رگبار و رعد و برق در ارتفاعات/ لزوم اجتناب از کوهنوردی در برخی مناطق

رگبار و رعد و برق در ارتفاعات/ لزوم اجتناب از کوهنوردی در برخی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی از وقوع بارندگی و رعد و برق در برخی از کوه های این کشور خبر داد و تاکید کرد از کوهنوردی در ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی و شمال کشور خودداری شود. خراسان.

صادق ضیایان در گفت وگو با تینو مدرن وی در خصوص پیش بینی وضعیت هوای مناطق کوهستانی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه (25 و 6 مردادماه) گفت: پیش بینی می شود سامانه بارشی در ارتفاعات دامنه های شمالی البرز و همراه با ابر و مه فعال باشد. . وضعیت و عدم دید افقی و عمودی.

وی ادامه داد: شدت بارش در ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی و خراسان شمالی به ویژه در روزهای جمعه بیشتر است و بارندگی شدید پیش بینی می شود، بنابراین انتظار می رود از کوهنوردی، اسکی و کوهنوردی در این مناطق دوری شود. عدم دید افقی و عمودی در ارتفاعات و دامنه های البرز و شمال غرب با خطر خروج از ریل همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی گفت: وقوع بارندگی و باران و احتمال بارش باران و رعد و برق و احتمال بارش باران و طوفان موقت و وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهر و عصر در ارتفاعات جنوبی کرمان در شمال این کشور. همچنین ارتفاعات جنوبی زاگرس، ارتفاعات شمال غرب اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی پیش بینی می شود، لذا در زمان وقوع رعد و برق و تگرگ در خارج از منزل بمانید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش هجوم فصلی کوهنوردان و ریزش سنگ به ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب، انتخاب محل کمپ مناسب و اقدامات لازم برای ایمن سازی محل و همچنین احتیاط در ترافیک انجام شد. در طول صعود برای جلوگیری از مواجهه با شرایط ریزش سنگ در نظر گرفته شود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بلایای مخاطرات هواشناسی سازمان هواشناسی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد به ویژه از بعدازظهر تا عصر و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است. که در برخی مناطق با خیزش گرد و غبار همراه است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت هوای شمال تهران گفت: در روز پنجشنبه آسمان آفتابی و گاهی افزایش سرعت باد و روز جمعه نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید خواهد بود. ابر و بارش باران و رعد و برق به تدریج افزایش می یابد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رگبار و رعد و برق در ارتفاعات/ لزوم اجتناب از کوهنوردی در برخی مناطق" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رگبار و رعد و برق در ارتفاعات/ لزوم اجتناب از کوهنوردی در برخی مناطق"، کلیک کنید.