زیاد آب بنوشید این بلاها سرتان می آید

زیاد آب بنوشید این بلاها سرتان می آید

به گزارش تینو مدرن، میزان مصرف آب روزانه با توجه به آب و هوا و فصل متفاوت است. در روزهای گرم، بیشتر مایعاتی که مردم می نوشند از طریق عرق دفع می شود.

تینو مدرن در خبر خود نوشت: بدن برای عملکرد صحیح باید مایعات و الکترولیت کافی داشته باشد. کم آبی بدن می تواند باعث سرگیجه، گیجی، خستگی و تشنگی مفرط شود. همچنین می تواند باعث عوارض جدی تری مانند تشنج یا نارسایی کلیه شود.

در همین حال، مسمومیت با آب یا هیدراتاسیون بیش از حد در ورزشکاران استقامتی، کسانی که مشکلات کلیوی دارند، و کسانی که از داروهای خاصی مانند داروهای ضد افسردگی و دیورتیک استفاده می کنند، شایع تر است. افراد مسن نیز به دلیل کاهش کلی عملکرد اندام ها به دلیل افزایش سن در معرض خطر هستند و خطر هیدراتاسیون بیش از حد در آنها زیاد است.

علایمی که نشان می دهد ما بیش از حد آب می نوشیم

یک متخصص تغذیه کلینیک مایو می گوید مشکل این است که بسیاری از علایم کم آبی را می توان با هیدراتاسیون بیش از حد اشتباه گرفت. هر دوی این مشکلات باعث سرگیجه، گرفتگی عضلات و خستگی می شوند. اما چندین راه اصلی برای تشخیص آنها وجود دارد:

به تشنگی و رنگ ادرار توجه کنید

اگر احساس تشنگی می کنید، ممکن است آب بیشتری بنوشید. رنگ زرد تیره ادرار نیز نشان دهنده نیاز به نوشیدن مایعات بیشتر است. اما ادرار شفاف نشان می دهد که برعکس، باید آب کمتری بنوشید.

اگر بیش از حد آب بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

نوشیدن بیش از حد آب می تواند باعث بیماری به نام هیپوناترمی شود. در این حالت غلظت نمک در بدن بسیار کم است که به آن مسمومیت با آب نیز می گویند. اگر در مدت زمان کوتاهی مایعات زیادی بنوشید، تعادل الکترولیت بدن شما از بین می رود. در این صورت ممکن است کلیه ها نتوانند آب اضافی را دفع کنند.

دکتر دیوید متز، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در این باره می گوید: اگر بیش از حد آب خالص بنوشید، محلول های بدن به فضای اضافی منتقل می شوند و ممکن است دچار اختلالات الکترولیتی شوید که می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. در بدن. مغز و این نیز باعث تشنج می شود.

سایر علایم هیپوناترمی عبارتند از: سرگیجه، سردرد، استفراغ، تغییر وضعیت ذهنی/گیجی، غش، بی حالی و کما. در برخی موارد شدید، هیپوناترمی می تواند منجر به مرگ شود.

در سال 2014، یک فوتبالیست 17 ساله در گرجستان پس از نوشیدن دو گالن آب و دو گالن نوشابه در حین تمرین جان خود را از دست داد.

در هوای گرم چقدر آب بنوشیم؟

قبل از تشنگی آب بنوشید. اگر در هوای گرم بیرون کار می کنید، هر 15 تا 20 دقیقه یک فنجان آب بنوشید. نوشیدن کمی آب به تدریج بهتر از نوشیدن آب زیاد است.

مردم تشنگی را عاملی می دانند که آنها را به نوشیدن آب ترغیب می کند. اما تشنگی تقریباً نشانه دیررس «کم آبی» بدن است. پس منتظر تشنگی نباش.

اگرچه نوشیدن آب برای جایگزینی آب از دست رفته از طریق عرق مهم است، اما باید به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا نمک از دست رفته از طریق عرق را جایگزین کنید و تعادل الکترولیت بدن را حفظ کنید.

217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زیاد آب بنوشید این بلاها سرتان می آید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زیاد آب بنوشید این بلاها سرتان می آید"، کلیک کنید.