ساخت بتن با ضایعات برنج! / عکس

به گزارش تینو مدرن، در این تحقیق از هوش مصنوعی برای پیش بینی مقاومت بتن خاک برنجی (RHA) استفاده شد که جایگزین سریعتر و مقرون به صرفه تری برای روش های سنتی است.

به گزارش خبر تینو مدرن، گروهی از محققان 10 دانشگاه مدعی هستند کاه برنج که سرشار از سیلیس است دارای ترکیب شیمیایی است که جایگزین مناسبی برای سیمان در بتن است.

برای توسعه مدل‌هایی برای پیش‌بینی مقاومت فشاری بتن سبوس برنج (RHA)، این مطالعه از رویکردهای یادگیری ماشینی (ML) استفاده کرد. در مقایسه با رویکردهای سنتی، که اغلب پرهزینه و زمان بر هستند، این استراتژی موفق تر و مقرون به صرفه تر است.

هدف از این مطالعه کاهش اثرات منفی زیست محیطی مرتبط با تولید بتن بود. در بیانیه یکی از اعضای شرکت کننده در این تحقیق آمده است: کارشناسان محیط زیست به شدت معتقدند که سیمان باید با ماده ای با ردپای کربن کمتر جایگزین شود.

هوش مصنوعی بات نت را بهینه می کند

صنعت ساختمان به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ پلاستیک در سراسر جهان شناخته می شود و مسئول بیش از یک سوم انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با مصرف انرژی در سراسر جهان است.

تولید بتن که سهم بسزایی در انتشار دی اکسید کربن دارد، به دلیل اثرات آن بر محیط زیست بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است. سیمان که یکی از اجزای اصلی بتن است نقش مهمی در آزادسازی این گازها دارد.

بر اساس ویژگی های اتصال سیمان، سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) تخمین می زند که سالانه چهار میلیارد تن سیمان در سراسر جهان تولید می شود که هفتاد درصد از کل انتشار دی اکسید کربن را تشکیل می دهد. در واقع به ازای هر تن سیمان تولیدی، 0.9 تن دی اکسید کربن وارد جو می شود.

ساخت بتن با ضایعات برنج! / تصویر

با هدف یافتن راه‌حل، این مطالعه از روش‌های هوش مصنوعی (AI) برای توسعه مدل‌هایی برای پیش‌بینی مقاومت فشاری بتن برنجی استفاده کرد.

این گروه ادعا می کند که این مطالعه اطلاعات مفیدی را در اختیار دانشگاهیان و سازندگان قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا مقاومت فشاری بتن برنجی را ارزیابی کنند.

در مرحله دوم این مطالعه که به طور انحصاری در دانشگاه آمریکایی راس الخیمه انجام شد، این تیم اثرات آزمایشگاهی استفاده از کاه برنج را به عنوان جایگزینی جزئی برای سیمان بررسی کردند. مخلوط بتن با 5%، 10% و 15% آرد برنج ساخته شد. استحکام و دوام این ترکیبات در سنین مختلف در دو حالت تازه و جامد مورد ارزیابی قرار گرفت.

نوآوری محیطی

نتایج آزمایش نشان می دهد که افزودن (RHA) که تا حدی جایگزین سیمان می شود، خواص چندگانه بتن را افزایش می دهد. برخی از این موارد عبارتند از: استحکام فشاری در سنین بالاتر، مقاومت در برابر یخبندان و خاصیت مانع رطوبت.

علاوه بر این، کشش به طور قابل توجهی خشکی را کاهش می دهد، که عامل مهمی در ماندگاری است. این تحقیق توسعه یک بتن پایدارتر با آسیب زیست محیطی کمتر را نوید می دهد.

رازالدین نصار، از گروه مهندسی عمران و زیرساخت دانشگاه آمریکایی راس الخیمه در امارات متحده عربی و یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: نتایج آزمایش امکان استفاده از خاکستر برنج در بتن را برای تولید اقتصادی نشان می دهد. . ، مخلوط بتن پایدار و زیست محیطی. چنین عوارضی گام مهمی در جهت تغییر شیوه های ساخت و ساز پایدار است.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت بتن با ضایعات برنج! / عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت بتن با ضایعات برنج! / عکس"، کلیک کنید.