دولت چهاردهم رفع تحریم‌ها را از مسیر سیاست خارجی متوازن پیگیری کند

عباس زاده مشکینی در گفتگو با تینو مدرن:

دولت چهاردهم باید با سیاست خارجی متعادل رفع تحریم ها را انجام دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: وقتی در سیاست خارجی تعادل و تنوع وجود داشته باشد، مجازات کنندگان ایران با مشکل مواجه می شوند و آقای مزیکیان باید به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهد.

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تینو مدرن با اشاره به رویکرد سیاست خارجی دولت چهاردهم در حوزه رفع تحریم ها گفت: ارتباط مستقیم رفع تحریم ها و سیاست خارجی متعادل. وقتی همه تخم‌ها در سبد روابط با روژاوا گذاشته شود، قطعاً از نظر اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی به روژاوا تکیه می‌کنیم و حتی اگر این موضوع ضعیف شود، به راحتی می‌توانند ما را تحریم کنند یا بازی کنند.

وی همچنین گفت: اتفاق خوبی که در حوزه سیاست خارجی در دولت شهید رئیسی افتاد این بود که متعادل شد و به جای اینکه همه تخم‌ها را در سبد روابط با روژاوا بگذارد، روابط با شرق را توسعه داد. ابتدا در آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای منطقه داده شد.» تصور کنید در یک شهر فقط یک سوپرمارکت وجود دارد، مشخص است که این سوپرمارکت تعیین کننده قیمت است، اما اگر تنوع وجود داشته باشد، رقابت ادامه خواهد داشت و قدرت انتخاب مردم افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود گفت: امروز در نظام بین الملل شاهد بلوک های مختلف قدرت هستیم و ارتباط با هر یک از این بلوک ها به امنیت و منافع ملی کشور کمک می کند. و منافع ایران باید تامین شود. آقای مزیکیان در مورد این مسائل در سیاست خارجی متوازن گفت: قدرت مانور در دنیا در حال افزایش است. چون نمی خواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه سیاست خارجی متعادل از آثار و پیامدهای تحریم ها می کاهد، گفت: زمانی که در سیاست خارجی تنوع وجود داشته باشد، محاصره کنندگان ایران با مشکل مواجه خواهند شد. اگر آقای مزیکیان به دنبال موفقیت در سیاست خارجی و رفع تحریم ها است، باید سیاست خارجی متعادلی را دنبال کند و من معتقدم رئیس جمهور نیز به دنبال همین هدف است و به همین دلیل آقای عراقچی را به عنوان خارجی انتخاب کرد. وزیر

وی گفت: آقای عراقچی گزینه بسیار خوبی است و من ایشان را می شناسم و زمانی که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بودم با ایشان همکاری زیادی داشتم. بیشتر از آقای ظریف جواب داد و توضیح داد. او در مجموع با کمیسیون سیاست خارجی ارتباط خوبی داشت و این موضوع به عنوان نقطه کانونی او دیده می شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس یازدهم اعلام کرد: می توان به سیاست خارجی دولت جدید خوش بین بود و این خوش بینی ناشی از انتخاب آقای عراقچی است. بهتر است دولت جدید سیاست خارجی دولت سیزدهم را ادامه دهد و اگر مشکلاتی دارد حل کند و منافع خود را افزایش دهد.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه دولت جدید باید در انتخاب وزرا آزاد بماند و دولت در ابتدای کار نباید شکست بخورد و بعد از مدتی اگر خوب انجام نشود، انتقاد خیلی خوب و حرفه ای نیست، تصریح کرد: در ابتدای کار نیز در نظر گرفته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه سواحل مکران باید بخشی از اهمیت سیاست خارجی دولت چهاردهم باشد زیرا با یک سیاست خارجی متوازن می توان سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش داد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت چهاردهم رفع تحریم‌ها را از مسیر سیاست خارجی متوازن پیگیری کند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت چهاردهم رفع تحریم‌ها را از مسیر سیاست خارجی متوازن پیگیری کند"، کلیک کنید.