رییس جمهور کره جنوبی: برای بازدارندگی تهدید کره شمالی روابط با ژاپن را بهبود می بخشیم

رییس جمهور کره جنوبی: برای بازدارندگی تهدید کره شمالی روابط با ژاپن را بهبود می بخشیم

رییس جمهور کره جنوبی امروز (جمعه) ضمن بیان اینکه بهبود روابط با ژاپن به مقابله با تهدیدهای ناشی از پیشرفت های تسلیحاتی پیونگ یانگ کمک می کند، از جامعه بین المللی برای ایجاد اتحاد با کره شمالی کمک خواست.

به گزارش تینو مدرن، با روی کار آمدن دولت محافظه کار یون سوک یول، سیول به دنبال روابط بهتر با توکیو بوده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رییس جمهور کره جنوبی طی مراسمی به مناسبت جشن استقلال این کشور گفت، سال آینده شصتمین سالگرد عادی سازی روابط دیپلماتیک با ژاپن خواهد بود و ابراز امیدواری کرد این فرصتی برای رسیدن روابط دوجانبه به سطحی بالاتر باشد.

وی در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت تشکیل یک جنبش استقلال طلبانه علیه اشغال کره در سال های 1910-1945 توسط ژاپن گفت: اکنون کره جنوبی و ژاپن با یکدیگر همکاری می کنند تا بر گذشته دردناک خود غلبه و به سمت دنیای جدیدی حرکت کنند.

رییس جمهور کره جنوبی ادامه داد: همکاری امنیتی دو کشور در برابر تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی بیشتر تقویت شده است. سیول برای هر چشم انداز اتحاد با کره شمالی به کمک بین المللی نیاز دارد. اتحاد مجدد دو کره یک وظیفه چالش برانگیز است که ما به تنهایی نمی توانیم آن را انجام دهیم. جامعه بین المللی باید در این مسیر به ما کمک کند.

گفته های رییس جمهور کره جنوبی پس از آن مطرح شد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در ژانویه 2024 کره جنوبی را «دشمن اولیه» خوانده و گفته بود که اتحاد مجدد دو کره دیگر امکان پذیر نیست.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس جمهور کره جنوبی: برای بازدارندگی تهدید کره شمالی روابط با ژاپن را بهبود می بخشیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس جمهور کره جنوبی: برای بازدارندگی تهدید کره شمالی روابط با ژاپن را بهبود می بخشیم"، کلیک کنید.