه در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت بندسار به عنوان دانش بومی استفاده از سیلاب در سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت بندسار به عنوان دانش بومی استفاده از سیلاب در سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.